Tack för alla kommentarer, jag svarar på dessa i kväll när jag inte sitter bakom ratten.
———
25 minuter i Ödeshög räckte för att åka vidare. Laddningen börjar med 106 kW vilket är mycket bra. Vädret är toppen och vägen nästan tom. Jag lämnar kylan i Sverige och ser fram emot ett varmare Klimat vid Medelhavet.
Men, söder om Jönköping börjar snöflingorna singla ned. Uppe på Småländska Höglandet är det riktigt slaskigt och det blir kö bakom de långsamma lastbilarna. Minus 2 och snorhalt. Jag trodde jag var på väg till värmen.
I Toftaholm ligger snön 15 cm. tjock. Bilen kanar på grusvägarna runt gården.
Återigen 25 min. stopp och jag reser iväg från Toftaholm när datorn säger att jag kommer fram med 6% kvar. Vad kan gå fel, eller hur?
På vägen får jag meddelande att A/C och batterikylning inte fungerar. Är detta en vinterbil?
OK, jag chansade. Jag vet, det var lite förhastat beslut. Jag kommer fram till Löddeköpinge med 14 km. eller 4% kvar i batteriet och då jag sänkt hastigheten för att komma fram. Målet var Kävlinge, men jag stannar en halvtimme till vid SuC i Löddeköpinge för att få i 200 km. så jag inte står helt utan elkraft i batteri.
Model 3 LR, Röd. Saknar min tidigare MS.