Hur många S i Sverige ?
Moderator: Redaktion
Hur många S i Sverige ?
Jag fick frågan hur många S som rullar i Sverige. Någon som vet? 600 ?
Hälsningar
Lars
MY 4WD privatleasad för att ersätta ”Bettan”. Hon (MS 75) fungerar numera oklanderligt och fri el är fantastiskt. Min sjunde elbil efter Renault Clio electrique, Citroen Berlingo, Mercedes A-klass Electric och Nissan Leaf 24.
Lars
MY 4WD privatleasad för att ersätta ”Bettan”. Hon (MS 75) fungerar numera oklanderligt och fri el är fantastiskt. Min sjunde elbil efter Renault Clio electrique, Citroen Berlingo, Mercedes A-klass Electric och Nissan Leaf 24.
Re: Hur många S i Sverige ?
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
- lator
- Teslaägare
Oh... Den sved!Kulingen skrev:Något mindre än antalet Teslor som såldes i Norge Q4 2017

Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer. 

Det blir inte bättre med att Sverige har dubbla befolkningen mot Norgelator skrev:Oh... Den sved!Kulingen skrev:Något mindre än antalet Teslor som såldes i Norge Q4 2017
Lite åt andra hållet: I Tyskland finns ca 6500 Model S, trots att befolkningen är 8-9 gånger större än Sverige. Så sett ligger vi bra till. Däremot ökade elbilarna där nere med 100% 2017, de kommer alltså ikapp snart.Kulingen skrev:Det blir inte bättre med att Sverige har dubbla befolkningen mot Norgelator skrev:Oh... Den sved!Kulingen skrev:Något mindre än antalet Teslor som såldes i Norge Q4 2017
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14