Hej,
har renoverat 21" fälgarna över vintern och 2 av de däck som satt på är i gott skick (ca 5 mm kvar). Dock så har det ena däcket en skada på sidan sedan ett möte med en kantsten. Har pratat med en däckhandlare och han tyckte att trots att det inte var så farligt så är det tveksamt att montera på det igen. Så här står jag nu med 1 däck som är fint med mycket mönster kvar och funderar på om jag ska köpa 4 helt nya däck, alternativt 3 däck. Vet inte hur bra det är att ha ett sprillans däck och ett lite begagnat på samma axel? Tänkte höra med er på forumet vad ni tycker? Märket på däcket som jag har är Continental contiSportContact.
Har någon kanske råkat ut för samma och kanske sitter med ett fint däck över som jag kanske kan köpa till en billig peng?
Ska jag köpa 3 eller 4 st nya däck?
Moderator: Redaktion
- teslaTobster
- Teslaägare
Re: Ska jag köpa 3 eller 4 st nya däck?
Köp 4st sälj det som är bra eller passa på att köpa en fälg och få ett reservhjul otroligt bra att ha har jag lärt mig den hårda vägen
Tudor Grå S60 Duracell svart S75D Elon Snik Y 2023 Beställd
Jag skulle inte vilja ha ett olikt däck.teslaTobster skrev:Hej,
har renoverat 21" fälgarna över vintern och 2 av de däck som satt på är i gott skick (ca 5 mm kvar). Dock så har det ena däcket en skada på sidan sedan ett möte med en kantsten. Har pratat med en däckhandlare och han tyckte att trots att det inte var så farligt så är det tveksamt att montera på det igen. Så här står jag nu med 1 däck som är fint med mycket mönster kvar och funderar på om jag ska köpa 4 helt nya däck, alternativt 3 däck. Vet inte hur bra det är att ha ett sprillans däck och ett lite begagnat på samma axel? Tänkte höra med er på forumet vad ni tycker? Märket på däcket som jag har är Continental contiSportContact.
Har någon kanske råkat ut för samma och kanske sitter med ett fint däck över som jag kanske kan köpa till en billig peng?
Olika fram och bak går bra men inte ett olikt oavsett placering.
Sätt på det skadade däcket, skadan har inte nått in till corden så det är inga problem.
Dessutom lätt att hålla koll på om du känner dig osäker.
( Har jobbat med däck i 40 år, drygt )
Dessutom lätt att hålla koll på om du känner dig osäker.
( Har jobbat med däck i 40 år, drygt )
S 85 D, strax S 100 D, har även en E-Golf senaste mod.
Solcellsanläggningar 14Kw på mitt hus och 60Kw på min industribyggnad, ( trevligare elräkningar numera )
Solcellsanläggningar 14Kw på mitt hus och 60Kw på min industribyggnad, ( trevligare elräkningar numera )
Jag har ett michelin pilot sport 2 till salu billigt, 265/35/21
Tesla Model S P85DL+ (nr 9)
Tidigare bilar
Model S P100D+ Tars Edition
Model S P85DL+
Model S P100DL
Model S 90D
Model S P85DL
Model S P85+
Model S P85 levererad 12 juni 2014
Tidigare bilar
Model S P100D+ Tars Edition
Model S P85DL+
Model S P100DL
Model S 90D
Model S P85DL
Model S P85+
Model S P85 levererad 12 juni 2014
Ett begagnat torde väl vara samma problem som ett nytt, om det inte är väldigt lika mycket begagnat?
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
- teslaTobster
- Teslaägare
Tack Yngve för din input. Då vet jag att det inte är någon fara att montera på däcket. Får se hur jag gör.
Niclas, tack för erbjudandet men däcken är 245/35/21.
Niclas, tack för erbjudandet men däcken är 245/35/21.
Model S 85D