

Moderator: Redaktion
Bow skrev:Är inte detta lite "overkill" om man inte är riktigt laddnödig, nu har jag bara haft bilen i några dagar så jag är inte särskilt erfaren. Men jag förstår inte... Hur mycket sparar man på att hålla på att trixa, kör och njut.
Även känt som att nörda in sig totaltFAJ skrev:
Absolut skall man ut och köra och njuta. Men Tesla är inte bara en fantastiks bil att köra, det är supercharger, uppdateringar och ny teknik. Kul att lära sig lite nya saker när man inte är ute och kör
Checkbylund skrev:Även känt som att nörda in sig totaltFAJ skrev:
Absolut skall man ut och köra och njuta. Men Tesla är inte bara en fantastiks bil att köra, det är supercharger, uppdateringar och ny teknik. Kul att lära sig lite nya saker när man inte är ute och köroch det tar ju det hela till en högre nivå.
Ja, det är rätt jobbigt att slå på neutralen hela tiden samtidigt som man anpassar hastigheten så att man inte behöver bromsa. Där kan regen vara rätt behändigt. Vid långa nedförsbackar så är neutralen att föredra. Nyttjade detta påväg mot Ullricehamn då jag missat att starta laddningen i tid innan jag skulle till Götet.bullen skrev:Detta har diskuterats flera gånger förut. I landsvägstrafik har du helt rätt. Dock är vinsten rätt stor i stadstrafik med frekventa inbromsningar och accelerationer