Beror på i vardagen o resor under 22mil är det ju sjukt skönt att aldrig tänka på laddning tankning osv,resor utan för SUC kan ju däremot va riktigt jobbiga ibland ,och vissa hoppar man tyvärr fortfarande över som Kiruna osvVerdi skrev:Håller. Vissa kan inte ens erkänna de mest uppenbara nackdelarna. Man känner sig friare med en fossilbil. Så är det bara. Med en elbil måste man planera mer.rockard skrev:Aj då, var det någon som skrev något som stack i ögonen på er stackars priviligerade igen? Ni som måste skyddas från det här konceptet med att andra personer har upplevelser som skiljer sig från era?
Blev din restid förlängd med flera timmar pga att du inte kunde ladda din Tesla? Skriv för guds skull inte det på Teslaforumet! Ditt ressällskap får faktiskt skylla sig själva som inte tog varsinna fossilbilar och brummade upp. Hur har de mage att klaga? Vad är väl två timmar utslaget på ett år, det är ju det som räknas, kom ihåg det! Och förresten får du skylla dig själv också eftersom du inte köpt en 100D. Vem köper mindre batteri än så liksom? Men mer än så får man inte önska sig, för då hatar man elbilar. Och förresten kom jag på att fossilbilar kan gå sönder och behöva bli bärgade (det kan inte hända elbilar, right?) så därför har du ingen rätt att bli irriterad över det här!
Det finns så många förståndiga personer på detta forum, men herregud vad många fler trångsynta och sektsinnade det är. God, deprimerande jul till er.
Jag börjar förstå all negativ rapportering om elbilar
Moderator: Redaktion
Re: Jag börjar förstå all negativ rapportering om elbilar
Tudor Grå S60 Duracell svart S75D Elon Snik Y 2023 Beställd
Och varför är man så negativ och aggressiva om jag skriver att jag önskar mig längre räckvidd och tätare snabbladdnings ställen .Smutt skrev:Beror på i vardagen o resor under 22mil är det ju sjukt skönt att aldrig tänka på laddning tankning osv,resor utan för SUC kan ju däremot va riktigt jobbiga ibland ,och vissa hoppar man tyvärr fortfarande över som Kiruna osvVerdi skrev:Håller. Vissa kan inte ens erkänna de mest uppenbara nackdelarna. Man känner sig friare med en fossilbil. Så är det bara. Med en elbil måste man planera mer.rockard skrev:Aj då, var det någon som skrev något som stack i ögonen på er stackars priviligerade igen? Ni som måste skyddas från det här konceptet med att andra personer har upplevelser som skiljer sig från era?
Blev din restid förlängd med flera timmar pga att du inte kunde ladda din Tesla? Skriv för guds skull inte det på Teslaforumet! Ditt ressällskap får faktiskt skylla sig själva som inte tog varsinna fossilbilar och brummade upp. Hur har de mage att klaga? Vad är väl två timmar utslaget på ett år, det är ju det som räknas, kom ihåg det! Och förresten får du skylla dig själv också eftersom du inte köpt en 100D. Vem köper mindre batteri än så liksom? Men mer än så får man inte önska sig, för då hatar man elbilar. Och förresten kom jag på att fossilbilar kan gå sönder och behöva bli bärgade (det kan inte hända elbilar, right?) så därför har du ingen rätt att bli irriterad över det här!
Det finns så många förståndiga personer på detta forum, men herregud vad många fler trångsynta och sektsinnade det är. God, deprimerande jul till er.
Varför är jag idiot om 22mil inte räcker för mig?
En kommer och påstår att Teslas navigation är bättre en alla andras utan att ha en chans att ha provat allas navigations system men för sekten är han inte lögnare utan hjälte.
Den andre har aldrig skrivit något konstruktivt utan bara om sina drömmar och personliga påhop idag kör han en Citroën Berlingo diesel och en Skoda octavia diesel och drömmer om en Tesla fast han vet att hans fru bestämmer och han inte får någon Tesla. Fast om man tänker lite han är målare och måste vara ganska dålig sodan om han inte kan jobba ihop till en Tesla så han måste spy sin frustration över någon. Han vet inte ett skit om mig men vet att jag är på fel forum hmm.... Tycker faktiskt synd om dig Mikael.
Friare tror jag är kanske fel ord. Jag har aldrig känt mig lika fri som nu med elbil. Man tar sig friheten att köra längre och oftare, något som man inte gjorde förr, när varje mil kostade multum. Jag valde ofta att stanna hemma, bara för att slippa bränna olja.Verdi skrev:Vissa kan inte ens erkänna de mest uppenbara nackdelarna. Man känner sig friare med en fossilbil. Så är det bara. Med en elbil måste man planera mer.
Men det är klart att man är i viss mån begränsad, eftersom man måste välja sina resmål och vägen dit utifrån laddmöjligheterna som finns. Det behöver man inte ens diskutera. Tack och lov byggs dessa begränsningar bort mer och mer. För bara ett år sedan hade jag inte kunnat tänka mig en annan elbil än en Tesla. Nu spelar det inte så stor roll längre, åtminstone för mina behov.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Hjälte? Lögnare? Som vanligt 100% fel.nek0 skrev:En kommer och påstår att Teslas navigation är bättre en alla andras utan att ha en chans att ha provat allas navigations system men för sekten är han inte lögnare utan hjälte.
Den maximala ironin. Trollet som aldrig ägt en elbil men ändå hänger i ett elbilsforum och dagligen talar om för elbilsägarna hur det egentligen är att äga elbil anklagar någon annan för brist på erfarenhet...
Det är korrekt att jag inte testat precis alla system, jag har dock testat många.... Har du ens kört en elbil?
Följande navigationssystem har jag provat av årsmodell 2015 eller senare:
Audi
BMW
Dodge
Ford
Jaguar
Land Rover
Lexus
Mercedes
Opel
Volkswagen
https://evexperten.se
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
Model 3 Performance - 2024
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
Ser du alla andra blev inte många (bara 10)Legato skrev:Hjälte? Lögnare? Som vanligt 100% fel.nek0 skrev:En kommer och påstår att Teslas navigation är bättre en alla andras utan att ha en chans att ha provat allas navigations system men för sekten är han inte lögnare utan hjälte.
Den maximala ironin. Trollet som aldrig ägt en elbil men ändå hänger i ett elbilsforum och dagligen talar om för elbilsägarna hur det egentligen är att äga elbil anklagar någon annan för brist på erfarenhet...
Det är korrekt att jag inte testat precis alla system, jag har dock testat många.... Har du ens kört en elbil?
Audi
BMW
Dodge
Ford
Jaguar
Land Rover
Lexus
Mercedes
Opel
Volkswagen

