Tackar! Jag har 35% ljusinsläpp runt om. Det ser väldigt mörkt ut på bilderna men IRL är det aningen ljusare.
Det är vågat att tona framdörrarna men ruskigt snyggt Och väldigt skönt när solen skiner...
Model S 85 | Maj 2015 | Solid Vit | Panoramatak | Tan NG-säten | Svart Alcantarainnertak | Blank Abachiträdekor | Teknikpaket | Köldpaket | Säkerhetspaket | Breyton Spirit 21"
Stiligt!
Er det 35% framför b-stolpen oxå? Vågat isåfall:-) jag har väl mer eller mindre bestämt mig för 35% bakom b-stolpen och 20% på bakrutan för att matcha panotaket. Hade gärna sett foto rakt bakifrån vid lite mer sol.
Vad fick du betala för kalaset? Hur länge fick du vänta med att hissa ner rutorna? Inga problem med kanter och auto-sänk av rutor när du öppnar dörrar?
Är det 22" på fälgarna? Ser riktigt bra ut!
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Jag har fått en "carbon film" extra slitstark på min
70 % fram for b-stolpen
25 % ved baksits
18% bak
Är Själv mycket nöjd med resultatet, och märker ingen problem når det är mörkt.
Monteret ved Rudetoning.dk Kristinehöj (2 min från SC )
Priset for Tesla kunder 2880,- Dkr ( 9 rutor )
Model S 85D AP 1 April 15 - Januari 17 (115.000 km)
Model X 90D AP 2 - FSD - Januari 17 - December 2020 (155.000 km)
Model 3 LR (2021) December 2020 -
Model Y PLR beställd
Stiligt!
Er det 35% framför b-stolpen oxå? Vågat isåfall:-) jag har väl mer eller mindre bestämt mig för 35% bakom b-stolpen och 20% på bakrutan för att matcha panotaket. Hade gärna sett foto rakt bakifrån vid lite mer sol.
Vad fick du betala för kalaset? Hur länge fick du vänta med att hissa ner rutorna? Inga problem med kanter och auto-sänk av rutor när du öppnar dörrar?
Är det 22" på fälgarna? Ser riktigt bra ut!
Ja 35% framför b-stolpen också, vågat ja Känner mig halvt kriminell så fort jag ser en polisbil på vägen. Japp jag återkommer med foto i solen!
Kostade 3800sek ink moms (billigt!)
Inga problem alls med kanterna när man öppnar dörrarna, ett dygn skulle räcka med att vänta...
Fälgarna är 21" Breyton Spirit
Model S 85 | Maj 2015 | Solid Vit | Panoramatak | Tan NG-säten | Svart Alcantarainnertak | Blank Abachiträdekor | Teknikpaket | Köldpaket | Säkerhetspaket | Breyton Spirit 21"
tycker jag känner igen området, är det nånstans på Hisingen kanske?
Det stämmer! Bilderna är tagna utanför TopTint på Sankt Olofsgatan på Hisingen.
Smidigt, det är ju rätt nära hemifrån mig, och bra att ha en bra referens till ett ställe. Hur lång tid tar det? Behöver man/får man lånebil? Jag har faktiskt aldrig haft annat än fabrikstonade rutor
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
tycker jag känner igen området, är det nånstans på Hisingen kanske?
Det stämmer! Bilderna är tagna utanför TopTint på Sankt Olofsgatan på Hisingen.
Smidigt, det är ju rätt nära hemifrån mig, och bra att ha en bra referens till ett ställe. Hur lång tid tar det? Behöver man/får man lånebil? Jag har faktiskt aldrig haft annat än fabrikstonade rutor
Räkna med en arbetsdag och ja lånebil ingår! Samma här, har haft ett antal nya BMW under åren alla med fabrikstonade rutor. Synd att Tesla inte kan erbjuda det...
Ja, det är smidigt. Samtidigt så vet man ju aldrig vad man får. Jag har haft ett par VW med fabrikstonade rutor där toningen varit lite väl ljus. Däremot bilar från Audi och Mitsubishi har jag fått med helt rätt toningsgrad från start. Men sätter man egen får man ju bestämma själv.
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Skall själv tona mina på den vita klunsen. Men funderar på lite mörkare än 35%. Någon med 20% som har någon erfarenhet att dela med sig och/eller bilder?
Model S 85D AP 1 April 15 - Januari 17 (115.000 km)
Model X 90D AP 2 - FSD - Januari 17 - December 2020 (155.000 km)
Model 3 LR (2021) December 2020 -
Model Y PLR beställd
Har beställt tonat från fabrik på tidigare bilar. Men, det är ju som bekant inget Tesla erbjuder än.
Undrar om någon här har tips på ett företag som gör bra toningar i Malmö-trakten, eller i alla fall Skåne?
(Min bil ska in på lackbehandling hos Vonne i Vellinge, men de tar inte på sig solfilms-jobb för närvarande. De är lite korta på montörer tydligen.)
Har beställt tonat från fabrik på tidigare bilar. Men, det är ju som bekant inget Tesla erbjuder än.
Undrar om någon här har tips på ett företag som gör bra toningar i Malmö-trakten, eller i alla fall Skåne?
(Min bil ska in på lackbehandling hos Vonne i Vellinge, men de tar inte på sig solfilms-jobb för närvarande. De är lite korta på montörer tydligen.)
Ola på Autoropa i Arlöv tonade rutorna på min bil, mycket nöjd med resultatet.