Gissar att detta varit uppe tidigare man det skadar nog inte med en upprepning då för att fler inte ska råka ut för samma sak
Var ute en sväng under påsken och råkade ut för en i efterhand lustig incident, men som hade kunnat bli klart jobbigare om förutsättningarna varit annorlunda. Hade som vanligt lagt FOBen i i mugghållarna (de vid armstöden) och mobilen på laddning i facket nedanför. Stod utanförbilen och hade precis satt in hotellets laddkabel i bilen när jag till min förvåning noterade att bilen låste sig. Med så väl FOBen, mobilen och ytterkläderna kvar inne i bilen. Gissar att det förmodligen berodde på att bilen tappade kontakten med FOBen i dryckeshållaren och att det gått nog lång tid, varför bilen låste sig. Samtidigt som det är lite förvånande då den brukar ligga där när jag kör osv och att jag aldrig fått några synpunkter då på att nyckeln inte kunde hittas.
Som tur var hade en person i sällskapet en mobil på utsidan och jag mindes lösenordet till mitt Tesla konto, så vi kunde installera Tesla-appen på den och sen låsa upp bilen och saken var löst. Men det var några rätt jobbiga minuter innan det hela löste sig
Min fob sitter i ett läderfodral på en nyckelring som har en karbinhake med en längre ögla. Hakar den runt en bältesögla och stoppar fobben i fickan. Svårt att glömma den och den ramlar aldrig ur fickan och försvinner. Ser nog lite roligt ut, men jäkla praktiskt.
Röd Model 3 AWD LR. TSLA investerare. Egen vindkraft via Solivind El Ekonomiska Förening & solpaneler. Tidigare en S75D. Bygger framtidens matproduktion hos Johannas.
Min fob sitter i ett läderfodral på en nyckelring som har en karbinhake med en längre ögla. Hakar den runt en bältesögla och stoppar fobben i fickan. Svårt att glömma den och den ramlar aldrig ur fickan och försvinner. Ser nog lite roligt ut, men jäkla praktiskt.
Använder i princip samma lösning. Har insett risken, fort går det, ska bara....
Har fjärr låst upp bilen för frun som råkade ut för samma sak.
Håll hårt i din Tesla inloggning.
Tesla modell X Plaid 2023 röd Multi Coat. Den heter OBELIX. Stark med röda flätor.
Tesla modell X 90D, röd Multi Coat.
Stark Varg el enduro
Fast ska vi vara ärliga så är väl detta tyvärr en sak som inte fungerar speciellt bra på Tesla, att låsa bilen med nyckeln inne i bilen skulle vara en epic fail även på en Dacia...
Det ska ju inte gå tycker jag. På gamla fossilen så la jag jackan i skuffen och skulle stänga den och den bara öppnade sig hela tiden. Blev lite stressad och hade ett möte att passa, men kom på att nyckeln låg i jackan.....
Så ska det fungera, inte ska man kunna låsa bilen med nyckeln kvar.
Stolt ägare till Electra, en Röd Tesla Model S 100D - 201711 med lite kul utrustning.
Det ska ju inte gå tycker jag. På gamla fossilen så la jag jackan i skuffen och skulle stänga den och den bara öppnade sig hela tiden. Blev lite stressad och hade ett möte att passa, men kom på att nyckeln låg i jackan.....
Bilen autolåser sig inte om den känner av en nyckel i bilen. Problemet uppstår när den inte märker nyckeln, vilket verkar kunna hända när den störs ut av en mobiltelefon.
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Bilen autolåser sig inte om den känner av en nyckel i bilen. Problemet uppstår när den inte märker nyckeln, vilket verkar kunna hända när den störs ut av en mobiltelefon.
Skönt att höra, men lite knas om mobilen kan slå ut foben. Det är inte så bra, borde gå att ändra frekvensband så de inte stör ut varandra.
Stolt ägare till Electra, en Röd Tesla Model S 100D - 201711 med lite kul utrustning.
Jag har gjort precis samma sak, låste in min IPhone och min FOB i bilen och var 7 mil hemifrån. Som tur var hade jag min IWatch som var uppkopplad mot telefonen, med den kunde jag ringa Tesla help och fick dom att låsa upp bilen. Tack fantastiska Tesla och Tesla Help
Tesla S75D (85kWh) 0-100 på dryga 4s - 2018.42.3 + Nya navigatorn http://---
Annars är väl tipset att lägga nyckeln just i mugghållarna om signalen börjar bli lite svag. För det är där bilen har lättast att känna av signalen.
Jag har annars råkat lägga nyckeln platt på blecket framför displayen framför ratten. Blecket är gjort av aluminium. Gissa resten.
e5m1r: ja eller liksom lämnar du bilen OCH den låser sig så blir det ju aningens ännu värre känns det som.
Renault R5, Seat Mii, Tesla Roadster.
Fd:Hyundai Ioniq 5, Kia EV9, BMW i4, MG5, MYLR, Kia EV6, Skoda Enyaq, VW ID3, Kia eNiro, X100D, P85 4xe-Golf, e-up.