Lackverkstad i Stockholmsområdet
Moderator: Redaktion
- jonsalgerier
- Teslaägare
Lackverkstad i Stockholmsområdet
Hej!
Min fina bil råkade träffa på en italiensk mur i somras (övriga detaljer saknas) och det blev en liten spricka/intryckning i bakre kofångaren och ett litet skavmärke.
Eftersom självrisken är som den är tänkte jag kolla om det går att få till en bra fix på detta utan strul med försäkringsbolag.
Jag vet att det diskuterats tidigare men kunde inte hitta något när jag sökte så min fråga är om någon kan rekommendera en lackverkstad gärna norr om Stockholm som fixat liknande saker på era Teslor med gott resultat?
Tack!
/Jons
Min fina bil råkade träffa på en italiensk mur i somras (övriga detaljer saknas) och det blev en liten spricka/intryckning i bakre kofångaren och ett litet skavmärke.
Eftersom självrisken är som den är tänkte jag kolla om det går att få till en bra fix på detta utan strul med försäkringsbolag.
Jag vet att det diskuterats tidigare men kunde inte hitta något när jag sökte så min fråga är om någon kan rekommendera en lackverkstad gärna norr om Stockholm som fixat liknande saker på era Teslor med gott resultat?
Tack!
/Jons
Re: Lackverkstad i Stockholmsområdet
Volvo V70N 2.5T 2004
[Annulerad] Model 3 reservation 31/3-16
[Annulerad] Sono Sion #51xx 17/6-18
Lightyear 2 waitlist SE0007x 5/1-23
[Annulerad] Model 3 reservation 31/3-16
[Annulerad] Sono Sion #51xx 17/6-18
Lightyear 2 waitlist SE0007x 5/1-23
Werksta Danderyd (fd RM Bilservice) gör plåt och lackjobb till Tesla/försäkringsbolagen. Har haft min förra Tesla där två ggr med utmärkt resultat båda gångerna.
Samma här. Min pärla har också varit där i dubbla omgångar med kanonresultat. Tummen upp.Idesta skrev:Werksta Danderyd (fd RM Bilservice) gör plåt och lackjobb till Tesla/försäkringsbolagen. Har haft min förra Tesla där två ggr med utmärkt resultat båda gångerna.
Fisker Ocean One, Night Drive, Black Abyss Plus, levererad i november-23
MB EQC, Obsidian Black, levererad i april-21
S100D Obsidian Black, levererad i okt-18
S90D Pärlvit, levererad i dec-15
- jonsalgerier
- Teslaägare
Kanon! Då kollar jag med dem! Tack!Idesta skrev:Werksta Danderyd (fd RM Bilservice) gör plåt och lackjobb till Tesla/försäkringsbolagen. Har haft min förra Tesla där två ggr med utmärkt resultat båda gångerna.
Och bäst är väl att blanda in försäkringsbolaget. Om man inte kommer upp i självrisken betalar man själv.jonsalgerier skrev:Kanon! Då kollar jag med dem! Tack!Idesta skrev:Werksta Danderyd (fd RM Bilservice) gör plåt och lackjobb till Tesla/försäkringsbolagen. Har haft min förra Tesla där två ggr med utmärkt resultat båda gångerna.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Någon som lackat om flerlagersröd/blå? Hur blir det?
Fick en ordentlig skrapa från grus eller något i en snöhög.

Röd Model 3 AWD LR. TSLA investerare. Egen vindkraft via Solivind El Ekonomiska Förening & solpaneler. Tidigare en S75D. Bygger framtidens matproduktion hos Johannas.
Werksta (när de fortfarande var RM Bilservice) har fixat min flerlagersröda med bravur.bjelkeman skrev:Någon som lackat om flerlagersröd/blå? Hur blir det?
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
- ovelundkvist
- Teslaägare
- Kontakt:
Samma här på fd RM bilservice. Blev jättenöjd.
Taycan 4S - 2021
Model S 100D - 2018
Model X P100DL - 2019
Model S P100D - 2018
Model X 100D - 2017
Model S 75D - 2016
Model S 85 - 2014
Model S 100D - 2018
Model S 85 - 2014