Sommarjobb! Tips?

Här diskuteras andra tekniska frågor

Moderator: Redaktion

Gurree

Sommarjobb! Tips?

Inlägg av Gurree »

Tjena alla Teslafantaster!

Detta är väldigt off-topic men tråden ligger trots allt under övrigt så det får duga 8-)

Det är så här att jag är 20 år och läser till högskoleingenjör inom datateknik och nu när sommaren börjar närma sig (eller inte :roll:) så är det ju hög tid att börja leta sommarjobb.

Tidigare har jag mest jobbat i industri och på sågverk men jag känner att nu som ingenjörsstudent att de skulle vara roligt med ett jobb som är mer riktat mot ingenjörsyrket och det jag vill hålla på med i framtiden. Mina stora intressen som jobbet gärna får innefatta är elbilar(framförallt Tesla såklart ;) ), elbilsladdning och förnybar energi :)

Problemet är att jag har lite idétorka. Jag har sökt jobb hos EON som ju fokuserar mycket på förnybar energi och även lite elbilsladdning. Jag har även såklart kikat på Teslas hemsida men verkar inte som dem söker sommarjobbare, det är inte annonserat iallafall.

Jag slänger därför ut frågan ifall det finns nån som har något bra tips på sommarjobb för en Tesla älskande ingenjörsstudent. Alla tips är hjärtligt välkomna :D
Användarvisningsbild
R2D2
Teslaägare

Re: Sommarjobb! Tips?

Inlägg av R2D2 »

Kolla runt lite bland tillverkarna av laddstationer, det hade jag tyckt varit intressant =)
Model 3 LR AWD Solid Black AP 2019
Model Y LR AWD Solid Black AP 2022
Användarvisningsbild
tor
Teslaägare

Inlägg av tor »

Vart bor du?
Gurree

Inlägg av Gurree »

R2D2 skrev:
Kolla runt lite bland tillverkarna av laddstationer, det hade jag tyckt varit intressant =)
Det var ett bra tips! Tack så mycket :)
Gurree

Inlägg av Gurree »

tor skrev:
Vart bor du?
Bor i Kristianstad i Skåne, men har även lägenhet i Helsingborg då det är där jag studerar :)
Användarvisningsbild
Richardk
Teslaägare

Inlägg av Richardk »

Kolla om dom har sommarjobb på Tesla i Malmö :)
Användarvisningsbild
Geni87

Inlägg av Geni87 »

Nu bor du ju inte i Göteborg. Men vill man jobba med elbilar i Sverige, så är det ju där man ska vara. :) Vet att både Volvo Cars och CEVT brukar ha en del sommarjobb ute på deras R&D-avdelning, kan vara så att de tjänsterna redan är tillsatta dock. Men värt att kolla upp om du kan tänka dig att flytta på dig under sommaren.
Polestar 2 förhandsbokad 2019-03-09
Användarvisningsbild
eric
Teslaägare

Inlägg av eric »

Vi har precis lagt ut en del ingenjörssommarjobb på RUAG Space om det kan vara något. Det är ju inte riktigt elbilsbranschen, med kanske en intressant bransch ändå. Det är dock som föregående inlägg Göteborgsbaserade jobb, men det kanske det kan vara värt. :)

https://live.solique.ch/ruag/en/jobs/Fe ... --1790957/
Röd Model S 60 75 facelift - 19" fälgar, AP2, soltak, skinnsäten och köldpaket.
Gurree

Inlägg av Gurree »

Richardk skrev:
Kolla om dom har sommarjobb på Tesla i Malmö :)
Ja det hade varit perfekt! Tyvärr så verkar det enligt Teslas jobbportal som att dem inte har några sommarjobb här i Sverige :(
Gurree

Inlägg av Gurree »

Geni87 skrev:
Nu bor du ju inte i Göteborg. Men vill man jobba med elbilar i Sverige, så är det ju där man ska vara. :) Vet att både Volvo Cars och CEVT brukar ha en del sommarjobb ute på deras R&D-avdelning, kan vara så att de tjänsterna redan är tillsatta dock. Men värt att kolla upp om du kan tänka dig att flytta på dig under sommaren.
Ja det är synd man inte bor i Göteborg annars hade det absolut varit perfekt!
Gurree

Inlägg av Gurree »

eric skrev:
Vi har precis lagt ut en del ingenjörssommarjobb på RUAG Space om det kan vara något. Det är ju inte riktigt elbilsbranschen, med kanske en intressant bransch ändå. Det är dock som föregående inlägg Göteborgsbaserade jobb, men det kanske det kan vara värt. :)

https://live.solique.ch/ruag/en/jobs/Fe ... --1790957/
Det verkar intressant, det är ju lite kopplat till Tesla också genom Elon och SpaceX ;) återigen synd att man inte bor i Göteborg 8-)
Skriv svar