Bugg i 50.1 50.2
Moderator: Redaktion
Bugg i 50.1 50.2
Det verkar vara nåt fel i profiler då den inte längre sparar fjädring styrning regen på profilnivå så det går inte längre att tex sport på mig och comfort för min fru
Detta är nog även sen 50.1 några fler med samma problem
Detta är nog även sen 50.1 några fler med samma problem
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Re: Bugg i 50.1 50.2
Har samma problem. kom med easy entry uppdatering 46. nånting.
Model S 75 2017 (corked) AP3 FSD
Min sparar inte längre laddnings ström inställning hemma, som den gjorde tidigare, utan går tillbaka till 24A
Ahh, säkert därför min hade "resettat" när den ska sänka luftfjädringen till "low" också 

https://evexperten.se
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
Model 3 Performance - 2024
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
Model 3 Performance - 2024
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
Jag misstänker att det har med easy entry att göra
Hoppas de fixar det
Hoppas de fixar det
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Tycker jag känner igen en liknande bug, dvs sparande av profiler som slutar funka, från en uppdatering för länge sedan. Regressionstestning är verkligen inte Tesla-QA gängets grej.
Easy entry är ju en egen profil som den byter till automatiskt. Kan det vara därför?
Polestar 2 LRSM
3P vit/vit, ibland
3P vit/vit, ibland
Min bil verkar funka igen
Jag hade santa mode i flera dagar nu och nu var min egna bil tillbaks så antingen har tesla fixat nåt eller så har bilen bootat om sig själv men nu verkar profiler fungera
Jag hade santa mode i flera dagar nu och nu var min egna bil tillbaks så antingen har tesla fixat nåt eller så har bilen bootat om sig själv men nu verkar profiler fungera
- Bjelke
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Och nu har min tappat alla personliga inställningar istället
Tips, ha koll på max laddström på dina vanliga laddställen för annars kör den på allt som går då den glömt vad du ställt in på tidigare...

Tips, ha koll på max laddström på dina vanliga laddställen för annars kör den på allt som går då den glömt vad du ställt in på tidigare...
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
Max laddström nollställs till default 24A så fort jag åker hemifrån och sen tillbaka igen! Verkar inte spara det...hmmmBjelke skrev:Och nu har min tappat alla personliga inställningar istället![]()
Hmm är det så att den bara visar fel, bilen "vet" ju inte att du vill ladda. Stod på 16A när jag kom till parkeringen på jobbet. När jag pluggade in och väl började ladda så ändrade till 10A som jag hade senast.
Så har det inte funkat innan, när man parkerat tidigare så har den visat max laddström... men det verkar funka när man pluggar in som sagt.
Så har det inte funkat innan, när man parkerat tidigare så har den visat max laddström... men det verkar funka när man pluggar in som sagt.

70D, midnight silver metallic, svarta next gen seats, pano-tak, autopilot
När jag pluggar in kontakten då går säkringen som är på 16A och bilen visar fortfarande 24A. Kanske behövs en reboot after att uppdateringen har installerats?matsm skrev:Hmm är det så att den bara visar fel, bilen "vet" ju inte att du vill ladda. Stod på 16A när jag kom till parkeringen på jobbet. När jag pluggade in och väl började ladda så ändrade till 10A som jag hade senast.
Bara dom senaste 20 tillagda låtarna är kvar i min Spotifylista. Märklig bugg
Polestar 2 LRSM
3P vit/vit, ibland
3P vit/vit, ibland
Backkameran fryser rätt ofta i denna version. Har en bild från igår på min back
Polestar 2 LRSM
3P vit/vit, ibland
3P vit/vit, ibland