Kul med alla reaktionerna på stan, folk var glada att se Tesla-karavanen
Tesla model S träff i Maj?
Moderator: Redaktion
Re: Tesla model S träff i Maj?
+1 - blev verkligen lyckat, bra jobbat Tibor!
Model S P90DL+ (2015) Såld 2024
Model 3 LR (2021) (såld 2025)
BMW iX xDrive50 (2024)
Kia EV3 (2025)
Model 3 LR (2021) (såld 2025)
BMW iX xDrive50 (2024)
Kia EV3 (2025)
Hur många var ni idag?
När ska vi samlas i malmö eller nånstans i skåne?
Hade vatt kul att samlas i nån liten by där dom aldrig sett en tesla.
Mvh
Martin
Mvh
Martin
Är du sponsrad av EON eller?hybris skrev:Några av bilarna. tibor har massor av bilder så vi räknar med ett album på nätet! Om någon inte vill ha regskylten... Skrik till så tar jag bort bilden...
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Man kan tro det... Valde inte skylten... 
Totally Ludicrous Tesla! P85DL, all utrustning, folierad blåmetallic.
Hur många var ni idag?
Mvh
Martin
En liten by är Torsås mellan Kalmar Karlskrona där kan vi träffas jag bjuder på fika.
Här är ett mycket stort motorintresse fast då talar vi om fossilbrännare.
Vi får Teslan slutet juni så framåt hösten skulle passa.
Mvh
Martin
En liten by är Torsås mellan Kalmar Karlskrona där kan vi träffas jag bjuder på fika.
Här är ett mycket stort motorintresse fast då talar vi om fossilbrännare.
Vi får Teslan slutet juni så framåt hösten skulle passa.
S85D Röd, Mercedes 230 SLK Gul metallic, Modell X 100D Silver en Modell 3 bokad men blir troligen avbokad
- TiborBlomhall
- Referralkod: ts.la/tibor72449
Fullständig reportage kommer att komma på måndag-torsdag på nyhetssidorna.
Men lite teaserbilder tills dess: Sammanlagt 23 bilar dök upp vid Tesla Motors lokal i Infra City, tillsammans med över 50 ägare och blivande ägare.
Stockholm bjöd oss på strålande sol. Vi bjöd Stockholmarna på en enastående uppvisning av hur tyst stan skulle kunna vara med enbart elbilar
Många Stockholmare tittade, pekade, vinkade, fotograferade och hälsade glatt på oss när vi gled förbi!
Men lite teaserbilder tills dess: Sammanlagt 23 bilar dök upp vid Tesla Motors lokal i Infra City, tillsammans med över 50 ägare och blivande ägare.
Stockholm bjöd oss på strålande sol. Vi bjöd Stockholmarna på en enastående uppvisning av hur tyst stan skulle kunna vara med enbart elbilar
Många Stockholmare tittade, pekade, vinkade, fotograferade och hälsade glatt på oss när vi gled förbi!
Var på gång att köra till Torsås i onsdags för ett akut jobb, men det blev flyttat till fredag då min kollega kunde ta det.Bow skrev:
Lite omständigt med laddning när man ska köra dit nu innan Tesla fått igång sina superchargers i området.
Om jag tolkar kartan på hemsidan rätt så ska det väl komma en i Kalmar och en nånstans runt Kristianstad under 2015.
Hoppas dom kommer snart. Kör ganska mycket på det hållet.
Ett förslag på Teslaträff i söder är på tisdagsträffarna i Löddeköpinge där det brukar vara ca 800 bilar och 1200 motorcyklar men även andra typer av fordon.
http://vikingatider.skane.org/content/t ... ddekopinge
Blir det "stort" intresserade kan jag försöka kolla lite om förutsättningarna när/var/hur och passar isåfall 16/6?
http://vikingatider.skane.org/content/t ... ddekopinge
Blir det "stort" intresserade kan jag försöka kolla lite om förutsättningarna när/var/hur och passar isåfall 16/6?
Härliga bilder! Snart dags för en Göteborgsträff tycker jag.
Model S 85 | Maj 2015 | Solid Vit | Panoramatak | Tan NG-säten | Svart Alcantarainnertak | Blank Abachiträdekor | Teknikpaket | Köldpaket | Säkerhetspaket | Breyton Spirit 21"
Model 3 - Reserverad 2016-03-31
- Franz
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/franz9414
- Kontakt:
+1Krill skrev:Härliga bilder! Snart dags för en Göteborgsträff tycker jag.
