TeslaClubSweden

Här diskuteras andra tekniska frågor

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
lennart
Teslaägare

TeslaClubSweden

Inlägg av lennart »

Tibor have made this blogg the foremost and best Tesla club blogg in the world.
US and Norway is way behind.

Why not make Tibors interesting views every morning in English ,so more
then Scandinavians can read them?
Elons following of Tibors world class test drive of a petrol car, shows that there a great audience out there.
Användarvisningsbild
TiborBlomhall
Referralkod: ts.la/tibor72449

Re: TeslaClubSweden

Inlägg av TiborBlomhall »

Thank you for your kind words :)

You mean if I could write my texts in English? Sure, I could. I was thinking a Swedish club's texts should be in Swedish. Also, at the beginning it was an advantage to write in Swedish so more people in Sweden would find us. (Google ranks Swedish pages higher when you search for something and you are located in Sweden.)

I am not sure if I should switch to English or not?

What do you the readers think?
Användarvisningsbild
Herr X
Teslaägare
Kontakt:

Inlägg av Herr X »

Skriv på svenska. Annars är risken att du tappar både din svenska och engelska publik. Det behövs dessutom en tydlig svensk röst i elbilssverige - med en av Europas klenaste elbilsflottor har du mycket arbete kvar på hemmaplan innan det är dags att dra vidare och förse estländare och makedonier med glada skratt åt tokroliga provkörningar av andra biltyper än elektriska

Översätt istället det som verkar bli populärt, precis som du gjorde med provkörningen av fossilbil - vi här på forumet kan säkert hjälpa till att översätta enskilda grejer om du behöver hjälp nån gång.
Model X 90D
Model 3 SR+
Mitsubishi i-MiEV

Lyssna på podcasten Bilar med sladd - Nordens största miljö- och elbilspodcast! https://www.bilarmedsladd.se.
Sponsra resebloggandet och poddandet när du skaffar Tibber: https://invite.tibber.com/pk8ybxoa.
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare

Inlägg av bylund »

Jag håller med Herr X. Skriv på svenska, men översätt gärna utvalda artiklar till engelska.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Användarvisningsbild
TiborBlomhall

Bra, då håller ni med mig, jag slipper bekymra mig. :mrgreen:

Jag håller på och förnyar elbilsmyter sidan och tänker översätta den till engelska. Finns det någon här som kan bra engelska och skulle kunna tänka sig korrläsa? Och då menar jag inte "I cann spik Engelsk" utan någon som typ har det som modersmål, har bott där, eller jobbar med det professionellt.
Användarvisningsbild
Delta
Teslaägare

Inlägg av Delta »

Svenska definitivt. Det är mycket svårare att hitta de rätta språknyanserna i engelskan. Kanske rent av omöjligt eftersom engelskan i Australien, USA, Storbritanien, Indien, Hong Kong mfl. varierar.
Användarvisningsbild
Daoops

Inlägg av Daoops »

TiborBlomhall skrev:
Bra, då håller ni med mig, jag slipper bekymra mig. :mrgreen:

Jag håller på och förnyar elbilsmyter sidan och tänker översätta den till engelska. Finns det någon här som kan bra engelska och skulle kunna tänka sig korrläsa? Och då menar jag inte "I cann spik Engelsk" utan någon som typ har det som modersmål, har bott där, eller jobbar med det professionellt.
Har bott i USA i ett par år och kan kanske hjälpa till lite. Tycker själv inte att jag är särskilt bra på att skriva men två är kanske bättre än en iallafall. Eller så kollar vi med Robert Fahey (a.k.a TeslaMondo, känner du till honom Tibor?). Han är amerikan och har vart journalist och är riktigt duktig på att skriva på ett roligt vis. Jag har mailat lite med honom tidigare och då var han intresserad av att ha en kontakt i Europa som förser honom med lite nyheter och sådant. Om han skulle vara intresserad blir det ju riktigt bra engelska. Hans mail är teslamondo hos gmail.
Han har en stadig pott TSLA som motiverar honom så jag tror inte han skulle fråga om nån ersättning.

Och, jag tror jag håller med om språket och den svenska lokaliseringen. Kanske en sektion som heter "scandinavia" där engelska gäller?
Användarvisningsbild
apkungen
Teslaägare

Inlägg av apkungen »

Skulle va grymt om det fanns en englesk flagga på sidan så att man kan klicka där och så alla stora grejer på englska. det betyder att du behöver skriva på svenska och engelska och det förstår jag om du inte vill. Isf tycker jag att du borde köra vidare på svenska :)
Användarvisningsbild
TiborBlomhall

Så snart det blir några sidor tänkte jag fixa en engelsk flagga och sida.
Användarvisningsbild
Elputte

Inlägg av Elputte »

TiborBlomhall skrev:
Så snart det blir några sidor tänkte jag fixa en engelsk flagga och sida.
Det blir jättebra och fullt tillräckligt. Lägg krutet på svenska och några få extra intressanta artiklar på engelska. Dina krafter behövs för att driva den svenska delen, den viktigaste. (även om kanske någon tycker du skriver dålig norska :D )
Användarvisningsbild
TiborBlomhall

Elputte skrev:
(även om kanske någon tycker du skriver dålig norska :D )
Ja det var så jäkla kul! :lol:
Jag misstänker hans Chrome automatiskt översatte sidan åt honom till norska utan att han märkte och fattade det. Han tycker nog Internet är full med sidor på dålig norska :roll:
Användarvisningsbild
Kalle
Teslaägare

Inlägg av Kalle »

TiborBlomhall skrev:
Elputte skrev:
(även om kanske någon tycker du skriver dålig norska :D )
Ja det var så jäkla kul! :lol:
Jag misstänker hans Chrome automatiskt översatte sidan åt honom till norska utan att han märkte och fattade det. Han tycker nog Internet är full med sidor på dålig norska :roll:
+1
Ja, Där fick man ett gått skratt :)
Användarvisningsbild
Elputte

Inlägg av Elputte »

Hehe, underbart. En modern Norge historia.
Skriv svar