Miljövänner för kärnkraft är emot elbilar?
Moderator: Redaktion
Miljövänner för kärnkraft är emot elbilar?
Hur kommer det sig att så många på denna sida är emot elbilar? Jag känner mig utstött på denna sida pga att jag förespråkar både elbilar och kärnkraft. Jag orkar inte gå in och svara på detta inlägg ens hihi.. Någon som har lust?
Det blev kallt.
Alla batterier tappar som bekant kapacitet när det är kallt, samtidigt som det då går åt mer energi för kupévärme, sätesvärmare, bakrutevärmare, fläkt mm samt att vi dessutom alltid måste ha ljuset tänt i Sverige - och detta är ett av flera skäl till att jag inte tror att elbilarna kommer att kunna ersätta bensin/dieselbilarna.
https://www.facebook.com/groups/mfk.nu/ ... 235255628/
Det blev kallt.
Alla batterier tappar som bekant kapacitet när det är kallt, samtidigt som det då går åt mer energi för kupévärme, sätesvärmare, bakrutevärmare, fläkt mm samt att vi dessutom alltid måste ha ljuset tänt i Sverige - och detta är ett av flera skäl till att jag inte tror att elbilarna kommer att kunna ersätta bensin/dieselbilarna.
https://www.facebook.com/groups/mfk.nu/ ... 235255628/
Re: Miljövänner för kärnkraft är emot elbilar?
Jobbar en del med kärnkraftsindustrin och på O3;an brukar jag få höra om jag kört hit med permobilen" 

Så trevligt, då kommer troligtvis våra bilar mötas iaf.leiflodde skrev:Jobbar en del med kärnkraftsindustrin och på O3;an brukar jag få höra om jag kört hit med permobilen"

... därför att 50% av befolkningen har IQ under 100 per definition.
Det spelar ingen roll vad de tror eller tänker de har fel och bollen är redan i ordentlig rullning. Det går inte konkurrera med en teknik som har 20-30% effektivitet mot en teknik som ligger på 80-90%. Det är det som är grunden och det som aldrig går att komma runt.

Det spelar ingen roll vad de tror eller tänker de har fel och bollen är redan i ordentlig rullning. Det går inte konkurrera med en teknik som har 20-30% effektivitet mot en teknik som ligger på 80-90%. Det är det som är grunden och det som aldrig går att komma runt.
- TiborBlomhall
- Referralkod: ts.la/tibor72449
Fasiken jag måste fixa like-funktionen på forumet!LarsL skrev:... därför att 50% av befolkningen har IQ under 100 per definition.![]()

- Teslaspolen
- Teslaägare
Dom hade nog bara otur när dom tänkte där. 

Har tagit det oranga pillret https://www.youtube.com/channel/UC0intL ... G-xAvUEO-A
Inte gjorde de nån vidare reklam för sin grupp... Blev inte direkt sugen på att gå med. De inlägg som gjordes av folk som kunde nåt ignorerades. Hemskt.
Att elbilar är 3ggr effektivare typ värmepump än fossilbils, det har inte många begripit, hur många % av hemmen direktvärms idag, 10? Nämnde detta för en som borde veta, blevLarsL skrev:...dentlig rullning. Det går inte konkurrera med en teknik som har 20-30% effektivitet mot en teknik som ligger på 80-90%. Det är det som är grunden och det som aldrig går att komma runt.

ms 76132 "Eleamore"
Ja det är konstigt Kärnkraft och Elbil känns som en riktigt bra kombo. Genom att ladda elbilen på natten skulle man kunna ha större andel kärnkraft utan att reglera så mycket.
Beställd MYP
Tesla Model 3 SR RWD HW3
Zero FXS, Elmotorcykel 7,2kWh
City slicker Elmoped, 1,8kWh
Tesla Model 3 LR AWD FSD HW2,5 såld
Super soco TS 1200R, Elmoped 3,2kWh
Tesla Model S85,3~fasladdning såld
BMW i3 REX, 1~fasladdning såld
Think såld
Tesla Model 3 SR RWD HW3
Think såld
Extra kul att vara för kärnkraft av någon form av miljöskäl, gissningsvis som ett bättre alternativ till kol- och oljekraftverk, men just i bilar mena att det är bättre att ha olja som kraftkälla? Eller är det vattenkraftens miljöpåverkan som man vill lindra med kärnkraft? Lite raljerande, för även jag vet att vattenkraft leder till miljöproblem.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Ja vattenkraft har man blivit itutad sen barnsben att det är så jättebra. Nu fick jag inte äta ål till julbordet bl.a vattenkraften som bidragande orsak till det förutom många andra fiskar som får problem. det jämna utflödet av vatten i östersjön verkar också ge problem med att vattennivån är för konstant vilket gör att Östersjön har svårt att andas från kattegatt. vi har ju inte ebb och flod som hjälper till på samma sätt.
Beställd MYP
Tesla Model 3 SR RWD HW3
Think såld
Tesla Model 3 SR RWD HW3
Think såld
Det finns, och har funnits, lokalt motstånd mot vattenkraft faktiskt. Inte minst i min hemkommun.
https://www.ljusdal.se/startsidenyheter ... 161cb.html
https://www.ljusdal.se/startsidenyheter ... 161cb.html
Han passade också på att tacka lokalbefolkningen för deras kamp att rädda Mellanljusnan från utbyggnaden av kraftverk.