Driver sajten Car.info
Hur dags var ni i Bergianska? Jag åkte dit men såg bara en vinröd norskregistrerad bil. Jag gissar att jag var lite sen.
Model X, Pearl White
Stort tack alla för idag, speciellt Tibor för arrangemanget och Hybris för initiativet!
Riktigt kul att få se lite ansikten på folk härinne
Tyvärr blev inte abstinensen mindre av det här och slutet av juni känns ännu längre bort nu...
/tib
Riktigt kul att få se lite ansikten på folk härinne
Tyvärr blev inte abstinensen mindre av det här och slutet av juni känns ännu längre bort nu...
/tib
-
-
- Gamla stan
Tror vi åkte därifrån ca 14:25.Telsa skrev:Hur dags var ni i Bergianska? Jag åkte dit men såg bara en vinröd norskregistrerad bil. Jag gissar att jag var lite sen.
/tib
Absolut, med en runda ut på HisingenKrill skrev:Härliga bilder! Snart dags för en Göteborgsträff tycker jag.
Model S85 uttagen juli 2014. Nästa bil blir en Model ≡ P1xxD
Ok då missade jag er precis. Synd att jag inte hann få min bil i tid.tib skrev:Tror vi åkte därifrån ca 14:25.
Model X, Pearl White
Jag sa Göteborg, känner inte till begreppet " Hisingen "Bod skrev:Absolut, med en runda ut på HisingenKrill skrev:Härliga bilder! Snart dags för en Göteborgsträff tycker jag.
Model S 85 | Maj 2015 | Solid Vit | Panoramatak | Tan NG-säten | Svart Alcantarainnertak | Blank Abachiträdekor | Teknikpaket | Köldpaket | Säkerhetspaket | Breyton Spirit 21"
Härliga bilder, riktigt kul att se!
Ser fram emot ett reportage senare i veckan.
Ser fram emot ett reportage senare i veckan.
Model X75D & Model S75D
Kört Tesla sedan feb. 2015
Kört Tesla sedan feb. 2015
Det är Göteborgs Manhattan.Krill skrev:Jag sa Göteborg, känner inte till begreppet " Hisingen "Bod skrev:Absolut, med en runda ut på HisingenKrill skrev:Härliga bilder! Snart dags för en Göteborgsträff tycker jag.
Överta företagsleasing av min Model S Performance 100 Ludicrous:
https://teslaclubsweden.se/forum/viewtopic.php?f=21&t=20318
https://teslaclubsweden.se/forum/viewtopic.php?f=21&t=20318
Nej det blir bara en massa rubriker om brinnande Teslor om ni åker till Hisingen.
All publicitet är bra publicitet?LarsL skrev:Nej det blir bara en massa rubriker om brinnande Teslor om ni åker till Hisingen.
Inte om det gäller brinna och Tesla i samma meningKrill skrev:All publicitet är bra publicitet?LarsL skrev:Nej det blir bara en massa rubriker om brinnande Teslor om ni åker till Hisingen.
Ok dåElputte skrev:Inte om det gäller brinna och Tesla i samma meningKrill skrev:All publicitet är bra publicitet?LarsL skrev:Nej det blir bara en massa rubriker om brinnande Teslor om ni åker till Hisingen.
- Elektrokungen
- Teslaägare
Jaaaa!Krill skrev:Härliga bilder! Snart dags för en Göteborgsträff tycker jag.
Ultra Red Tesla S LR Beställd 2020-12-17 Levererad 2023-05-24
Midnight Silver Model Y Lev. 2021-08-27
Blå Hyundai Ioniq Lev. 2020-11-24 SÅLD
Röd Tesla S100D Lev. 2018-08-07 SÅLD
S85, Titanium Metallic, Panoramatak, 7-sits. Lev. 2015-07-29. SÅLD
Midnight Silver Model Y Lev. 2021-08-27
trevlig ide
inga problem att åka dit och hem med roadstern
inga problem att åka dit och hem med roadstern
Oldsmobile Cutlass 1966, Tesla Roadster Sport 2,5 #528, Fiat 500 E La Prima 2021 
- Gas P Dahl
- Teslaägare
Tack Tibor för en mycket trevlig dag! Tack för Jocke med familj som lät mig följa med på en rundan med trevligt Tesla-snack, och avslutningsvis en INSANE-mode demo
Bidrar med lite bilder här:
Model Y Pearl White AWD Long Range med autopilot , 19" 2022