Är det bara jag eller är det först nu som luckan på centerkonsollen är samma material som panelen?
Moderator: Redaktion
Okej, ifall du fick den i kolfiber så gällde de nog de andra valen också.Svenssons skrev:Min lucka på centerkonsolen är i kolfiber precis som panelen. Sedan har jag Tan i skinklädseln på min P90D. Vet dock att mina val inte går att välja längre på någon Model S/X.
Har sätt den kommentaren på TMC också men då svarade någon att de lika gärna kan vara en annan ljusinställning på bilden. Jag väntar nog tills leveranser har börjat innan jag drar någon slutsats ifall de är mörkare eller ej.helix skrev:Äntligen försvinner silvriga detaljlister i interiören!
Alla lister, dörrhandtag, ventilationsutsläpp, listen runt 17"-skärmen osv är nu med denna uppdatering utbytt till en mörkgrå variant.
Beträffande luckan i centerkonsolen så har den alltid funnits för X sedan denna släpptes. På S blev det standard sommaren 2017 och dessförinnan hade S bara ett svart lock.
Tror luckan byttes från svart plast till "panel-materialet" för ungefär ett år sen.vigge50 skrev:Tesla har nu ändrat bland interiörvalen lite så att cream kommer med en ljusare träsort, textilsätena och av någon märklig anledning cream går inte att välja för P-modellerna.
Är det bara jag eller är det först nu som luckan på centerkonsollen är samma material som panelen?
Med tanke på att de kan byta all dekor från säg trä till kolfiber bör de kunna byta din svarta till kolfiber. Frågan är dock vad det kostar.ovelundkvist skrev:Jag har tyvärr svart lucka trots kolfiber i övrigt. Någon som vet om det går att få bytt i efterhand?
Kostar ca 4000kr.OfarligTesla skrev:Med tanke på att de kan byta all dekor från säg trä till kolfiber bör de kunna byta din svarta till kolfiber. Frågan är dock vad det kostar.ovelundkvist skrev:Jag har tyvärr svart lucka trots kolfiber i övrigt. Någon som vet om det går att få bytt i efterhand?
Yesbox, inga problem att byta och dessutom väldigt enkelt att göra själv. Jag har bytt till kolfiber på min.ovelundkvist skrev:Jag har tyvärr svart lucka trots kolfiber i övrigt. Någon som vet om det går att få bytt i efterhand?
Kika i den här tråden på TMC, där finns bilder och instruktioner:ovelundkvist skrev:Hur byter man luckan?
Det verkar bekräftat att silverfinish inuti har bytts ut mot grafitfinish:vigge50 skrev:Har sätt den kommentaren på TMC också men då svarade någon att de lika gärna kan vara en annan ljusinställning på bilden. Jag väntar nog tills leveranser har börjat innan jag drar någon slutsats ifall de är mörkare eller ej.helix skrev:Äntligen försvinner silvriga detaljlister i interiören!
Alla lister, dörrhandtag, ventilationsutsläpp, listen runt 17"-skärmen osv är nu med denna uppdatering utbytt till en mörkgrå variant.
Beträffande luckan i centerkonsolen så har den alltid funnits för X sedan denna släpptes. På S blev det standard sommaren 2017 och dessförinnan hade S bara ett svart lock.
Okej, så jag är bara ett år sen när det kommer till Model S