Bilen är wrappad och det är bara lackade plastdelar som blivit skadade - den största mängden skrapmärken har wrappen tagit, men de skador som gått genom wrappen är tillräckligt djupa för att ha grävt spår i lacken och plasten.

Har nu följande tre alternativ, och behöver råd:
1) Gör ingenting och låt skadan vara där. Må dåligt varje gång jag ser den. Känns uteslutet.
2) Plocka bort wrappen över den del som blivit skadad, lämna in bilen för att rätta upp skadan på ett skadecenter och lacka delen, vänta två veckor till lacken är tillräckligt härdad, lämna in bilen för att få delen wrappad på nytt. Detta blir ett perfekt resultat, men det kommer se fruktansvärt ut under de sommarveckorna då jag ska köra runt med vänster sida fram mörkgrå och det känns därför inte särskilt lockande.
3) Wrappa över skadan och skjuta problemet på framtiden. Sannolikt kommer man att kunna ana konturerna av skadorna under wrappen, så det kommer inte bli 100%, men om jag får fler små lackskador under tiden bilen är wrappad så kan jag ta alla på en gång när wrappen i framtiden plockas av.
Till saken hör att det finns viss risk att jag skrapar i samma stentrappa igen i framtiden trots att jag vet var den är och är väldigt försiktig. Teslan är nämligen så bred att jag bara har två centimeters marginal på varje sida när jag ska backa samtidigt som jag svänger in i garaget. Manövern är så komplex att min fru vägrar göra den.
Vad skulle ni ha gjort?