Näst bästa bilen
Moderator: Redaktion
Näst bästa bilen
Hustru fyller 50 nästa år och vi tänkte åka till Florida på en liten lyxigare semester. Ett av lyxmomenten är att hyra en lite lyxigare bil hela tidan vi är där. Resebyrån har föreslagit en Mustang Cab med Jeep Cheeroke som alternativ. Mustangen är lite liten för 2 vuxma och 2 tonåringar. Jeepen, förutom att den är ful, bland det mest miljöovänliga man kan tänka sig. Ingen av dessa är alltså aktuella för oss.
Frågan är således vilken bil skall vi försöka hyra? Vilken lyxbil kan man köra med något sånär gott samvete? Tesla kör vi ju hemma, så det känns ju inte direkt extravagant direkt.
Frågan är således vilken bil skall vi försöka hyra? Vilken lyxbil kan man köra med något sånär gott samvete? Tesla kör vi ju hemma, så det känns ju inte direkt extravagant direkt.
Model S85 uttagen juli 2014. Nästa bil blir en Model ≡ P1xxD
Re: Näst bästa bilen
Model X!
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
- TiborBlomhall
- Referralkod: ts.la/tibor72449
Mercedes S500 Plug-in-Hybrid - fast då kommer ni slåss om vem som får åka i baksätet
Annars valfri lyxig plug-in-hybrid, eller i värsta fall hybridbil.

Annars valfri lyxig plug-in-hybrid, eller i värsta fall hybridbil.
Jag kan inte se att det blir så vældigt lyxigt med nån bil som inte har en elmotor (antingen som enda motor eller i form av hybrid) nær man hemma kør Model S. Varje gång jag hyr bil så størs jag av den dær brummande klumpen fram i bilen. Så ociviliserat helt enkelt! Då ær det bættre att bara ta random fossilhyrbil som passar storleksmæssigt till lægsta pris och lægga pengarna på nåt annat kul istællet, typ køp ett gæng Airwheels som ni kan rulla runt på (reducerad budget av lyxhyrbil till standard gør ju att ni sækert kan køpa grejer till hela familjen och ta med de hem);-)
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Sist vi var i Florida hyrde vi den nya Chevrolet Tahoe vilket är en väldigt annorlunda bil jämfört med Teslan men den är ganska skön att köra och det känns ganska bra att ha en så pass stor bil när man åker med familjen både pga utrymmet men också att man känner sig också lite säkrare med tanke på bilens storlek.
Är man också ute i god tid kan man få ganska vettigt pris på denna typ av bil.
Är man också ute i god tid kan man få ganska vettigt pris på denna typ av bil.
- lator
- Teslaägare
Jag vet inte säkert vilka bilar som finns tillgängliga för uthyrning i Florida men jag skulle se om jag kunde hitta en Fisker Karma.
Tillräckligt med plats för familjen och möjlighet att åka tyst och ståndsmässigt runt träsken...

Tillräckligt med plats för familjen och möjlighet att åka tyst och ståndsmässigt runt träsken...

Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer. 

lator skrev:Jag vet inte säkert vilka bilar som finns tillgängliga för uthyrning i Florida men jag skulle se om jag kunde hitta en Fisker Karma.![]()
ytterst tveksamt om nån firma hyr ut en bil som inte længre tillverkas? och att hyra av en privatperson ær kanske inte det man vill ge sig in på nær man ær på semester med allt som kan hænda etc.
Model 3-24/Polestar 3-24
Hyr 2 st Zero Motorcycles SR så drar du ifrån P85D och kör helelektriskt!
Tesla Model S 85 2015
Renault ZOE Intense 2014
Zero Motorcycles S ZF 11.4 2013
Emax 90S 2008
Wacker Neuson WL20e 2016
SÅLD Zero Motorcycles DS 2010
Renault ZOE Intense 2014
Zero Motorcycles S ZF 11.4 2013
Emax 90S 2008
Wacker Neuson WL20e 2016
SÅLD Zero Motorcycles DS 2010
Vore en dröm, tyvärr har inte hustru MC-kort. Tror inte heller att packning för 4 personer i 10 dagar skulle få plats.REIT skrev:Hyr 2 st Zero Motorcycles SR så drar du ifrån P85D och kör helelektriskt!

Model S85 uttagen juli 2014. Nästa bil blir en Model ≡ P1xxD
- Nicklas
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/ida2603
Hyr en Tesla med executive baksäten
- den perioden behöver ni kanske inte den femte platsen?
Det kommer kännas lyxigt samtidigt som det är bekant och fortfarande inga utsläpp...

- den perioden behöver ni kanske inte den femte platsen?
Det kommer kännas lyxigt samtidigt som det är bekant och fortfarande inga utsläpp...