Upplevd rättvisa och juridik är ofta två vitt skilda saker tyvärr.
Din jämförelse med Office, funkar den verkligen? Det är ju inte ens samma leverantör.
Jag menar att det är ingen skillnad om Skoda levererar 2wd vs. 4wd mot om Tesla mot förmodan inte levererar full självkörning. Samma sak, spelar ingen roll att vi jämför hård/mjukvara, det är en funktion kunden betalat för.
Om Tesla inte levererar självkörning på AP2-bilar där det är beställt och betalat för lär vi ju få svar på hur det förhåller sig rent juridiskt, för jag har väldigt svårt att se att en sådan sak inte prövas.
Autopilot 2,5 finns det?
Moderator: Redaktion
Re: Autopilot 2,5 finns det?
Model S P85DL+
Range Rover SDV8 Autobiography - offline, o-smart, mekanisk, skönt
Låt oss säga för sakens skull att det är microsoft surface som är datornmans71 skrev:Upplevd rättvisa och juridik är ofta två vitt skilda saker tyvärr.
Din jämförelse med Office, funkar den verkligen? Det är ju inte ens samma leverantör.
Jag menar att det är ingen skillnad om Skoda levererar 2wd vs. 4wd mot om Tesla mot förmodan inte levererar full självkörning. Samma sak, spelar ingen roll att vi jämför hård/mjukvara, det är en funktion kunden betalat för.
Om Tesla inte levererar självkörning på AP2-bilar där det är beställt och betalat för lär vi ju få svar på hur det förhåller sig rent juridiskt, för jag har väldigt svårt att se att en sådan sak inte prövas.
Min poäng är om det är inte fysisk vara
Det fysiska har tesla levererat det du köpt är tjänst eller mjukvara och det är andra spelregler där än något fysiskt du kan ta på
Jag är väldigt övertygad om att worst case för tesla är att återbetala pengar för en funktion som inte finns
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Hoppas vi slipper se svaret på frågan!e5m1r skrev:Låt oss säga för sakens skull att det är microsoft surface som är datornmans71 skrev:Upplevd rättvisa och juridik är ofta två vitt skilda saker tyvärr.
Min poäng är om det är inte fysisk vara
Det fysiska har tesla levererat det du köpt är tjänst eller mjukvara och det är andra spelregler där än något fysiskt du kan ta på
Jag är väldigt övertygad om att worst case för tesla är att återbetala pengar för en funktion som inte finns

Model S P85DL+
Hursomhelst så kommer det bli intressant. Det finns ju en gråzon mellan vad som finns idag (alltså ingenting) och total autonomi. Nånstans däremellan kommer dagens bilar hamna. Full autonomi, alltså level 4 eller 5 i alla lägen, tror jag inte en sekund på med dagens kamerabaserade lösning. Frågan är hur Tesla sedan ställer sig i den frågan. Säg t ex att bilarna klarar hyfsat autonom sommarkörning, men på vintern funkar det inte alls av olika skäl. Dvs kunder i soliga länder är nöjda, medan vi i slasklandet har autonoma bilar bara ett fåtal månader om året.mans71 skrev:Hoppas vi slipper se svaret på frågan!
Det blir som sagt intressant.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14