Ikea Malmö

Här diskuteras andra tekniska frågor

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Martinen
Teslaägare

Ikea Malmö

Inlägg av Martinen »

Laddade på Ikea Malmö idag. Jag har ensam på alla laddplatserna. På uttaget står det 32A 22 kW, men jag får inte ur mer än 16.
Står på uppladdning.nu att dom 2 stolparna delar på en 32 A, men det ser inte ut så.
Kollade på säkringar och följde kablarna, allt var 32A.
Kabeln som går till första fördelningen ser lite grövre ut. Läste inte vad det var för area, men den borde klara det.
Någon som vet varför dom strypt dessa?
Kör ju inte hit enbart för att ladda så det gör ju inget, men med tanke på att det finns kraft så skulle man ju vilja kunna utnyttja det.
Användarvisningsbild
root
Teslaägare
Kontakt:

Re: Ikea Malmö

Inlägg av root »

Samma erfarenhet här. 16A laddström på IKEA Malmö. Jag vet dessutom att bil och kabel kör på 32 A om det finns.

"Giraffen", dvs P-platsen borta på parkeringen vid Emporia ger 32A..
phasebox.se
P85D
Användarvisningsbild
REIT
Teslaägare

Inlägg av REIT »

Samma erfarenhet!
Tesla Model S 85 2015
Renault ZOE Intense 2014
Zero Motorcycles S ZF 11.4 2013
Emax 90S 2008
Wacker Neuson WL20e 2016
SÅLD Zero Motorcycles DS 2010
Användarvisningsbild
TiborBlomhall
Referralkod: ts.la/tibor72449

Inlägg av TiborBlomhall »

Mina herrar det är då man går in på uppladdning.nu och ändrar uppgifterna om IKEA laddaren.

Uppladdning.nu är användar-driven, det är vi som ska hålla dess uppgifter ajour.
Användarvisningsbild
Martinen
Teslaägare

Inlägg av Martinen »

TiborBlomhall skrev:
Mina herrar det är då man går in på uppladdning.nu och ändrar uppgifterna om IKEA laddaren.

Uppladdning.nu är användar-driven, det är vi som ska hålla dess uppgifter ajour.
Du har nog inte hängt med på diskussionen. Frågan handlar om varför uttagen är märkta med 22 kW, och är avsäkrade med 32 A, men ändå får vi bara ut 16 A.
Uppladdning.nu har inte direkt med saken att göra. Jag Tycker däremot att det är ett problem att man inte kan ange effekten för uttagen på sidan. Det enda sättet att få med denna info Är att lägga kommentarer. När det gäller denna laddplatsen så finns detta redan kommenterat.
Användarvisningsbild
bladh
Teslaägare

Inlägg av bladh »

Besynnerligt om säkringen är 32A att det inte går att få ut. För att strypa lär det väl krävas någon form av styrelektronik i anslutning till uttagen?
Nu slår jag väl in en öppen dörr, men; ni har såklart dubbelladdare eftersom ni får 32A på Giraffen?
Senast redigerad av bladh, redigerad totalt 1 gånger.
http://--- | Levererans mottagen 2015-06-29
Användarvisningsbild
Stefan T
Teslaägare

Inlägg av Stefan T »

Ikea i kållered har det motsatta problemet 16A säkringar men signal för 32A
Oldsmobile Cutlass 1966, Tesla Roadster Sport 2,5 #528, Fiat 500 E La Prima 2021 :)
Användarvisningsbild
Martinen
Teslaägare

Inlägg av Martinen »

bladh skrev:
Besynnerligt om säkringen är 32A att det inte går att få ut. För att strypa lär det väl krävas någon form av styrelektronik i anslutning till uttagen?
Nu slår jag väl in en öppen dörr, men; ni har såklart dubbelladdare eftersom ni får 32A på Giraffen?
Har inte läst på de exakta konstruktionen, men vad jag förstår så är det ganska enkelt konstruktion för mode 3. Om man förenklar så Laddboxen har en viss resistans för att informera om vad den här för effekt, bilen läser av detta, och när den är redo lägger den på en annan resistans parallellt. Detta känner laddboxen av och slår på spänningen.
Det finns säker olika varianter, men detta är en av dom.
På Ikea är den antingen felinställd av misstag eller med vilje.
Skriv svar