Om du har så nära till centralen så skulle jag ha fixat det själv. Inomhus hela vägen också?
Yes, allt är inomhus. Sen bara borra upp hål i garageväggen för wall connectorn. Den måste sitta utomhus då vi inte kommer ha plats för en bil i garaget.. Vi har liksom... allt annat där inne... =)
Man ska ju ha det viktigaste i garaget
(säger jag som inte ens har ett garage haha)
(jag äger inte marken framför huset )
Om du har så nära till centralen så skulle jag ha fixat det själv. Inomhus hela vägen också?
Yes, allt är inomhus. Sen bara borra upp hål i garageväggen för wall connectorn. Den måste sitta utomhus då vi inte kommer ha plats för en bil i garaget.. Vi har liksom... allt annat där inne... =)
Man ska ju ha det viktigaste i garaget
(säger jag som inte ens har ett garage haha)
(jag äger inte marken framför huset )
Ja egentligen borde det vara så Städar garaget en gång per år, sen några månader senare är det fullt med bråte igen...
OUTAGAS: MS 100D levererad 2018-06-12, Pearl White, Premium pack, 21" twin turbine, cream interiör + kolfiber. KRÄFTAN: Model 3 SR+ RWD, Red Multicoat, white interior, dragkrok. Levererad 2019-09-18.
Hämtade wall connectorn förra veckan och kunde inte hålla mig att sätta upp den Fattade dock inte om underdelen var tvungen att vara minst 120cm från marken eller överdelen. Hoppas även att den tål stark sol :O
OUTAGAS: MS 100D levererad 2018-06-12, Pearl White, Premium pack, 21" twin turbine, cream interiör + kolfiber. KRÄFTAN: Model 3 SR+ RWD, Red Multicoat, white interior, dragkrok. Levererad 2019-09-18.
Ska få min wall connector installerad av elektriker runt nästnästa vecka. Får inte teslan förns slutet maj/början juni. Ingen som har vägarna förbi Örsundsbro mellan uppsala/enköping på 55an som skulle kunna svänga förbi och testa så den fungerar sen? =)
OUTAGAS: MS 100D levererad 2018-06-12, Pearl White, Premium pack, 21" twin turbine, cream interiör + kolfiber. KRÄFTAN: Model 3 SR+ RWD, Red Multicoat, white interior, dragkrok. Levererad 2019-09-18.
Ska få min wall connector installerad av elektriker runt nästnästa vecka. Får inte teslan förns slutet maj/början juni. Ingen som har vägarna förbi Örsundsbro mellan uppsala/enköping på 55an som skulle kunna svänga förbi och testa så den fungerar sen? =)
Bor du på fel sida ån?, isf orkar jag inte
Blå Model X 90D med vita säten lev i Q3-rushen 2016, http://---
Funkar fint på två faser, men det finns de som säger att just Lx måste vara inkopplad där x är en siffra mellan 1 och 3. Troligen för en av faserna driver elektroniken i.
Ska få min wall connector installerad av elektriker runt nästnästa vecka. Får inte teslan förns slutet maj/början juni. Ingen som har vägarna förbi Örsundsbro mellan uppsala/enköping på 55an som skulle kunna svänga förbi och testa så den fungerar sen? =)
Bor du på fel sida ån?, isf orkar jag inte
Haha. Salnecke, så rätt sida
OUTAGAS: MS 100D levererad 2018-06-12, Pearl White, Premium pack, 21" twin turbine, cream interiör + kolfiber. KRÄFTAN: Model 3 SR+ RWD, Red Multicoat, white interior, dragkrok. Levererad 2019-09-18.
Såhär blev nya carporten/förrådet med den fina laddaren på väggen.
Laddar just nu vår Golf GTE och det fungerar alldeles utmärkt. Både i "Legacy mode" (DIP 2 ner) och "Normal mode" (DIP 2 upp)
Matar den direkt från elskåpet med 20 ampere men ställt ner WC på 16 ampere så det finns lite marginal när frugan ska tvätta och laga mat
- Model 3 LR AWD -21 (Midnight grey med dragkrok)
- Model 3 LR AWD -19 (Midnight grey med vit interiör samt EAP + FSD + 19")[/s]
- Model Y LR AWD beställd
Såhär blev nya carporten/förrådet med den fina laddaren på väggen.
