Elon uppfyller alltid sina mål, det är bara en tidsfråga.
Jag är helt övertygad om att lastbilarna kommer uppfylla de prestanda som Elon har presenterat. Jag gissar att de stora åkerierna i USA har fått vara med och sätta och utvärdera prestandan, inkl last förmågan. De är nog absolut inte bara intresserade av att lasta chips
Om Scania och Volvo verkligen tror på det de säger så visar det hur enormt långt efter de ligger. Och ju lägre de tror på sina egna ”sanningar” ju närmare förintelse kommer de.
Röd Model 3 AWD LR. TSLA investerare. Egen vindkraft via Solivind El Ekonomiska Förening & solpaneler. Tidigare en S75D. Bygger framtidens matproduktion hos Johannas.
Elon uppfyller alltid sina mål, det är bara en tidsfråga.
Jag är helt övertygad om att lastbilarna kommer uppfylla de prestanda som Elon har presenterat. Jag gissar att de stora åkerierna i USA har fått vara med och sätta och utvärdera prestandan, inkl last förmågan. De är nog absolut inte bara intresserade av att lasta chips
Om Scania och Volvo verkligen tror på det de säger så visar det hur enormt långt efter de ligger. Och ju lägre de tror på sina egna ”sanningar” ju närmare förintelse kommer de.
Exakt. Detta är väldigt noga räknat på, både internt och med kunder. Inte något som Elon improviserat ihop på en kvart.
Precis som du säger, Volvo och Scania kommer det inte gå bra för annars.
Artikel i GP om de 260 nya laddstolpar som Göteborg Energi sätter upp närmsta halvåret. Jag har haft lite kontakt med dem i projektet via jobbet och de här syftar till att hjälpa dem som har elbil, men inte kan ladda hemma.
Ett mindre faktafel där det pratas om att Tesla har 8 SuC i Göteborg...
Tesla Model Y LR+
Tesla Model 3 SR+
Tesla Model X Plaid Tesla Model 3 LR AWD Tesla Model X P100DL Tesla Model X 90D
Krönika av Kristoffer Törnmalm från tidnigen Fokus som skriver om dieselhaveriet och jo finns ju poäng att dieselförbud skulle få billånebubblan att brista, så åter igen, sätt press på producenterna som faktiskt har skickat ut produkter enligt de specifikationer som de själv uppgivit men som inte stämmer...
Model S75D MCU2/AP HW3, Obsidian Black Metallic, Black Premium Interior, Carbon Fiber Decor, Dark Headliner, PUP & Sunroof
Jo, lite dum. Men det är kul att se en "petrolhead" utan erfarenhet recensera en Tesla. Och helheten är ju faktiskt positiv. De största klagomålen är fjädring och att priset inte matchar känslan.
Har haft en 2011 - GLK tidigare. Sjukt snygg bil tycker jag. Härlig ”Jeep”-känsla. Hade varit fantastisk som elbil förutom luftmotståndet. Den fossilbil jag saknar mest om jag saknar någon.
Angående biltillverkarna och de bestämmande organens oförmåga att vara stringent och proaktiv.
D8B7F519-1E6D-470B-94D0-590BA1A4CB54.jpeg
Ca 50% tapp på 2 år och 4000 mil. Nästan i klass med Tesla.
(Förlåt Verdi (och ni andra) kunde inte låta bli. Se detta inlägg med lite humor. Jag förstår att vi ser saker på olika sätt)
Jag har en Tesla och en i3. Jag blir överlycklig om de håller värdet bra. Men att ha för optimistiska antaganden i kalkylen gynnar ingen.
För övrigt har min pappa en GLK sen 6 år tillbaka. Väldigt bra och felfri bil. Kanske har den tappat i värde nu men länge höll den värdet äckligt bra.