"Touchscreen unresponsive"
Moderator: Redaktion
"Touchscreen unresponsive"
Senaste veckan har jag fått detta meddelande vid 5-7 tillfällen när jag satt mig i bilen. Reset med tumhjulen hjälper men problemet verkar ha kommit med senaste uppdateringen. Dessutom har bilen dröjt mycket längre att "vakna" än den gjort tidigare när man ska köra iväg. Någon annan som märkt av dessa problem? Fram till för en vecka sedan har allt flutit på klanderfritt...
Model S 90D -16
Model Y LR - 24
Model Y LR - 24
Re: "Touchscreen unresponsive"
Hade samma problem för några månader sen. SC hade bilen i fyra veckor, bytte bland annat MCU (skärmen) innan de fick det att funka.P_EL skrev:Senaste veckan har jag fått detta meddelande vid 5-7 tillfällen när jag satt mig i bilen. Reset med tumhjulen hjälper men problemet verkar ha kommit med senaste uppdateringen. Dessutom har bilen dröjt mycket längre att "vakna" än den gjort tidigare när man ska köra iväg. Någon annan som märkt av dessa problem? Fram till för en vecka sedan har allt flutit på klanderfritt...
Model YP 2024
Reservation Cybertruck Trimotor
Reservation Cybertruck Trimotor
Fick det problemet när jag började använda en ny USB-C kabel till mobilen. Bytte till en annan kabel och så försvann problemet. Spelade ingen roll om jag bara laddade eller om den var ansluten som USB storage device.
Har också börjat råka ut för omstarter av stora skärmen på slutet. Har även fått två programuppdateringar som misslyckats att installeras under året, senast en igårkväll. Ingen big deal, men det känns som att man missat lite med kvalitetssäkringen på slutet.
Skickat från min iPad med Tapatalk Pro
Skickat från min iPad med Tapatalk Pro
Model Y (Tidigare Model S 100D, Model S 85)
- nicklasandersson
- Teslaägare
Min skärm startas också om oftare nu. Hänt 5 ggr nu på 10 dagar. Det var då jag fick senaste versionen installerad på service.
Det hände aldrig innan det med äldre versioner, då startade jag om den manuellt 4-5 ggr på 18 månader.
Det hände aldrig innan det med äldre versioner, då startade jag om den manuellt 4-5 ggr på 18 månader.
MY Performance 2023 | Midnight Cherry Red | 21" Überturbine | Vit inredning
MY LR AWD 2021 | Djupblå metallic | 20" Induction | Svart inredning
S75D | Midnight silver | Panoramatak | Svarta NextGen-säten | AP1 | Luftfjädring | Premiumpaket
MY LR AWD 2021 | Djupblå metallic | 20" Induction | Svart inredning
Min skärm har också blivit "hängig". Oftast är den svart när jag sätter mig i bilen. När den vaknar så laggar den som en gammal surfplatta. Omstart hjälper. Det händer i princip varje gång jag vill använda bilen, vilket är kanske en gång i veckan eller så. Den kanske går i någon form av djupsömn eller nåt?
Kör med 2018.12, alltså rätt gammal mjukvara.
Kör med 2018.12, alltså rätt gammal mjukvara.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Min skärm fungerade bättre på slutet (2018.10.4), inte alls lika många omstarter. Igår uppdaterade jag till 2018.18.2, får se om det påverkar något.
Model S 90D -17