Jag har funderingar på att uppgradera till MS 100D. Min nuvarande bil MS 90D uttagen mars 2017. Inte leasad. Betalade 1 119 450 kr med moms. Förmånsvärde 6 891 kr/månad.
MC röd, soltak, uppgraderad laddare, AP2, lackskydd av Rosenbergs och fri supercharging resten av livet. Kört 3000 mil.
Är det bäst sälja den privat eller byta in den hos Tesla. Jag har läst att Tesla har ett mycket bättre andrahandsvärde jämfört med fossilbilar.
Hur värdera och hur sälja sin Tesla?
Moderator: Redaktion
Re: Hur värdera och hur sälja sin Tesla?
Om bilen inte är leasad nu och köpt privat så kan tyvärr inget företag ta bilen som tjänstebil utan att det kostar extra i form av moms. Med andra ord förmånsvärdet kanske inte är så intressant.Frodo skrev:Jag har funderingar på att uppgradera till MS 100D. Min nuvarande bil MS 90D uttagen mars 2017. Inte leasad. Betalade 1 119 450 kr med moms. Förmånsvärde 6 891 kr/månad.
MC röd, soltak, uppgraderad laddare, AP2, lackskydd av Rosenbergs och fri supercharging resten av livet. Kört 3000 mil.
Är det bäst sälja den privat eller byta in den hos Tesla. Jag har läst att Tesla har ett mycket bättre andrahandsvärde jämfört med fossilbilar.
Men bilen borde väl vara värd en hel del. Titta på nätet och vill du jobba lite för det och få bättre betalt så lägg ut en annons själv men ha lite tålamod.
Hör med Tesla vad dom skulle ge i inbyte och troligvis kan du lägga på lite på det priset och sälja den snabbt själv om du har bråttom.
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.