Elpris

Här diskuteras andra tekniska frågor

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
mgorgis
Teslaägare

Elpris

Inlägg av mgorgis »

Jag undrar vad ni betalar för elpris? Jag kollade med E-on som är vår elleverantör och vi har tydligen fast pris 89öre/kwh och det är då dygnet runt + 420kr/år.
Avtalet går ut först 20181031 så jag sitter fast med E-on när Skellefteå kraft bjuder på el till 1500mil under tre år! surt :?
Användarvisningsbild
Kulingen
Teslaägare

Re: Elpris

Inlägg av Kulingen »

mgorgis skrev:
Jag undrar vad ni betalar för elpris? Jag kollade med E-on som är vår elleverantör och vi har tydligen fast pris 89öre/kwh och det är då dygnet runt + 420kr/år.
Avtalet går ut först 20181031 så jag sitter fast med E-on när Skellefteå kraft bjuder på el till 1500mil under tre år! surt :?
Mitt EON avtal går ut i april men jag ringde Skellefteå kraft och tog deras erbjudande ändå, dom säger upp EON och tar över och säljer till mig efter den 1 april.
Tesla S75D (85kWh) 0-100 på dryga 4s - 2018.42.3 + Nya navigatorn
http://---
Användarvisningsbild
mgorgis
Teslaägare

Inlägg av mgorgis »

Kulingen skrev:
mgorgis skrev:
Mitt EON avtal går ut i april men jag ringde Skellefteå kraft och tog deras erbjudande ändå, dom säger upp EON och tar över och säljer till mig efter den 1 april.
Hur mycket betalar ni per kWh till e-on och vad fick ni för erbjudande från Skellefteå kraft? :)
Användarvisningsbild
Kulingen
Teslaägare

Inlägg av Kulingen »

Vet ej, hittade inte räkningen nu. Me jag räknade ut i september att jag skulle tjäna på det en hel del...
Tesla S75D (85kWh) 0-100 på dryga 4s - 2018.42.3 + Nya navigatorn
http://---
Användarvisningsbild
Legato
Teslaägare

Inlägg av Legato »

Frågan är ju vad du räknar in i det fasta priset på 89 öre? Energiskatt? Moms? Nätavgift?

Jag kör timdebiterad el via GodEl.

Brukar landa på runt 30 öre per kWh, sen tillkommer 1,5 öre för bra miljöval, 32,5 öre energiskatt... Totalt 64 öre. Moms på det så är det 80 öre.

Jag tycker GodEl är fantastiskt:
*All vinst skänks till den välgörenhet man själv väljer. 48,5 miljoner har de skänkt hittills!
*Sveriges mest hållbara elbolag sju år i rad (Sustainable Brand Index). Topp 15 alla kategorier tillsammans med bla Tesla.
*Betydligt högre krav på miljöhänsyn än olika typer av "grön el".
*Bra priser och prisgaranti
*Snabb och trevlig support
https://evexperten.se

Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.

Bilar som just nu används:
Model 3 Performance - 2024
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
Användarvisningsbild
mgorgis
Teslaägare

Inlägg av mgorgis »

Legato skrev:
Frågan är ju vad du räknar in i det fasta priset på 89 öre? Energiskatt? Moms? Nätavgift?

Jag kör timdebiterad el via GodEl.

Brukar landa på runt 30 öre per kWh, sen tillkommer 1,5 öre för bra miljöval, 32,5 öre energiskatt... Totalt 64 öre. Moms på det så är det 80 öre.

Jag tycker GodEl är fantastiskt:
*All vinst skänks till den välgörenhet man själv väljer. 48,5 miljoner har de skänkt hittills!
*Sveriges mest hållbara elbolag sju år i rad (Sustainable Brand Index). Topp 15 alla kategorier tillsammans med bla Tesla.
*Betydligt högre krav på miljöhänsyn än olika typer av "grön el".
*Bra priser och prisgaranti
*Snabb och trevlig support
Om det är något jag inte har koll på så är det el :oops: och tjejen jag pratade med på E-on sa att vi betalar 89öre/kWh + 420kr fördelat på 12 månader, så det måste vara inkl. moms o annat? dock betalar vi till vattenfall också och då är det nätavgiften och lite annat?
Användarvisningsbild
Smutt
Teslaägare

Inlägg av Smutt »

Sen är det ju lite häftigt att säga att all el till Teslan är gratis 8-) även om Tesla avtalet inte är bäst för en själv :lol:
Tudor Grå S60 Duracell svart S75D Elon Snik Y 2023 Beställd
Användarvisningsbild
12man
Teslaägare

Inlägg av 12man »

om några dar kommer skatten att flyttas från elhandel till elnätsfakturan

"Riksdagen beslutade i november 2016 att från och med den 1 januari 2018 skall skattskyldigheten för energiskatt på el flyttas från elhandelsföretagen till elnätsföretagen. Det betyder att energiskatten från 1 januari kommer att redovisas på fakturan från ditt elnätsföretag."
ms 76132 "Eleamore"
Skriv svar