(Och ja, jag vet att så väl räckviddsiffror som accelerationssiffror på Teslas hemsida ska tas med en skopa salt

Moderator: Redaktion
Tesla presenterar väl bara NEDC-siffrorna som de enlig lag måste göra? Vet att de på hemsidan haft räckviddsuträkning men den försvan nog när det blev lite andra batteripack. Var väl mer avsett för 85kWh batteripack men jag tycker att de borde skriva om den och lägga upp på sidan igen.improwise skrev:Är det inte lite lustigt att Telsa i sin reklam hävdar att en Models S 100D går typ 60 mil men om man maxladdar batteriet visar appen iaf hos mig bara 50 mil som räckvidd? Nån utvecklare som glöm uppdatera nått värde?
(Och ja, jag vet att så väl räckviddsiffror som accelerationssiffror på Teslas hemsida ska tas med en skopa salt)
Är Typical en synonym till Realistic?helix skrev:Du har inställt på "Typical" i dina inställningar på bilen (vilket i princip alla har). Om du däremot ändrar till "Rated" under inställningar kommer värdena att öka upp till bilens NEDC-värden, vilket för 100D är runt 63 mil. Detta kommer också ändra värdet du ser i appen.
"Realistic" om man har väldigt lätt högerfot, 20 plusgrader, vindstilla, 19" däck, torr vägbana och inte kör över 110km/himprowise skrev:Är Typical en synonym till Realistic?helix skrev:Du har inställt på "Typical" i dina inställningar på bilen (vilket i princip alla har). Om du däremot ändrar till "Rated" under inställningar kommer värdena att öka upp till bilens NEDC-värden, vilket för 100D är runt 63 mil. Detta kommer också ändra värdet du ser i appen.
Tyvärr ändrar det inte på bilens räckviddhelix skrev:Du har inställt på "Typical" i dina inställningar på bilen (vilket i princip alla har). Om du däremot ändrar till "Rated" under inställningar kommer värdena att öka upp till bilens NEDC-värden, vilket för 100D är runt 63 mil. Detta kommer också ändra värdet du ser i appen.
Nja så svårt är det inte att köra på typical i alla fall med S och 19”helix skrev:"Realistic" om man har väldigt lätt högerfot, 20 plusgrader, vindstilla, 19" däck, torr vägbana och inte kör över 110km/himprowise skrev:Är Typical en synonym till Realistic?helix skrev:Du har inställt på "Typical" i dina inställningar på bilen (vilket i princip alla har). Om du däremot ändrar till "Rated" under inställningar kommer värdena att öka upp till bilens NEDC-värden, vilket för 100D är runt 63 mil. Detta kommer också ändra värdet du ser i appen.
Nej faktiskt inte! Snittade marginellt över idag (207 wh/km) på 60 mil, Stockholm till Vemdalen. Snitthastighet strax över 100 km/h. Temperatur mellan -10 och +5. Fullastad bile5m1r skrev:Nja så svårt är det inte att köra på typical i alla fall med S och 19”helix skrev:"Realistic" om man har väldigt lätt högerfot, 20 plusgrader, vindstilla, 19" däck, torr vägbana och inte kör över 110km/himprowise skrev:Är Typical en synonym till Realistic?helix skrev:Du har inställt på "Typical" i dina inställningar på bilen (vilket i princip alla har). Om du däremot ändrar till "Rated" under inställningar kommer värdena att öka upp till bilens NEDC-värden, vilket för 100D är runt 63 mil. Detta kommer också ändra värdet du ser i appen.