Tillverkning av 4-hjulsdrivna model 3 startar
Moderator: Redaktion
Tillverkning av 4-hjulsdrivna model 3 startar
Nu har Tesla registrerat VIN som skvallrar om att man planerar att börja tillverkningen av 4-hjulsdrivna model 3:
https://electrek.co/2018/01/20/tesla-mo ... egistered/
https://electrek.co/2018/01/20/tesla-mo ... egistered/
Re: Tillverkning av 4-hjulsdrivna model 3 startar
Har den dragkrok?

They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Jerker (till vänster) och Svenssons (till höger).
Jerker: Jag hör en bil närma sig. Det är en elbil, den har 19-tumshjul, dubbade Hakkapelita, 4-hjulsdrift, den kör 56 km/h, höger däck fram saknar 3 dubb. Det är en Tesla model 3!
Svenssons: Har den dragkrok?
Jerker: Den har en löstagbar dragkrok, godkänd för... Hur ska jag kunna veta det!!?
Jerker: Jag hör en bil närma sig. Det är en elbil, den har 19-tumshjul, dubbade Hakkapelita, 4-hjulsdrift, den kör 56 km/h, höger däck fram saknar 3 dubb. Det är en Tesla model 3!
Jerker: Den har en löstagbar dragkrok, godkänd för... Hur ska jag kunna veta det!!?
Spännande! Ska bli intressant att se nya 0-100-tiden.
Överta företagsleasing av min Model S Performance 100 Ludicrous:
https://teslaclubsweden.se/forum/viewtopic.php?f=21&t=20318
https://teslaclubsweden.se/forum/viewtopic.php?f=21&t=20318
- Bjelke
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Jerker skrev:Jerker (till vänster) och Svenssons (till höger).

S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19

Chefsarkitekt på Hälsa Hemma
Model S 75D -17
Renault Zoe 22kWh -16
Model S LR -19
Renault Zoe 41kWh -19
Model 3 LR -22
Renault Zoe 41kWh -19
Model 3 LR -22
Det verkar inte vara så många som fattar den referensen. Har ni inte sett Aristocats, ungdomar?
Japp! 

Renault R5, Seat Mii, Tesla Roadster.
Fd:Hyundai Ioniq 5, Kia EV9, BMW i4, MG5, MYLR, Kia EV6, Skoda Enyaq, VW ID3, Kia eNiro, X100D, P85 4xe-Golf, e-up.
Fd:Hyundai Ioniq 5, Kia EV9, BMW i4, MG5, MYLR, Kia EV6, Skoda Enyaq, VW ID3, Kia eNiro, X100D, P85 4xe-Golf, e-up.
Skönt att det finns några som fattar vad som är viktigt! (Läs: inte dragkrok)Feddan skrev:Spännande! Ska bli intressant att se nya 0-100-tiden.

https://evexperten.se
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
Model 3 Performance - 2024
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
Model 3 Performance - 2024
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
Ja, fast det verkligt viktiga är 0-100 med släp!Legato skrev:Skönt att det finns några som fattar vad som är viktigt! (Läs: inte dragkrok)Feddan skrev:Spännande! Ska bli intressant att se nya 0-100-tiden.
Men en M3 (BMW) på släpetJerker skrev:Ja, fast det verkligt viktiga är 0-100 med släp!Legato skrev:Skönt att det finns några som fattar vad som är viktigt! (Läs: inte dragkrok)Feddan skrev:Spännande! Ska bli intressant att se nya 0-100-tiden.

Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Storlek 42.5. Hål i ena sulan.Jerker skrev:Det verkar inte vara så många som fattar den referensen. Har ni inte sett Aristocats, ungdomar?
Vad är det för färg?
Dom är sva... hur ska jag kunna veta det.
Tänk vad skit som fastnar i den där grå massan....
- Bjelke
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Ja, just den scenen har verkligen fastnat...bullen skrev:Storlek 42.5. Hål i ena sulan.Jerker skrev:Det verkar inte vara så många som fattar den referensen. Har ni inte sett Aristocats, ungdomar?
Vad är det för färg?
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
Alla som har växt upp med Kalle Anka på julafton borde kunna den! Den var standard under många år.bullen skrev:Storlek 42.5. Hål i ena sulan.Jerker skrev:Det verkar inte vara så många som fattar den referensen. Har ni inte sett Aristocats, ungdomar?
Vad är det för färg?
Undrar när de börjar sälja standard batteriet. Enligt konfiguratorn ska detta val komma före AWD. Jag är väldigt nyfiken på hur folk upplever range med detta batteri då jag siktat in mig på den mindre batteriet, hade gärna valt longrange batteriet men de lär väl kosta runt 100000 kr extra i Sverige och de är ganska saftigt för min ekonomi.
Volvo EC40 MY25 och Volvo V60 MY19
Är det nån som kan se om chassibilden har luftfjädring?
Tudor Grå S60 Duracell svart S75D Elon Snik Y 2023 Beställd
Ja, det är lite saftigt! De tar ut höga marginaler på batterierna. Jämför med att Renault tar SEK 35000 för att byta från 22 kWh till 41 kWh-batteri i Zoen inkl. arbete och miljöavgifter.chaffis75 skrev:Undrar när de börjar sälja standard batteriet. Enligt konfiguratorn ska detta val komma före AWD. Jag är väldigt nyfiken på hur folk upplever range med detta batteri då jag siktat in mig på den mindre batteriet, hade gärna valt longrange batteriet men de lär väl kosta runt 100000 kr extra i Sverige och de är ganska saftigt för min ekonomi.
Men 3:an är ju tydligen väldigt effektiv, även på motorväg, så man klarar sig säkert väldigt bra med det lilla batteriet.