Vad jag kör eller köt har du ingen aning och då tycker jag att du inte skall skriva om detta.
Jag har aldrig skrivit om hur du eller någon annan som har elbil skall göra eller ha det, utan vad jag önskar mig innan jag köper en elbil
Jag 10 du 0. Låter som ett logiskt resultat.nek0 skrev:Ser du alla andra blev inte många (bara 10)Legato skrev:Hjälte? Lögnare? Som vanligt 100% fel.nek0 skrev:En kommer och påstår att Teslas navigation är bättre en alla andras utan att ha en chans att ha provat allas navigations system men för sekten är han inte lögnare utan hjälte.
Audi
BMW
Dodge
Ford
Jaguar
Land Rover
Lexus
Mercedes
Opel
VolkswagenDe visar igen vem som är trollen.
Vad jag kör eller köt har du ingen aning och då tycker jag att du inte skall skriva om detta.
Jag har aldrig skrivit om hur du eller någon annan som har elbil skall göra eller ha det, utan vad jag önskar mig innan jag köper en elbil
I sedvanlig neko-logik så kan du påstå att jag saknar erfarenhet, när du uppenbarligen inte ens är i närheten av densamma. Du anser dessutom att jag inte ska skriva om det, när du precis anklagat mig. Återigen, den maximala ironin.... Man frågar sig varje gång om du finns på riktigt.
Hoppas du stannar kvar i forumet, du skänker många skratt till mig och min familj så här kring jul!
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
Jag har inte sagt att du saknar erfarenhet utan att du ljuger att du har testat allas navigations system.
Jag vet att du och en del från sekten skrattar och brir mig inte. Det finns en del medlemmar här som jag kan lära mig det jag inte kan och är därför på forumet. När man påstår något så måste man stå för det och inte försöka slingra sig ur det med påhåpp. Ha en God Jul vännen jag gillar dig ändå
Jag vet att du och en del från sekten skrattar och brir mig inte. Det finns en del medlemmar här som jag kan lära mig det jag inte kan och är därför på forumet. När man påstår något så måste man stå för det och inte försöka slingra sig ur det med påhåpp. Ha en God Jul vännen jag gillar dig ändå
- TeslaX Anders
- Teslaägare
Ärade debattörer! Ta en promenad och få lite frisk luft och tänk på något annan en stund så skall ni se att det känns bättre
Eller som en känd person sade angående att han ofta tog promenader när det kändes jobbigt. "Mina demoner gillar inte frisk luft".
Njut av Julen!

