gasade på lite med silk smooth Ap2 idag och blev busted och straffad direkt av Elon. Jag var tvungen att stanna och starta om för att kunna aktivera autopiloten igen. Tydligen stängs autopiloten av till nästa omstart om man går över 150 km/h. Vad blir nästa steg böter dragen direkt från kreditkortet?!
Inte alls populär feature!
Model S LR 2023, tidigare Model 3 Performance 2022, M3 2021, S90D 2019, 2016
Nä, att bilen ska straffa en tycker jag inte är rätt. Att den stänger av för att man överskrider vad den klarar av är helt ok, men att den vägrar slå på igen förrän man stannat i någon form av uppfostringssyfte är orimligt.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Tycker nog det är en ganska bra ”uppfostringsmetod” att stänga av autopilot om man bryter emot ”reglerna”. På det sättet kommer man komma ihåg att inte göra om det. Sen kanske den skulle varnat en gång eller så i just detta fall.
Vi vet ju att det finns folk som inte kan hantera Autopiloten utan tror att det är ett självkörande mirakel. Dessa människor behöver lite pekpinnar och bestraffningar.
Tycker nog det är en ganska bra ”uppfostringsmetod” att stänga av autopilot om man bryter emot ”reglerna”. På det sättet kommer man komma ihåg att inte göra om det. Sen kanske den skulle varnat en gång eller så i just detta fall.
Vi vet ju att det finns folk som inte kan hantera Autopiloten utan tror att det är ett självkörande mirakel. Dessa människor behöver lite pekpinnar och bestraffningar.
Jag avskyr den funktionen. Sitter på färjan från Gdynia efter en veckas påsksemester i Polen och har där blivit straffad flera gånger av Elon. På de polska motorvägarna är hastighetsbegränsningen 140km/h och det räcker att toucha accelerationspedalen vid en omkörning för att köra fortare än 150 och bli förbjuden att använda autopiloten mer. Konsekvensen är att man måste komma ihåg att slå av autopiloten innan en omkörning påbörjas för att inte bli straffad - det är uteslutet att ligga och dra länge i omkörningsfilen när det regelmässigt susar förbi bilar i 180-200km/h.
I Tyskland på Autobahn blir man inte straffad när man kör fortare än 150, då bara slår den av.
Teslas autopilot säger iaf till när den stänger av sig.
BMW i3s "autopilot" funkar enbart på motorväg men bara upp till 60 km/h. Konstig kombination? Det är därför de kallar det för "köassistent". Fast funkar som sagt var endast för kö på motorväg.
Men det allra roligaste är när kön släpper. Då börjar bilen accelerera - och när hastigheten passerar 60 stängs styrassistenten bara av, helt i smyg utan nån varningsljud eller -ljus. Man märker bara att bilen fortsätter accelerera men börjar driva mot kanten...
Teslas autopilot säger iaf till när den stänger av sig.
BMW i3s "autopilot" funkar enbart på motorväg men bara upp till 60 km/h. Konstig kombination? Det är därför de kallar det för "köassistent". Fast funkar som sagt var endast för kö på motorväg.
Men det allra roligaste är när kön släpper. Då börjar bilen accelerera - och när hastigheten passerar 60 stängs styrassistenten bara av, helt i smyg utan nån varningsljud eller -ljus. Man märker bara att bilen fortsätter accelerera men börjar driva mot kanten...
Den är ganska värdelös tyvärr.
Använder den väldigt sällan.
Farthållaren däremot är väldigt angenäm.
Är inne på Tesla nr 23 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.
Model x plaid blå med vit inredning