Boka service

Här diskuterar vi frågor som berör flera av Teslas produkter.

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
TiborBlomhall
Referralkod: ts.la/tibor72449

Boka service

Inlägg av TiborBlomhall »

Nu kan man boka service online i USA
https://www.teslarati.com/tesla-online- ... pointment/
Användarvisningsbild
mati
elbilist

Re: Boka service

Inlägg av mati »

Är det inte lite långt att köra? ;)
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Användarvisningsbild
TiborBlomhall
Referralkod: ts.la/tibor72449

Inlägg av TiborBlomhall »

Från Malmö? ;) ;)
Användarvisningsbild
Ampera
Teslaägare

Inlägg av Ampera »

mati skrev:
Beror väl på var du startar eller?
Model S 90D 21" Silver Turbin, AP2.0, Mcu2, CSS, Fri SuC
Model 3 AWD med krok beställd leverans 190914...blev 190924 nästan julafton, Falcor är hon döpt till, med FOB
Mercedes B-250 E
Member of Tesla.Skåne TG, Fossilfri sedan 2018-02-01!
Användarvisningsbild
mati
elbilist

Inlägg av mati »

Ampera skrev:
mati skrev:
Beror väl på var du startar eller?
Här hemma såklart. Frågan är om det går att köra över Atlanten (Teslan flyter ju) eller om man får ta omvägen över Sibirien. På vintern lär det gå att köra över isen mellan kontinenterna. Då har man kört 2000 mil extra och kan omedelbart ta nästa service också. Man får bara inte glömma ChadeMo-adaptern. De har andra kontakter där borta. :P
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Referralkod: ts.la/mikael1178

Inlägg av Bjelke »

Kommer det hit oxo så kan det bli ett enormt lyft, jag höll ju tex på i typ sex veckor innan jag fick kontakt med dom... Så det här kan bli superbra :)
Däremot bedömning av "riktiga" reparationer lär ju bli svårare, och därmed inte bokningsbart online men
möjligen boka tid för samtal med tekniker eller nåt, vore ff bättre än idag iaf...
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
helix
Teslaägare

Inlägg av helix »

Bjelke skrev:
Kommer det hit oxo så kan det bli ett enormt lyft, jag höll ju tex på i typ sex veckor innan jag fick kontakt med dom... Så det här kan bli superbra :)
Däremot bedömning av "riktiga" reparationer lär ju bli svårare, och därmed inte bokningsbart online men
möjligen boka tid för samtal med tekniker eller nåt, vore ff bättre än idag iaf...
Hur lyckades du med konststycket att inte komma i kontakt med dem på så länge? Måste vara något slags rekord. :o ;)

Jag har senaste året varit i kontakt med SC Väsby en hel del gånger i olika ärenden. Allt från att fråga om pris på nåt tillbehör till att få hjälp med ett konkret problem eller något fel på bilen. Kommit i kontakt med mkt hjälpsamma personer och vid de tillfällena jag inte fått direktkontakt har de återkommit efter max några timmar. Upplever också jag fått snabb återkoppling på mina frågor via mail och vid de tillfällen det har handlat om service har de erbjudit tid typ samma vecka och varit otroligt flexibla att klämma in något som passar min kalender. Jag måste helt enkelt haft en väldans tur.

On topic så låter det som en bra idé att kunna boka online. Det var väl även så att man skulle kunna boka direkt från bilen någon gång framöver som man kan se i det här klippet?
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare

Inlägg av bylund »

Bjelke skrev:
Har du provat ringa från någon annan telefon än din egen för att se om de svarar? ;)
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Användarvisningsbild
bonath
Teslaägare

Inlägg av bonath »

#31# före numret så visas inte ditt nummer för den du ringer till... ;-)
Model 3, röd/vit SR+ med drag och aerofälgar, beställde 12/4, leverans 20/9 2019. Körde i två år Nissan Leaf Tekna 30 kWh 2017.
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare

