Driver assist features på bil utan AP

Här diskuteras andra tekniska frågor

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
evilirish
Teslaägare

Driver assist features på bil utan AP

Inlägg av evilirish »

Är i valet och kvalet att skaffa mig en X.

Har googlat rundor på vad man får på en bil utan AP. (Med mitt körmönster så tycker jag att AP är onödigt, bättre att lägga pengarna på annat).
Som jag förstått det hela så finns Cruise Control och lite annat smått och gott som varningar med som standard, men man måste ha AP för att den ska anpassa hastigheten till framförvarande? Någon som har en bil utan AP som kan bekräfta?
Användarvisningsbild
Smutt
Teslaägare

Re: Driver assist features på bil utan AP

Inlägg av Smutt »

Jag har en, en primitiv farthållare som man aldrig använder ingår den kan bromsa om den tror det smäller. Men det är en sjukt kul bil o köra så när man sitter o styr själv så tycker man inte direkt synd om sig själv :D
Tudor Grå S60 Duracell svart S75D Elon Snik Y 2023 Beställd
Användarvisningsbild
evilirish
Teslaägare

Inlägg av evilirish »

Smutt skrev:
Jag har en, en primitiv farthållare som man aldrig använder ingår den kan bromsa om den tror det smäller. Men det är en sjukt kul bil o köra så när man sitter o styr själv så tycker man inte direkt synd om sig själv :D
Lite så jag också tänkte :)
Användarvisningsbild
Jensa
Teslaägare
Referralkod: ts.la/jens1164

Inlägg av Jensa »

Du får vanlig farthållare och alla säkerhetssystem, autobroms, kollitionsvarning osv. Du ser dessutom filen och bilar runtomkring i displayen bakom ratten. Automatisk helljusassistans ingår även om man inte har AP. På en X får du i alla fall alltid AP hårdvara och har möjlighet att låsa upp för att aktivera.
2016 Model S 75
Användarvisningsbild
Gustafsson
Teslaägare

Inlägg av Gustafsson »

Jag hade inte automatiskt helljus utan AP. Det kom med uppgraderingen till AP, vilken då f.ö. kostade 23000
Svart 2012 Roadster 2,5.| Model S100D midnight silver. MS LR beställd 2020-10-16, levererad 2023-05-16
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare

Inlägg av bylund »

Gustafsson skrev:
Jag hade inte automatiskt helljus utan AP. Det kom med uppgraderingen till AP, vilken då f.ö. kostade 23000
Det var inte med från början, utan det är först på senare tid helljusautomatiken fås utan AP.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Användarvisningsbild
Jensa
Teslaägare

Inlägg av Jensa »

När jag fick bilen dec -16 hade jag inte helljusautomatik, men fick det i somras. Har inte AP aktiverad.
2016 Model S 75
Användarvisningsbild
e5m1r
Teslaägare
Kontakt:

Inlägg av e5m1r »

Fick inte AP1 bilar adaptiv farthållare och auto heljus i nån uppdatering utan aktiverad AP ?
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Användarvisningsbild
Jensa
Teslaägare

Inlägg av Jensa »

e5m1r skrev:
Fick inte AP1 bilar adaptiv farthållare och auto heljus i nån uppdatering utan aktiverad AP ?
Inte adaptiv farthållare tyvärr, enbart auto helljus.
2016 Model S 75
Skriv svar