Artikel i media
Moderator: Redaktion
Re: Artikel i media
Så... Model 3 är eller skulle varit betydligt lättare än motsvarande fossilbil? Det är ju fantastiskt bra nyheter för elbilar. Trodde annars att just vikten var ett av problemen med ett batteri.
http://www.motortrend.com/news/tesla-mo ... tructed-3/LarsL skrev:Så... Model 3 är eller skulle varit betydligt lättare än motsvarande fossilbil? Det är ju fantastiskt bra nyheter för elbilar. Trodde annars att just vikten var ett av problemen med ett batteri.
“The U.S. government found Model S and Model X to have the lowest probability of injury of any cars it had ever tested, and Model 3 was designed with the same commitment to safety. While there’s always room for refinement of cost and mass, which we are already improving, electric cars have unique safety requirements to prevent intrusion into the battery, and Model 3 was also designed to meet the latest small overlap front crash requirements that other reference vehicles may not have. We stand behind our physical crash testing and our computer simulations of it, which have been remarkably accurate, and the safety that they demonstrate. The safety of our customers is more important than any other metric.”
Tesla Model 3 LR AWD, blå med vit inredning.
Zoe 22 kWh som andrabil - såld
Cybertruck AWD beställd
Model Y LR AWD beställd
Cybertruck AWD beställd
Model Y LR AWD beställd
Har ni läst i AMS senaste nummer (digitalt än så länge), en jäkla ny journalist (wannabe) som skriver om model 3...
Har dock inte haft tid att läsa texten ännu och har inte tid just nu, måste skynda mig till SC och hämta bilen

Har dock inte haft tid att läsa texten ännu och har inte tid just nu, måste skynda mig till SC och hämta bilen

Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Model 3 LR AWD Vit
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Är inte någon här prenumerant på AMS och läst senaste numret? Har jag gjort bort mig? 

Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR AWD Vit
Varför tar man inte fram det positiva?
“The guys that really need help are the Detroit boys,” Munro concludes. “Because this is going to kick their ass...this is wicked...We found components on here we never saw before.”
https://evannex.com/blogs/news/sandy-mu ... d+Carts%29
“The guys that really need help are the Detroit boys,” Munro concludes. “Because this is going to kick their ass...this is wicked...We found components on here we never saw before.”
https://evannex.com/blogs/news/sandy-mu ... d+Carts%29
Model 3, röd/vit SR+ med drag och aerofälgar, beställde 12/4, leverans 20/9 2019. Körde i två år Nissan Leaf Tekna 30 kWh 2017.
Här kör vi med Readly och får vänta liiite längre på artiklarna. Nu kollar man efter nya AMS hela tiden....Pontus skrev:Är inte någon här prenumerant på AMS och läst senaste numret? Har jag gjort bort mig?
Model 3, röd/vit SR+ med drag och aerofälgar, beställde 12/4, leverans 20/9 2019. Körde i två år Nissan Leaf Tekna 30 kWh 2017.
- Bjelke
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Å nu blev man ju inte liiiite nyfiken...bonath skrev:Här kör vi med Readly och får vänta liiite längre på artiklarna. Nu kollar man efter nya AMS hela tiden....Pontus skrev:Är inte någon här prenumerant på AMS och läst senaste numret? Har jag gjort bort mig?
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
Trodde dom skulle klippa hårt ner till 1/4 sida men det vart 6 sidorBjelke skrev:Å nu blev man ju inte liiiite nyfiken...bonath skrev:Här kör vi med Readly och får vänta liiite längre på artiklarna. Nu kollar man efter nya AMS hela tiden....Pontus skrev:Är inte någon här prenumerant på AMS och läst senaste numret? Har jag gjort bort mig?

Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR AWD Vit
Dom sa i butik 3 maj, kanske samtidigt på Readly?bonath skrev:Här kör vi med Readly och får vänta liiite längre på artiklarna. Nu kollar man efter nya AMS hela tiden....Pontus skrev:Är inte någon här prenumerant på AMS och läst senaste numret? Har jag gjort bort mig?
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR AWD Vit
Jag tror Readly släpar nån/några dagar efter tidningen.Pontus skrev:Dom sa i butik 3 maj, kanske samtidigt på Readly?bonath skrev:Här kör vi med Readly och får vänta liiite längre på artiklarna. Nu kollar man efter nya AMS hela tiden....Pontus skrev:Är inte någon här prenumerant på AMS och läst senaste numret? Har jag gjort bort mig?
Den finns digitalt på deras hemsida för dom som har konto där. Släpar Readly några dagar efter det fysiska tidningssläppet?bonath skrev:Jag tror Readly släpar nån/några dagar efter tidningen.Pontus skrev:Dom sa i butik 3 maj, kanske samtidigt på Readly?bonath skrev:Här kör vi med Readly och får vänta liiite längre på artiklarna. Nu kollar man efter nya AMS hela tiden....Pontus skrev:Är inte någon här prenumerant på AMS och läst senaste numret? Har jag gjort bort mig?
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR AWD Vit
Hur uttyder man AMS? Om det är Auto Motor & Sport så kommer nästa nummer 3 maj. Detta är senaste numret som kom 19/4:
Men digitalt kan du redan nu läsa:
Men följande i:
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR AWD Vit
Jag fick mitt pappersexemplar av tidningen idag. Trots att jag trodde att jag slutat prenumerera på den.
Kan bekräfta att artikeln tar upp sex sidor i tidningen. Men som vanligt är det många stora bilder.
Kul att fler än vi som hänger här, får läsa om dina intryck av Model 3, som tidigare Model S ägare.
Kan bekräfta att artikeln tar upp sex sidor i tidningen. Men som vanligt är det många stora bilder.
Kul att fler än vi som hänger här, får läsa om dina intryck av Model 3, som tidigare Model S ägare.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
VW fattar inte varför?
https://cleantechnica.com/2018/04/30/vo ... questions/
Model S 90D 21" Silver Turbin, AP2.0, Mcu2, CSS, Fri SuC
Model 3 AWD med krok beställd leverans 190914...blev 190924 nästan julafton, Falcor är hon döpt till, med FOB
Mercedes B-250 E
Member of Tesla.Skåne TG, Fossilfri sedan 2018-02-01!
Model 3 AWD med krok beställd leverans 190914...blev 190924 nästan julafton, Falcor är hon döpt till, med FOB
Member of Tesla.Skåne TG, Fossilfri sedan 2018-02-01!
VW borde ha haft en massproducerad Golf på marknaden 2010, de är trots allt världens största biltillverkare. Men att de nu satsar på I.D varianterna istället är inte så konstigt. En elbil byggd från grunden som elbil kan ha lite kortare front, framflyttad förarposition och därmed bättre utrymmen invändigt jämfört med en avgasbil med samma utvändiga mått. Den blir säkerligen också billigare/enklare att bygga.Ampera skrev:VW fattar inte varför?
Enligt de prisindikationer vi har så verkar Neo (I.D "Golf") också bli betydligt billigare än e-Golf, ~300 000 SEK. Tror då att det kan vara rätt smart att sluta tillverka e-Golf att tag innan Neo släpps.
Tesla Model 3 LR AWD, blå med vit inredning.
Cybertruck AWD beställd
Model Y LR AWD beställd
Cybertruck AWD beställd
Model Y LR AWD beställd
VW tjänar inga vidare pengar på e-Golf. Jag vet inte om de går back på varje såld bil, det berättar de inte, men om det finns en vinst så är den tämligen försumbar. Om elbilarna ska byggas i stora volymer måste de bära sig själva utan att vara beroende av en fortsatt god försäljning av fossilbilar.
Hela idén med I.D.-konceptet är att bygga elbilar som inte kostar skjortan, varken för kunden att köpa eller för VW att tillverka. I och med ID Neo-lanseringen nästa år finns liksom ingen anledning att fortsätta bygga den olönsamma e-Golfen.
Hela idén med I.D.-konceptet är att bygga elbilar som inte kostar skjortan, varken för kunden att köpa eller för VW att tillverka. I och med ID Neo-lanseringen nästa år finns liksom ingen anledning att fortsätta bygga den olönsamma e-Golfen.
En del amerikaner får igen lite pengar nu för deras köp av AP 2.0. De kommer få mellan $20-$280. Så det känns som det kvittar, som vanligt verkar det som att det är advokaterna som är vinnarna i denna masstämning.
https://electrek.co/2018/05/01/tesla-au ... n-lawsuit/
Model 3 - LR - AWD - FSD - Midnight Silver
Lite längre ner i artikeln står att Tesla planerar att betala till alla berörda ägare, inte bara i USA. Okej...frippan skrev:En del amerikaner får igen lite pengar nu för deras köp av AP 2.0. De kommer få mellan $20-$280. Så det känns som det kvittar, som vanligt verkar det som att det är advokaterna som är vinnarna i denna masstämning.
Men jag fattar inte riktigt hur det ska tolkas, får man betalt per månad, dvs slår man ihop alla belopp för alla månader från månaden man köpt bilen? Annars hade de inte behövt dela upp det i två rader. Eller?
Håller f ö inte med om att AP2 är ikapp AP1. Det fattas fortfarande skyltavläsning, visning av bilar i andra filer samt visning av lastbilar och motorcyklar. Men det verkar folk ha glömt numera.
Tror att du bara får ena beloppet, beloppet som står i listan är när du beställde din tesla och när du fick din leverans.
Jo, i Tesla pressmeddelande fick man känslan av at det skulle gälla hela världen.
Jo, i Tesla pressmeddelande fick man känslan av at det skulle gälla hela världen.
Model 3 - LR - AWD - FSD - Midnight Silver
http://www.vibilagare.se/nyheter/laddba ... he-cayenne
Och vem köper den för att den kan köras på el? 4,4mil blir 1,5 i verkligheten . Ladda 8 timmar????
Och vem köper den för att den kan köras på el? 4,4mil blir 1,5 i verkligheten . Ladda 8 timmar????