Laddar just nu vår Golf GTE och det fungerar alldeles utmärkt. Både i "Legacy mode" (DIP 2 ner) och "Normal mode" (DIP 2 upp)
Matar den direkt från elskåpet med 20 ampere men ställt ner WC på 16 ampere så det finns lite marginal när frugan ska tvätta och laga mat
Vad är skillnaden mellan legcy mode eller inte? har aldrig hört talas om de.
- Model 3 LR AWD -21 (Midnight grey med dragkrok)
- Model 3 LR AWD -19 (Midnight grey med vit interiör samt EAP + FSD + 19")[/s]
- Model Y LR AWD beställd
Såhär blev nya carporten/förrådet med den fina laddaren på väggen.
Laddar just nu vår Golf GTE och det fungerar alldeles utmärkt. Både i "Legacy mode" (DIP 2 ner) och "Normal mode" (DIP 2 upp)
Matar den direkt från elskåpet med 20 ampere men ställt ner WC på 16 ampere så det finns lite marginal när frugan ska tvätta och laga mat
Vad är skillnaden mellan legcy mode eller inte? har aldrig hört talas om de.
Tror det har att göra med laddarens kommunikation med bilen. Laddaren går att ställa in så att bara Teslor ska kunna laddas men en del nyare bilar fungerar också. Ibland med symtom att det tar 30-60 sek innan laddning kommer igång. Ibland avbryts den också. I Legacy läget stänger man av kommunikations delen och alla bilar (typ2) fungerar att ladda.
- Model 3 LR AWD -21 (Midnight grey med dragkrok)
- Model 3 LR AWD -19 (Midnight grey med vit interiör samt EAP + FSD + 19")[/s]
- Model Y LR AWD beställd
Tror det har att göra med laddarens kommunikation med bilen. Laddaren går att ställa in så att bara Teslor ska kunna laddas men en del nyare bilar fungerar också. Ibland med symtom att det tar 30-60 sek innan laddning kommer igång. Ibland avbryts den också. I Legacy läget stänger man av kommunikations delen och alla bilar (typ2) fungerar att ladda.
Det har med kommunikationen att göra men det är inte till för att hindra andra bilar att ladda. För att ställa in boxen att bara Tesla ska kunna ladda ska den kopplas in med 230 V trefas utan nolledare, enligt instruktionsmanualen.
Sen finns det boxar som har en programvara som enligt uppgift behöver en speciell pilot-signal från Teslas laddare för att slå igång strömmen. Boxar tesla ger ut gratis i destinationsladdar-programmet är sådana. De har annat modellnummer på sidan men de är identiska i hårdvaran.
Tror det har att göra med laddarens kommunikation med bilen. Laddaren går att ställa in så att bara Teslor ska kunna laddas men en del nyare bilar fungerar också. Ibland med symtom att det tar 30-60 sek innan laddning kommer igång. Ibland avbryts den också. I Legacy läget stänger man av kommunikations delen och alla bilar (typ2) fungerar att ladda.
Det har med kommunikationen att göra men det är inte till för att hindra andra bilar att ladda. För att ställa in boxen att bara Tesla ska kunna ladda ska den kopplas in med 230 V trefas utan nolledare, enligt instruktionsmanualen.
Sen finns det boxar som har en programvara som enligt uppgift behöver en speciell pilot-signal från Teslas laddare för att slå igång strömmen. Boxar tesla ger ut gratis i destinationsladdar-programmet är sådana. De har annat modellnummer på sidan men de är identiska i hårdvaran.
Aha..I see. Vad reglerar DIP 2 på en TWC för hemmabruk då?
- Model 3 LR AWD -21 (Midnight grey med dragkrok)
- Model 3 LR AWD -19 (Midnight grey med vit interiör samt EAP + FSD + 19")[/s]
- Model Y LR AWD beställd