JockeX skrev:Är nära att skaffa en Tesla och behöver få lite råd:
- Vad gäller angående beställa online kontra via en av deras säljare? Finns fördelar med det ena eller det andra?
- Hur fungerar supermiljöbilspremien, är det något datum man måste vänta in?
- Någon som vill bli av med en svart wall charger i utbyte mot en referral?

- Kommer nya Teslabilarna med AP 2.5 och fungerande regnsensor, eller är det fortfarande Model 3 som bara har den hårdvaran?
- Risk för facelift/refresh på Model X inom kort?
Tack på förhand =)
Funkar lika bra att beställa online som på plats. "Säljaren" kan hjälpa dig lite mer med att få allt på rätt plats, och även lägga till en referral-code om du glömmer det
Du får den ökade SMBP om bilen reggas in efter 1:a juli, men Tesla kommer att jobba på att få ut alla bilar kring kvartalsskiftet innan siste juni, eftersom deras resultat bestäms per kvartal..
Jag har en referral-code code som ger 4500:- rabatt för den förste som använder den:
http://--- vi kan säkert komma överens gällande svart WC
Regnsensorn är väl som jag förstått ute i beta på S/X nu, med blandat resultat.
Angående nära förestående facelift så är det väl bara den innersta musk-kretsen som vet om den är i antågande. Vad jag kan säga om Tesla generellt är att det kommer alltid uppdateringar, hela tiden. Som jag såg det, ju längre man väntar desto mer tid är man utan en Tesla så det är lika bra att slå slag i saken! Därmed missade jag den nya MCU'n men jag är lika glad för det, nnars hade jag ju fått vänta några månader till