Inlägg av Bjelke »

bylund skrev:
Bjelke skrev:
Har du provat ringa från någon annan telefon än din egen för att se om de svarar? ;)
:lol: ja det känns lite så...
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
mati
elbilist

Inlägg av mati »

bylund skrev:
Bjelke skrev:
:lol: Precis, du ligger nog i spärrlistan Bjelke ;) . Jag har aldrig haft problem med att komma i kontakt med servicen. På mejlen svarar de alltid inom några timmar, gör de inte det så ringer de och ber om ursäkt eller så. På telefon svarar de i princip alltid. Annars ringer de tillbaka. Det har också hänt att de har ringt mig självmant för att jag har skrivit nåt gnäll här.
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare

Inlägg av Bjelke »

helix skrev:
Bjelke skrev:
Hur lyckades du med konststycket att inte komma i kontakt med dem på så länge? Måste vara något slags rekord. :o ;)

Jag har senaste året varit i kontakt med SC Väsby en hel del gånger i olika ärenden. Allt från att fråga om pris på nåt tillbehör till att få hjälp med ett konkret problem eller något fel på bilen. Kommit i kontakt med mkt hjälpsamma personer och vid de tillfällena jag inte fått direktkontakt har de återkommit efter max några timmar. Upplever också jag fått snabb återkoppling på mina frågor via mail och vid de tillfällen det har handlat om service har de erbjudit tid typ samma vecka och varit otroligt flexibla att klämma in något som passar min kalender. Jag måste helt enkelt haft en väldans tur.

On topic så låter det som en bra idé att kunna boka online. Det var väl även så att man skulle kunna boka direkt från bilen någon gång framöver som man kan se i det här klippet?
Provade att ringa officiella numret samt direkt-nummer till ett par av dom samt även sms till en och även mail till officiella adressen och en direkt-adress...
Ingen aning (eller jo eg vet nästan alla) om varför det ska vara så svårt, det slutade med att en säljare hjälpte till och då blev jag uppringd efter typ en kvart.
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare

Inlägg av Bjelke »

mati skrev:
bylund skrev:
Bjelke skrev:
:lol: Precis, du ligger nog i spärrlistan Bjelke ;) . Jag har aldrig haft problem med att komma i kontakt med servicen. På mejlen svarar de alltid inom några timmar, gör de inte det så ringer de och ber om ursäkt eller så. På telefon svarar de i princip alltid. Annars ringer de tillbaka. Det har också hänt att de har ringt mig självmant för att jag har skrivit nåt gnäll här.
Rekordet måste ändå vara när jag lämnade meddelande via centrala (i Holland?) om att jag ville bli uppringd och det misslyckades oxo...
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
improwise
Teslaägare

Inlägg av improwise »

TiborBlomhall skrev:
Nu kan man boka service online i USA
https://www.teslarati.com/tesla-online- ... pointment/
Är det verkligen så illa att man inte kan boka service på nätet för Tesla? Dvs sånt som kännts som en självklarhet för en mellanklass-Volvo sen 2010?
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare

Inlägg av bylund »

improwise skrev:
Är det verkligen så illa att man inte kan boka service på nätet för Tesla? Dvs sånt som kännts som en självklarhet för en mellanklass-Volvo sen 2010?
Jo, det kan man, men bara i USA: http://teslaclubsweden.se/forum/viewtop ... 57&t=10897
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Användarvisningsbild
Pontus
Teslaägare

Inlägg av Pontus »

bylund skrev:
improwise skrev:
Jo, det kan man, men bara i USA: http://teslaclubsweden.se/forum/viewtop ... 57&t=10897
Bara om man har en Tesla i USA. Jag har mitt konto registrerat där men kan ändå inte boka service via nätet. Inte för att jag skulle ha någon som helst användning för det just nu men ändå.
Hade ju varit trevlig om bilen körde fram till dörren också när det är dax att åka till servicen. Kan någon meddela Elon att han borde implementera en sådan funktion ;)
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Skriv svar