Kanske skulle skapa en tråd om vem som ägt flest Teslor? Vi vet ju vem som vinner den visserligen men frågan är hur högt antaletet borde gå. 10 är ju för lite eftersom det inte går att ändra utan att nollställa allt. Tveksam också om 25 bilar räcker mer än ett par år...
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Kanske skulle skapa en tråd om vem som ägt flest Teslor? Vi vet ju vem som vinner den visserligen men frågan är hur högt antaletet borde gå. 10 är ju för lite eftersom det inte går att ändra utan att nollställa allt. Tveksam också om 25 bilar räcker mer än ett par år...
Du kan ju också göra en omröstning när Tars kommer att komma upp i 25, eller?
Blå Model 3 RWD LR med AP.
Nissan Leaf plus en elmoped, Gobyel.
Solceller på hela taket (ca 18kWp) och inga fossilmaskiner hemma.
Jag heter Kjell Gröndahl. Det står GRÖN på vår bil: All el till den kommer från förnyelsebar energiframställning (utom möjligen om jag laddar hos någon som inte tänkte sig för). Inköpet har jag jobbat hårt för!
Jag kör rutten Umeå -Sundsvall -Östersund -Umeå, nästan varje vecka.
Har kört ca 4.600 mil på ett år.
Händer att det blir över 500 mil i Norrland
per månad i tjänsten.
Exempel på min räckvidd är:
Krokom-Umeå 402km, hade 62km kvar=464km
på sommaren.
Umeå -Lycksele-Umeå 269km, hade 41km kvar=311km
Gjorde ett jobb i Lycksele utan att ladda, värmde bilen.
I februari vid -24 grader.
Kör en S75D och är mycket nöjd!
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
11.500 i min förra model s 85D och nu 9.300 i min Model X, sedan 2015 - 03-31
+ Et par tusindtals mil i Tesla lånebiler
Model S 85D AP 1 April 15 - Januari 17 (115.000 km)
Model X 90D AP 2 - FSD - Januari 17 - December 2020 (155.000 km)
Model 3 LR (2021) December 2020 -
Model Y PLR beställd
Fick leverans 2014 12 30 och har kört 18000 mil + ca 1000 mil med lånebil.
Kör betydligt mindre nu än före avgastiden och på den tiden (även nu) hade vi en max gräns 12000 mil på vår tjänstebilar och bytte alltid före 24 månaders gränsen.
Menade dom inte men sin egen Tesla? Du byter ju så ofta så det är på gränsen till om bilarna kan kallas dina
Vilken har du kört längst i och hur långt?
Model S Plaid Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Menade dom inte men sin egen Tesla? Du byter ju så ofta så det är på gränsen till om bilarna kan kallas dina
Vilken har du kört längst i och hur långt?
Detta är min första tesla, och den körde jag med tills den hade gått har jag för mig 5500 mil.
Denna har jag åkt ca 2000 mil med sen i augusti.
De andra har varierat mellan 1000-4000 mil.
Då har det varit 7 st emellan.
Sen har jag en Bmw i3 också som inte får plats i min signatur som har rullat en bit över 8000 mil sen oktober -16.
Många mil blir det.
Kör 6000 i tjänsten per år och 5000 privat. Den privata körda delen, delar jag med min fru.
Är inne på Tesla nr 23 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.
Model x plaid blå med vit inredning
483 mil/mån nu (start mars 2016, 15’ mil nu). Har bytt jobb där jag kör mer nu (älskar vår Tesla, en fröjd att få köra!).
Jag heter Kjell Gröndahl. Det står GRÖN på vår bil: All el till den kommer från förnyelsebar energiframställning (utom möjligen om jag laddar hos någon som inte tänkte sig för). Inköpet har jag jobbat hårt för!