Hur viktigt är det att veta vilken telefon andra använder?
Moderator: Redaktion
Hur viktigt är det att veta vilken telefon andra använder?
Ett omständligt sätt att påminna om att stänga av signaturen i Tapatalk. Skapa en forumsignatur istället, den är lättare att filtrera bort när man läser forumet.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Re: Hur viktigt är det att veta vilken telefon andra använde

Personligen är det mig fullständigt egalt vilken mobil man använder, så jag röstar inte.
Jag tycker inte om min (tjänste)telefon, det är enkom därför jag skojar till det med min signatur.
Bättre vore att ha: Kjell Gröndahl, 0734331200, kjell@ladasen.se
Sänt från min äppelskrutt...!
Jag heter Kjell Gröndahl. Det står GRÖN på vår bil: All el till den kommer från förnyelsebar energiframställning (utom möjligen om jag laddar hos någon som inte tänkte sig för). Inköpet har jag jobbat hårt för!
Problemet är ju att med Tapatalk blir det inte blir en signatur, utan det blir en del av inlägget. Alltså luras man att läsa det varje gång.Tjell skrev:Jag tycker inte om min (tjänste)telefon, det är enkom därför jag skojar till det med min signatur.
Jag påstår att det vore lika illa med alternativet du anger ovan, om du inte skapar en riktig signatur av det.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
SLUTA BERÄTTA VAD NI ANVÄNDER FÖR APPARATER ATT SKRIVA MED!!! DET ÄR INGEN SOM BLIR IMPONERAD!!!1!!
Tack Bylund för en tråd där detta inlägg faktiskt har en plats.
Jag har väntat länge på att få säga det.
Uppdatering: Man kan ju använda rätt namn när man ger beröm.

Tack Bylund för en tråd där detta inlägg faktiskt har en plats.

Uppdatering: Man kan ju använda rätt namn när man ger beröm.
Senast redigerad av Simon, redigerad totalt 1 gånger.
Detta är väl en av få trådar där Bjelke inte har sagt något allsSimon skrev:SLUTA BERÄTTA VAD NI ANVÄNDER FÖR APPARATER ATT SKRIVA MED!!! DET ÄR INGEN SOM BLIR IMPONERAD!!!1!!![]()
![]()
![]()
![]()
Tack Bjelke för en tråd där detta inlägg faktiskt har en plats.Jag har väntat länge på att få säga det.

..och att tapatalk har den extremt irriterande "featuren" att lägga tillbaka default signaturen vid var och varannan uppdatering trots att man aktivt stängt av den. Vilket man inte märker förrän man läser sitt eget meddelande.
Ärnog för gammal, vet inte vad Tapetalk ärevilirish skrev:..och att tapatalk har den extremt irriterande "featuren" att lägga tillbaka default signaturen vid var och varannan uppdatering trots att man aktivt stängt av den. Vilket man inte märker förrän man läser sitt eget meddelande.

Man läser in sina meddelanden på tape?Kulingen skrev:Ärnog för gammal, vet inte vad Tapetalk ärevilirish skrev:..och att tapatalk har den extremt irriterande "featuren" att lägga tillbaka default signaturen vid var och varannan uppdatering trots att man aktivt stängt av den. Vilket man inte märker förrän man läser sitt eget meddelande.

Skämt å sido, Tapatalk heter det. Man äter tapas och skriver på forumet samtidigt.

Wooow kanske skulle skaffa det, det har precis öppnat en Pinchos restaurang i VästervikJerker skrev:Man läser in sina meddelanden på tape?Kulingen skrev:Ärnog för gammal, vet inte vad Tapetalk ärevilirish skrev:..och att tapatalk har den extremt irriterande "featuren" att lägga tillbaka default signaturen vid var och varannan uppdatering trots att man aktivt stängt av den. Vilket man inte märker förrän man läser sitt eget meddelande.![]()
Skämt å sido, Tapatalk heter det. Man äter tapas och skriver på forumet samtidigt.

Eller så kan du kanske ladda ner appen Tapatalk till din mobil så kan du läsa och skriva på forumet i den!Kulingen skrev:Wooow kanske skulle skaffa det, det har precis öppnat en Pinchos restaurang i VästervikJerker skrev:Man läser in sina meddelanden på tape?Kulingen skrev:Ärnog för gammal, vet inte vad Tapetalk ärevilirish skrev:..och att tapatalk har den extremt irriterande "featuren" att lägga tillbaka default signaturen vid var och varannan uppdatering trots att man aktivt stängt av den. Vilket man inte märker förrän man läser sitt eget meddelande.![]()

- Bjelke
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael1178
bylund skrev:Detta är väl en av få trådar där Bjelke inte har sagt något allsSimon skrev:SLUTA BERÄTTA VAD NI ANVÄNDER FÖR APPARATER ATT SKRIVA MED!!! DET ÄR INGEN SOM BLIR IMPONERAD!!!1!!![]()
![]()
![]()
![]()
Tack Bjelke för en tråd där detta inlägg faktiskt har en plats.Jag har väntat länge på att få säga det.

Håller förövrigt med om att det där tappat talk är irriterande...
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
Jag har testat Tapatalk en gång. Fattar inte vad det tillför. Jag är för gammal för såna nymodigheter. När jag lärde mig det där med data fanns det inga appar. Det var när man räknade i MHz och i kilobyte. Det var enklare förr. Och webbläsaren is da shit. 

e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Fördel med Tapatalk: har jag nån minut över t ex när jag väntar på något så kan jag titta in på forumet.
Nackdelar: lite krångligt med citering, copy/paste, bifoga filer, få in nytt inlägg i rätt fack och ofta svårt att se vad det är på bilder...
Nackdelar: lite krångligt med citering, copy/paste, bifoga filer, få in nytt inlägg i rätt fack och ofta svårt att se vad det är på bilder...
Jag heter Kjell Gröndahl. Det står GRÖN på vår bil: All el till den kommer från förnyelsebar energiframställning (utom möjligen om jag laddar hos någon som inte tänkte sig för). Inköpet har jag jobbat hårt för!
- Bjelke
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Fördel utan tappa takt : har jag nån minut över så tittar jag in här 
Nackdel utan: ingen aning för jag har inte testat

Nackdel utan: ingen aning för jag har inte testat

S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
När jag är hemma och har tillgång till TCS på datorn så är det sällan jag går in där, har så mycket annat att göra ändå...
- ovelundkvist
- Teslaägare
- Kontakt:
Det går precis lika fort att kolla forumet med webbläsaren i mobilen, och då slipper man alla nackdelarna.
Tidigare var det en jättelåg gräns på hur stora filer det fick vara på forumet, så en bild från mobilkameran accepterades inte vid normala inställningar, men det gick däremot bra via Tapatalk. Numera är bildgränsen ok och Tapatalk har gjort det krångligare med bilder, så den anledningen har fallit.
Tapa var grymt på den tiden då forumen aldrig var anpassade till mobilskärmen. Numera är det ju rejält mer komplicerat med klient än med web i mobil .
Polestar 2 LRSM
3P vit/vit, ibland
3P vit/vit, ibland