Har idag en WC (Wall connector) kopplad till 3fas 16A. Om man skaffar en ytterligare wc och kör Master slave kommer det delas rätt av med ampere om två laddar samtidigt?
Om den ena laddar först och får ex 16A sedan kopplar man in bil 2 kommer den starta laddning direkt eller vänta till första klar?
Tänkte slippa bygga ut el central med ytterligare tre 16A säkringar utan ev kunna köra på befintliga.
Master och slave på WC
Moderator: Redaktion
Master och slave på WC
Tesla Model 3 LR 2024 blå
Tesla Model 3 LR 2021 vit (såld)
Ioniq 28kWh (såld)
Tesla Model 3 LR 2021 vit (såld)
Ioniq 28kWh (såld)
- EnTraktor
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael25
Re: Master och slave på WC
Vad jag förstår finns det ingen master eller slave utan laddarna delar på tillgänglig el.
Min andra börjar ladda så fort jag kopplar in den, även när första fortfarande laddar.
Min andra börjar ladda så fort jag kopplar in den, även när första fortfarande laddar.
Teslaägare sedan 2014. Ägt S, 3, X, Y. Nuvarande bilar:
2021 Tesla Y LR White
2022 Tesla Y LR Quicksilver
2023 Lotus Eletre
2021 Tesla Y LR White
2022 Tesla Y LR Quicksilver
2023 Lotus Eletre
Master är den första boxen som man ställer in max förbrukning påEnTraktor skrev:Vad jag förstår finns det ingen master eller slave utan laddarna delar på tillgänglig el.
Men det är riktigt kopplar du in den andra bilen så delar de på 16 A
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Tack för intressant info! aldrig fattat att dom delar trodde master fick först
Tudor Grå S60 Duracell svart S75D Elon Snik Y 2023 Beställd