Hallå Centerpartiet - Hur tänkte ni nu?

Här diskuteras andra tekniska frågor

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
mjwahl
Teslaägare

Hallå Centerpartiet - Hur tänkte ni nu?

Inlägg av mjwahl »

Det har inte undgått mig att det finns en hel del C-partister bland Teslaintresserade.

Därför undrar jag om någon har lust att berätta hur tankarna gick när er partiledning godkände den hårt kritiserade nya flyktinglagen som ger 9000 ensamkommande möjlighet att stanna i Sverige trots att de nekats asyl vid prövning av Migrationsverket och div. rättsinstanser?
Kia EV9

Tidigare Teslor:
Tesla model S P85 Lud - 15
Tesla. model X P90 Lud - 17
Tesla model Y LR- 21
Verdi

Re: Hallå Centerpartiet - Hur tänkte ni nu?

Inlägg av Verdi »

Jag tror vi ska passa oss lite nu.

För det första så är det här inget politiskt forum och för det andra så är inte alla centerpartister ansvariga för beslutet. Det är ju fullkomligt orimligt att hålla med ett parti i precis alla frågor.

Med det sagt så föreslår jag att vi stänger denna tråd innan vi blir osams.
Användarvisningsbild
Svenssons
Teslaägare

Inlägg av Svenssons »

Håller med Verdi. Dessutom tror jag inte att Centerpartiet har egen majoritet i Riksdagen.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Användarvisningsbild
lator
Teslaägare

Inlägg av lator »

Svenssons skrev:
Håller med Verdi. Dessutom tror jag inte att Centerpartiet har egen majoritet i Riksdagen.
Nej, det är det ju som bekant bara Miljöpartiet som har... :?
Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer. 8-)
Användarvisningsbild
Teslaspolen
Teslaägare

Inlägg av Teslaspolen »

Man väljer som sagt det parti som passar minst dåligt. Håller absolut inte med precis allt som varesig C eller PP säger och tycker.

För mig är invandringsfrågan lågt ställd och jag tycker den har orimligt stor plats i politiken. Men, som sagt, ifrågasätt inte röstare om specifika beslut.
Användarvisningsbild
e5m1r
Teslaägare
Kontakt:

Inlägg av e5m1r »

De valde mellan pest eller kolera
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Referralkod: ts.la/lars74032

Inlägg av LarsL »

Man väljer partier så det är fullt rimligt att centerpartiet ska stå till svars för vad de gör i riksdagen. Ingen enskild centerpartist, utom riksdagsledamöter ska behöva stå till förvar för denna galenskap.

Om centern inte har en enormt bra förklaring till detta snedsteg så är de definitivt strukna från min lista över möjliga partier att rösta på.
Swede1

Inlägg av Swede1 »

Allt är miljöpartiets fel. Allt!
Användarvisningsbild
Hammar

Inlägg av Hammar »

Användarvisningsbild
OlleBack
Teslaägare

Inlägg av OlleBack »

Finns det ingen som modererar sån här smörja?
Användarvisningsbild
Yxel
Teslaägare

Inlägg av Yxel »

OlleBack skrev:
Finns det ingen som modererar sån här smörja?
+1
Multicoat Red Model X P100D
Användarvisningsbild
mjwahl
Teslaägare

Inlägg av mjwahl »

Verdi skrev:
Jag tror vi ska passa oss lite nu.

För det första så är det här inget politiskt forum och för det andra så är inte alla centerpartister ansvariga för beslutet. Det är ju fullkomligt orimligt att hålla med ett parti i precis alla frågor.

Med det sagt så föreslår jag att vi stänger denna tråd innan vi blir osams.
Nja, om du kan debattera med klimatförnekare sida upp och sida ner borde du väl kunna prata om detta?

