Bilen står på långtidsparkering på Arlanda och kopplad till laddning och flyget hem tar ca 15 timmar så jag tänkte slå på förvärmaren innan jag bordar planet för jag har ingen uppkoppling annars och min fråga är om det är skadligt eller om man ska tänka på något speciellt när man har förvärmaren på under många timmar?
Har stått där i ca en vecka så den är säkert igensnöad och det tar tid innan snön och isen smälter
Synd att man inte kan använda bilens kamera för att se hur det ser ut där på parkeringen
Bilen står på långtidsparkering på Arlanda och kopplad till laddning och flyget hem tar ca 15 timmar så jag tänkte slå på förvärmaren innan jag bordar planet för jag har ingen uppkoppling annars och min fråga är om det är skadligt eller om man ska tänka på något speciellt när man har förvärmaren på under många timmar?
Har stått där i ca en vecka så den är säkert igensnöad och det tar tid innan snön och isen smälter
Synd att man inte kan använda bilens kamera för att se hur det ser ut där på parkeringen
Imorgon ska det vända mot plusgrader igen - och oavsett så brukar det räcka med att slå på värmaren precis när man landat.
Sen har jag ställt ner laddnivån när jag lyfter, så att den inte ligger med laddningen på hela tiden.
Och vid lämplig tidpunkt ställer jag upp den till 85% igen.
Model X 90d (uttagen december 2016) - allt utom det berömda draget.
Jag har ingen aning om det är bra eller inte men jag använder den funktionen flitigt och då i många timmar. När det snöar eller att jag vet att det kommer att snöa så sätter jag på den när jag kommer till jobbet på morgonen. Den står sedan på hela dagen (ungefär 9 timmar). Det drar ca 2% i timmen. Det är underbart att komma ut till en snö och isfri bil. Det enda är att eftersom motorhuven inte blir varm så ”stänker” snön upp på vindrutan när du åker iväg.
Det var den bästa funktionen som jag har väntat på att Tesla tog bort 30 minuters begränsningen.
Är säkert mycket snö efter en vecka även om det blir plusgrader imorgon, men ni kanske vet bäst som varit i området
Det där med låg laddning tänkte jag inte på men den har gått upp o ner mellan 80-90% då den laddat upp när det gått ner, och jag har ingen lång väg att åka så tänker inte ställa in det på 100%
Är väl i värsta fall fläkten som slits? Å andra sidan om det är borstlös motor så borde det inte vara ett problem
P2 här men vad skönt att det är inga mängder snö då.
Inte så kul för barnen om det är barmark men desto bättre för mig, jag har inte skrapat rutorna en enda gång hittills och tänker fortsätta så om möjligt
Jag har ingen aning om det är bra eller inte men jag använder den funktionen flitigt och då i många timmar. När det snöar eller att jag vet att det kommer att snöa så sätter jag på den när jag kommer till jobbet på morgonen. Den står sedan på hela dagen (ungefär 9 timmar). Det drar ca 2% i timmen. Det är underbart att komma ut till en snö och isfri bil. Det enda är att eftersom motorhuven inte blir varm så ”stänker” snön upp på vindrutan när du åker iväg.
Det var den bästa funktionen som jag har väntat på att Tesla tog bort 30 minuters begränsningen.
Du behöver inte ha värmen på hela dagen för att komma ut till en isfri bil. Jag rekommenderar också att du skaffar en liten borste att ta bort snön med innan du åker iväg. Du kan bli bötfälld och i värsta fall bli av med körkortet om du inte gör det. Det är trafikfarligt.
Bilen står på långtidsparkering på Arlanda och kopplad till laddning och flyget hem tar ca 15 timmar så jag tänkte slå på förvärmaren innan jag bordar planet för jag har ingen uppkoppling annars och min fråga är om det är skadligt eller om man ska tänka på något speciellt när man har förvärmaren på under många timmar?
Har stått där i ca en vecka så den är säkert igensnöad och det tar tid innan snön och isen smälter
Synd att man inte kan använda bilens kamera för att se hur det ser ut där på parkeringen
Starta värmaren när du landat så är den varm och go innan du tagit dig till bilen.
Jag kan inte undgå att tycka att det ligger ett visst slöseri i att hålla bilen varm i flera timmar extra i kallväder. Även om det innebär att man slipper borsta.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Utan att ha kollat och veta säkert så undrar jag om inte Androids Dashboard for Tesla har timerfunktioner för värmning. Kan kanske kolla upp det till i morrn...
Jag heter Kjell Gröndahl. Det står GRÖN på vår bil: All el till den kommer från förnyelsebar energiframställning (utom möjligen om jag laddar hos någon som inte tänkte sig för). Inköpet har jag jobbat hårt för!
Någon som vet vad det är för temperatur som gäller för batteriet när man har förvärmaren på? Jag ser bara en liten röd symbol, är det samma temperatur som kupén tro?
Någon som vet vad det är för temperatur som gäller för batteriet när man har förvärmaren på? Jag ser bara en liten röd symbol, är det samma temperatur som kupén tro?
Den startar om batteriet är kallare än noll grader och värmer till det nått 12 grader.
Utan att ha kollat och veta säkert så undrar jag om inte Androids Dashboard for Tesla har timerfunktioner för värmning. Kan kanske kolla upp det till i morrn...
Verkar inte som om nåt alls gick igång...
Jag heter Kjell Gröndahl. Det står GRÖN på vår bil: All el till den kommer från förnyelsebar energiframställning (utom möjligen om jag laddar hos någon som inte tänkte sig för). Inköpet har jag jobbat hårt för!
När det gäller iOS så har jag för mig att det inte går att implementera timerfuktion eftersom det skulle inte funka i bakgrunden, hade man haft appen framme hela tiden så hade det funkar. En iOS begränsning alltså.
När det gäller iOS så har jag för mig att det inte går att implementera timerfuktion eftersom det skulle inte funka i bakgrunden, hade man haft appen framme hela tiden så hade det funkar. En iOS begränsning alltså.
Varför ska appen hålla reda på det? All logik bör ligga i bilen, även timer, osv. Appen ska användas för presentation.
När det gäller iOS så har jag för mig att det inte går att implementera timerfuktion eftersom det skulle inte funka i bakgrunden, hade man haft appen framme hela tiden så hade det funkar. En iOS begränsning alltså.
Varför ska appen hålla reda på det? All logik bör ligga i bilen, även timer, osv. Appen ska användas för presentation.
Ah, missade att vi snackar om Tesla Dashboard. Timer borde ju kunna lösas med att man tillåter appen bakgrundsuppdateringar. Sedan att den inte blir 100% exakt, men borde inte vara ett problem i sig.