Elbilskonvertering i Sverige
Moderator: Redaktion
- AGCF
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/alexander7331
- Kontakt:
Elbilskonvertering i Sverige
någon som känner till en svensk firma som sysslar med elfordonskonvertering? Drömmer om en Defender med eldrift. Vad gäller vid bilbesiktning sen? Jag har hittat en firma i Nederländerna newelectric.nl
Tesla Model 3 LR -24. Före detta Tesla M3 SR+, M3 LR -20, MX 75D -17, MS -14. VD på The New Aero, aerodynamiska fälgar till Tesla. http://www.thenewaero.com
Re: Elbilskonvertering i Sverige
Hade varit väldigt kul att starta en sån firma, men jag tror marknaden är veldigt liten i sverige. De kostar ju ganska mycket att konvertera
Defender med eldrift finns redan, hos Land Rover till och med
Electric Defender
Det finns dock en del problem i praktiken om Du vill använda den ändamålsenligt, men en början är det iallafall.
Det finns även en del snack om konverteringar:
Land Rover electric conversions
men det är ett kapitel för sig. Jag behåller mina på Dieseldrift. Än så länge, åtminstone.
EDIT: Glömde att nämna att det har varit en del snack om just elkonvertering inom Land Rover-kretsar i landet. Det finns dock, enligt mitt bästa vetande, ingen verkstad som sysslar med just detta. Isåfall är det utlandet eller hemmabygge som gäller
.

Electric Defender
Det finns dock en del problem i praktiken om Du vill använda den ändamålsenligt, men en början är det iallafall.
Det finns även en del snack om konverteringar:
Land Rover electric conversions
men det är ett kapitel för sig. Jag behåller mina på Dieseldrift. Än så länge, åtminstone.
EDIT: Glömde att nämna att det har varit en del snack om just elkonvertering inom Land Rover-kretsar i landet. Det finns dock, enligt mitt bästa vetande, ingen verkstad som sysslar med just detta. Isåfall är det utlandet eller hemmabygge som gäller

Senast redigerad av Jojo, redigerad totalt 1 gånger.
Väldigt intressant med tanke på att Tesla Model S har så låg reggad effekt. Hemmabyggen får ju inte ha mer än ett visst antal hästkrafter per kilo. Med låga effektsiffror på pappret men enorm effekt Max effekt vid acceleration så kan man bygga riktigt kul bil