Hur värderar Tesla inbytes bilar?
Moderator: Redaktion
Hur värderar Tesla inbytes bilar?
Suget efter en P100D börjar bli för hög.
Jag har idag en 90D med AP2 som jag tänkte sälja, men såg att flera på forumet har sålt tillbaka bilen till Tesla. Jag ska boka en tid på måndag där dom kan ta en titt och ge ett riktigt inbytespris.
Men innan dess tänkte jag höra lite med er hur era erfarenheter varit med "tradeins" och liknande? Får man ett bra pris tycker ni eller har det varit skambud?
Jag har idag en 90D med AP2 som jag tänkte sälja, men såg att flera på forumet har sålt tillbaka bilen till Tesla. Jag ska boka en tid på måndag där dom kan ta en titt och ge ett riktigt inbytespris.
Men innan dess tänkte jag höra lite med er hur era erfarenheter varit med "tradeins" och liknande? Får man ett bra pris tycker ni eller har det varit skambud?
Mvh
Richard @ Statsskuld.se
Hitta en rabattkod hos: Rabattkod.tips
Tidigare bilar: S85, P85, S90D, S100D, S P100D, X100D
Richard @ Statsskuld.se
Re: Hur värderar Tesla inbytes bilar?
Skambud mot vad marknaden ger, men bra pris för att vara inbyte hos bilfirma är min erfarenhet
Polestar 2 LRSM
3P vit/vit, ibland
3P vit/vit, ibland
Bra och bra. Jag fick ett bättre pris än vad KVD tyckte att bilen var värd. Men jag hade säkert fått mer om jag hade sålt bilen till en "kompis" på blocket. Men man orkar ju inte.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
- ovelundkvist
- Teslaägare
- Kontakt:
Hur är din 90D specad och vad vill du ha för den?
Jag har en P100D som jag kommer att sälja när jag får min beställda Model 3, men möjligen ska jag byta ner mig lite stegvis, så att chocken inte blir för stor...
Jag har en P100D som jag kommer att sälja när jag får min beställda Model 3, men möjligen ska jag byta ner mig lite stegvis, så att chocken inte blir för stor...

Kul!ovelundkvist skrev:Hur är din 90D specad och vad vill du ha för den?
Jag har all utrustning inkl Ap2 i min. Min står idag på företaget men kan köpas loss.
Jag kan antingen ta över ett leasingavtal alternativt lösa betalningen som privatperson. Just en P100D vill jag nog ta på mig själv privat dock.
PMa mig så kanske vi kan komma överrens.
Mvh
Richard @ Statsskuld.se
Richard @ Statsskuld.se
Man blir ju nästan lycklig av att se att två som vill byta bil kan hitta varandra så här 

Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
- Tars
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/michael4548
Detta forum är riktig bra.
Är inne på Tesla nr 23 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.
Model x plaid blå med vit inredning
Model x plaid blå med vit inredning

- Bjelke
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Problemet är bara att det lär dröja ett tag att döma av vad som sa på SC i Stockholm när jag var där för några dagar sedan ang. Model 3. Förmodligen en dum ide att hålla andan medan man väntar 

- ovelundkvist
- Teslaägare
- Kontakt:
- EnTraktor
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael25
Jag fick ett så dåligt skambud från Tesla att jag ej ens gjorde mig besvär att besvara mailet.
-45% på 10 månader och 1000 mil.
Teslaägare sedan 2014. Ägt S, 3, X, Y. Nuvarande bilar:
2021 Tesla Y LR White
2022 Tesla Y LR Quicksilver
2023 Lotus Eletre
2021 Tesla Y LR White
2022 Tesla Y LR Quicksilver
2023 Lotus Eletre
- ovelundkvist
- Teslaägare
- Kontakt:
Sanningen var nog att dom eg inte hade en aning vilket dom även sa, men dom sa något om 12-18 månader till första leverans i Sverige. Men det var eg mer att jag frågade i förbifarten när jag hämtade min Model S.ovelundkvist skrev:Intressant! Vad sa de?
Det är ju otroligt dåligt med tanke på att det garanterade restvärdet efter 3 år på min bil (1000 mil per år) är 53%, dvs i stort sett samma som du då blev erbjuden efter mindre än ett år.EnTraktor skrev:Jag fick ett så dåligt skambud från Tesla att jag ej ens gjorde mig besvär att besvara mailet.
- Gustafsson
- Teslaägare
I många bilar finns väl en ibyggd ränteskillnad/skuld till leasingbolaget, de som köpt en bil til 0,25 % ränta tex. Det är rimligen Tesla som täcker skillnaden till marknadsräntan under leasingtiden. Det blir rätt många tusenlappar. Tror Tesla vill bli av med den skulden när en bil köps in. Dock spekulationer från min sida.
PS Vill också ha en P100D
DS
PS Vill också ha en P100D
DS
Svart 2012 Roadster 2,5.| Model S100D midnight silver. MS LR beställd 2020-10-16, levererad 2023-05-16