Eller som en känd person sade angående att han ofta tog promenader när det kändes jobbigt. "Mina demoner gillar inte frisk luft".
Njut av Julen!
MX 90D Midnight Silver med namnet "Bumblebee".
- Tars
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/michael4548
Popcorntime!!!!
Är inne på Tesla nr 23 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.
Model x plaid blå med vit inredning

Slingra sig? Haha. Du menar det du gör i varenda diskussion... Du kan ju börja med att citera var jag skrev att jag testat alla navigationssystem. Eller ljög du nu igen?nek0 skrev:Jag har inte sagt att du saknar erfarenhet utan att du ljuger att du har testat allas navigations system.
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
Jag njuter för fullt, främst av julen men även av diskussionenTeslaX Anders skrev:Ärade debattörer! Ta en promenad och få lite frisk luft och tänk på något annan en stund så skall ni se att det känns bättre![]()
Njut av Julen!

Om någon tycker att jag ska sluta mata trollet så lovar jag dock att ta en paus

EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
Fortsätt mata du om du orkar. Kanske han äter ihjäl sig

Han är 51 år så risken är minimalbullen skrev:Fortsätt mata du om du orkar. Kanske han äter ihjäl sig

-
- ovelundkvist
- Teslaägare
- Kontakt:
+1ovelundkvist skrev:Tack gode gud för funktionen ignorerade användare...
-
Till nek0
Jag har inte hängt med på allt, men har du kört elbil ?
(Kommer bara att vara kvar 10 min, måste jobba)
Jo det har jag . Varför frågar du?Bonden Roger skrev:Till nek0
- Tars
- Teslaägare
Hänger du här??Bonden Roger skrev:Till nek0
Världen är liten.
Vi bytte bilar för några år sen.
Du tog min Fiat 500 och jag köpte din blåa Bmw 123.
Är inne på Tesla nr 23 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.

- Tars
- Teslaägare
Eller så är du någon helt annan.

-
Jag provkörde Tesla P85 i Oslo våren 2013 och blev helt såld på den bilen. (Bor mellan Göteborg och Oslo). Provkörde Tesla (vet ej model) i Strömstad sommaren 2014. Hyrde en Tesla S70D i Göteborg November 2017 (50 års present till mig själv) i 3 dagar och körde ca 100 mil Götebörg-Lund-Kristianstad-Borås-Göteborg. Min fru var med. Gjorde tabben att inte ha "tomt" batteri vid SC=lång laddtid=negativ fru. Har lyckats övertala henne ändå på Model 3. Ett problem är att vi inte kör så mycket.
Jag fattar som att du är negativ till elbil.
Jag fattar det som att du har åkt elbil tre gånger och tyckte det verkar grymt. Därför måste detsamma gälla alla andra. Also, hata nek0. Grattis, du kommer trivas utmärkt här.Bonden Roger skrev:Jag provkörde Tesla P85 i Oslo våren 2013 och blev helt såld på den bilen. (Bor mellan Göteborg och Oslo). Provkörde Tesla (vet ej model) i Strömstad sommaren 2014. Hyrde en Tesla S70D i Göteborg November 2017 (50 års present till mig själv) i 3 dagar och körde ca 100 mil Götebörg-Lund-Kristianstad-Borås-Göteborg. Min fru var med. Gjorde tabben att inte ha "tomt" batteri vid SC=lång laddtid=negativ fru. Har lyckats övertala henne ändå på Model 3. Ett problem är att vi inte kör så mycket.
Svart X75D -17
Jag föreslår härmed en ändring av trådens titel till "den stora vuxendagis-tråden".
Men underhållande är det alla gånger. Så fortsätt gärna.
Men underhållande är det alla gånger. Så fortsätt gärna.

e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
- TiborBlomhall
- Referralkod: ts.la/tibor72449
Alla kan ha olika åsikter om olika drivlinors för- och nackdelar.
Men att diskussionen går över i personangrepp tolereras inte på detta forum. Därför låser jag tråden och varnar de inblandade.
/Moderatorn
Men att diskussionen går över i personangrepp tolereras inte på detta forum. Därför låser jag tråden och varnar de inblandade.
/Moderatorn