Jag kräver inte att någon ska ta ansvar för beslutet utan är bara intresserad att veta hur tankarna gick.
Kia EV9

Tidigare Teslor:
Tesla model Y LR- 21
Användarvisningsbild
mjwahl
Teslaägare

Inlägg av mjwahl »

e5m1r skrev:
De valde mellan pest eller kolera Bild
Förstår inte riktigt - kan du utveckla vad du menar?
Kia EV9

Tidigare Teslor:
Tesla model Y LR- 21
Användarvisningsbild
danni
Teslaägare
Referralkod: ts.la/danni1257
Kontakt:

Inlägg av danni »

Visst kan vi diskutera politik här, men utgångspunkten att det nog finns många centerpartister här som måste stå till svars känns märklig. Om du vill veta hur Centerpartiet resonerade när de bestämde sig för att släppa igenom förslaget (som de också kritiserat hårt) kan du ju kolla här: https://www.centerpartiet.se/press/pres ... amkommande

Har du tittat och läst där innan du startade den här tråden?
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Användarvisningsbild
mjwahl
Teslaägare

Inlägg av mjwahl »

LarsL skrev:
Man väljer partier så det är fullt rimligt att centerpartiet ska stå till svars för vad de gör i riksdagen. Ingen enskild centerpartist, utom riksdagsledamöter ska behöva stå till förvar för denna galenskap.

Om centern inte har en enormt bra förklaring till detta snedsteg så är de definitivt strukna från min lista över möjliga partier att rösta på.
Vad värre är - om inte C-partiet kommunicerar en enormt bra förklaring så kommer borgerliga väljare strömma över till SD. Borgerliga väljare som är negativa i flyktingfrågan ser ju inte längre någon framtid i Alliansen om C ska vara med.
Kia EV9

Tidigare Teslor:
Tesla model Y LR- 21
Jerka

Inlägg av Jerka »

Det finns en stark intern opinion inom centern för en generös och human flyktingpolitik. Detta blev en stor symbolfråga och då de har sett hur Miljöpartiet tagit jättestryk i opinionen efter att ha vikt ner sig i viktiga symbolfrågor så kände de förmodligen att det är bättre att ta kritik från resten av alliansen än att ta en intern svekdebatt eller tappa sin image som alliansens flyktingvänliga alternativ.

Jag tycker beslutet var rätt även om förslaget inte är hundraprocentigt. Detta gör mig mer benägen att rösta på centern, inte mindre.

Jag inser att alliansen riskerar att tappa röster till SD pga detta, men de riskerar också att tappa röster till t.ex. MP i andra änden om flyktingvänliga liberaler som jag inte känner att alliansen har någon plats för dem.
Användarvisningsbild
mjwahl
Teslaägare

Inlägg av mjwahl »

danni skrev:
Visst kan vi diskutera politik här, men utgångspunkten att det nog finns många centerpartister här som måste stå till svars känns märklig. Om du vill veta hur Centerpartiet resonerade när de bestämde sig för att släppa igenom förslaget (som de också kritiserat hårt) kan du ju kolla här: https://www.centerpartiet.se/press/pres ... amkommande

Har du tittat och läst där innan du startade den här tråden?
Jag noterar vad de vill kommunicera kring beslutet och det var i stort känt för mig innan tråden. Det jag undrar över hur C-partiet ser på riskerna att alliansen spricker och att deras väljare istället vänder sig till SD eftersom C-partiet beslut visar att det inte verkar bli någon skillnad mellan alliansen flyktingpolitik och S+MP dito.
Kia EV9

Tidigare Teslor:
Tesla model Y LR- 21
Verdi

Inlägg av Verdi »

Jerka skrev:
Det finns en stark intern opinion inom centern för en generös och human flyktingpolitik. Detta blev en stor symbolfråga och då de har sett hur Miljöpartiet tagit jättestryk i opinionen efter att ha vikt ner sig i viktiga symbolfrågor så kände de förmodligen att det är bättre att ta kritik från resten av alliansen än att ta en intern svekdebatt eller tappa sin image som alliansens flyktingvänliga alternativ.

Jag tycker beslutet var rätt även om förslaget inte är hundraprocentigt. Detta gör mig mer benägen att rösta på centern, inte mindre.

Jag inser att alliansen riskerar att tappa röster till SD pga detta, men de riskerar också att tappa röster till t.ex. MP i andra änden om flyktingvänliga liberaler som jag inte känner att alliansen har någon plats för dem.
"Flyktingvänligt alternativ"? Då borde C ha valt att gynna flyktingar istället för de unga männen utan skyddsskäl. Kan jag tycka... Detta kostar ju flera miljarder per år. Groteskt slöseri med skattepengar.
Användarvisningsbild
TiborBlomhall
Referralkod: ts.la/tibor72449

Inlägg av TiborBlomhall »

Jag är övertygad det finns andra online forum mycket bättre lämpade sådana diskussioner än ett elbilsforum.
/Moderatorn
Låst