MartinCB skrev:Bjelke skrev:Jag tog största batteriet som fanns då (85) och skulle
nog ha valt ännu större om det funnits (jag har 10 mil till jobbet plus
att det inte fanns så jättemånga Superchargers då),
men foliering som jag gjorde efter nåt år skulle jag ha
gjort direkt om det vore idag.
Jag köpte ju en demobil med mycket utrustning och hade egentligen inte tänkt välja så mycket men idag
skulle jag utan tvekan välja premium för bättre stereo och rattvärme men inget annat förutom det.
Original-hjul istället för 3:e-parts är nog ett bra val åtminstone medans bilen är ny (men dyrt och inte lika kul och personligt).
Vad blev det för foliering och hur mycket kostade det?
Känns som en sådan uppgift som man verkligen bara vill låta ett riktigt noggrant ställe utföra, vart fick du det gjort?
Det finns några välrenommerade ställen (tex Wrapzone) som kostar lite mer men är kända för att göra ett bra jobb (och har erfarenhet av bilmodellen osv),
men jag gjorde hos en kille som normalt sett arbetar i Alfta (Anton på Works reklamproduktion mellan Bollnäs - Edsbyn) men brukar ta uppdrag inom typ 10 mils radie (dom tar en husbil till stället
dom gör jobbet) och han är ruskigt duktig och har gjort liknande jobb på många bilar.
Pris hos en erkänt duktig firma brukar väl ligga kring 25-30 tusen för en helfoliering av bättre kvalitet (dom billigaste folierna undviker jag iaf, själva folien till min S kostade ca 8500kr).
Lägger man på sk. stenskotts-skydd-folie på hela bilen blir det dyrare (uppåt 45-50 tusen).
Folierar man så lägger man inte på lackskydd före (då fäster folien sämre) men däremot finns det lite produkter man kan lägga på folien om man vill också (jag la tom på ett keramiskt
på folien men den produkten vet jag inte om dom har börjat med officiellt ännu men det var iaf Michelle på Bollnäs Bilvård som gjorde det på min och det är sanslöst bra iaf

)