Kommer ni ihåg att Elon i introduktionen av D skrev att alla D-modeller skulle ha en laddlucka som stänger automatiskt? Det finns på USA-modellerna, men inte på de som säljs här.
Tidigare idag la jag in en Service request hos Tesla Service med begäran (ref till Elons announcement) att få funktionen installerad.
Om vi är tillräckligt många som gör samma sak kanske det kan bli verklighet.
Laddningsluckan
Moderator: Redaktion
Laddningsluckan
MC Red 85 såld
MC Red 85D såld
Midnight Cherry Red Model Y LR
Acapulco Blue Mustang 1967 GTA Fastback
MC Red 85D såld
Re: Laddningsluckan
Bara att sätta på listan med autopilot, parkeringshjälp osv som bilen skulle ha enligt Elon vid lanseringen. 

Förstår inte varför dom ska ha 2 olika typer av luckor. Förstår att det krävs vissa skillnader mellan bilar på olika kontinenter, men varför ha 2 varianter av luckor.
Det här med luckan är såklart en fräck grej, och jag blev besviken när jag fick reda på att min bil inte hade det, men det känns inte som en vital grej som jag måste ha.
Det här med luckan är såklart en fräck grej, och jag blev besviken när jag fick reda på att min bil inte hade det, men det känns inte som en vital grej som jag måste ha.
Super-kool Tesla nod? Vifta lite med laddluckan till mötande kompisar.
Men då får det lov att vara standard!
Men då får det lov att vara standard!
Frågade vid leveransen och fick svaret att det aldrig var utlovat på våra bilar och att det bara kanske fanns på de senaste USA modellerna (inte vad mitt minne så mig men just sa jag inte emot). Det ska komma på bilarna som tillverkas nu eller väldigt snart så han också.
Det som ni skriver här är mer så som jag kommer ihåg det, är med på att önska att få till den ändringen på befintliga bilar.
Det som ni skriver här är mer så som jag kommer ihåg det, är med på att önska att få till den ändringen på befintliga bilar.
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Ring Tesla Service och be att dom loggar en request mrd hänvisning till 10 oktober announcement quote:Pontus skrev:Frågade vid leveransen och fick svaret att det aldrig var utlovat på våra bilar och att det bara kanske fanns på de senaste USA modellerna (inte vad mitt minne så mig men just sa jag inte emot). Det ska komma på bilarna som tillverkas nu eller väldigt snart så han också.
""Other Product Updates
Our commitment to continuous improvement extends to other features of Model S, and we have recently made several updates to the car. The following features are either in production or will be delivered with Dual Motor Model S (as indicated).
Seat comfort improvements and taller headrests for whiplash protection
Improvements for a quieter cabin
Wider rear door opening
Electrically opening, self-closing charge port door on Dual Motor Model S (delivered with Dual Motor Model S)
Increased visor size and larger vanity mirror
Parcel shelf and front trunk cargo net now standard
Air ionizer and carbon filter for cabin air purity
Updated steering column control module
Updates to Alcantara interior trim, such as wrapped roof bow and top pad""
MC Red 85 såld
MC Red 85D såld
MC Red 85D såld
Ring Tesla Service och be att dom loggar en request med hänvisning till 10 oktober announcement quote:Pontus skrev:Frågade vid leveransen och fick svaret att det aldrig var utlovat på våra bilar och att det bara kanske fanns på de senaste USA modellerna (inte vad mitt minne så mig men just sa jag inte emot). Det ska komma på bilarna som tillverkas nu eller väldigt snart så han också.
""Other Product Updates
Our commitment to continuous improvement extends to other features of Model S, and we have recently made several updates to the car. The following features are either in production or will be delivered with Dual Motor Model S (as indicated).
Seat comfort improvements and taller headrests for whiplash protection
Improvements for a quieter cabin
Wider rear door opening
Electrically opening, self-closing charge port door on Dual Motor Model S (delivered with Dual Motor Model S)
Increased visor size and larger vanity mirror
Parcel shelf and front trunk cargo net now standard
Air ionizer and carbon filter for cabin air purity
Updated steering column control module
Updates to Alcantara interior trim, such as wrapped roof bow and top pad""
MC Red 85 såld
MC Red 85D såld
MC Red 85D såld
Hela kontakten är ju helt annorlunda, i USA är den mycket slimmare och snyggare och jag kan ha fel men det är väl inga led-ljus runt kontakten i europa heller va? Så det kanske är hela modulen liksom som måste göras om och som dom fått prioritera ned.Martinen skrev:Förstår inte varför dom ska ha 2 olika typer av luckor. Förstår att det krävs vissa skillnader mellan bilar på olika kontinenter, men varför ha 2 varianter av luckor.