Fin svart för ca halvmiljonen i Sverige då

Moderator: Redaktion
Man kan beställa ett CoC från en sida på nätet för ett par tusenlappar. På den ska det framgå vilket land tror jag. Jag fick köpa ett sånt till en Range jag importerat från Tyskland för att den skulle kunna registreras in i Sverige.Gustafsson skrev:Efter kontakt med Tesla verkar min roadster vara tillverkad i Freemont. Vin numret antyder dock tillverkning i England enligt Wikipedia (börjar på s). Finns nåt öppet register man kan spåra vin numren till tillverkningsland i ?
Ingen Roadster någonsin lär vara tillverkad i Fremont. De är tillverkade i England hos Lotus, och slutmonterade i Menlo Park, USA, eller Hethel, Storbritannien.Gustafsson skrev:Efter kontakt med Tesla verkar min roadster vara tillverkad i Freemont. Vin numret antyder dock tillverkning i England enligt Wikipedia (börjar på s). Finns nåt öppet register man kan spåra vin numren till tillverkningsland i ?
AGCF skrev:Det borde räcka med Vin numret för tullen. S är UK. Omöjligt att komma ifrån.
Jag har exakt samma kabel!Jeppe skrev:Ok, jag har den här kabeln:
http://www.teslamotors.com/roadster/automater...-connector
Är det samma som säljs i Europa?
Vilken typ av kontakt använder ni i väggen?
/jesper
Bra poäng. Minns bara att min Range Rovers VIN började på S. Men min Tesla som ”slutmonterades” i Nederländerna har 5 som är USA. Frågan är vad som avgör tullen?bylund skrev:Så man ser på chassinumret var slutmonteringen sker?
Riktigt tråkigt att höra!Stefan T skrev:Tyvärr kan säga att det har blivit 1 mindre roadster i Sverige
Min bil har brunnit upp i fastighetsbrand
+ en massa andra bilar av ovanliga modeller+ några vanliga
förlorade 2 bilar till vid branden
Dock värre för min syster och hennes familj som förlorade allt utom marken till gården som brann
Som tur skadades ingen person fysiskt
Jag får tyvärr känslan av att en del av de bilar som förstördes var av typen "oersättningsbara"...e5m1r skrev:Det viktiga är att inget oersättninkgsbart brann upp
Gården bygger man upp och bilarna köper man igen
Bara försäkringar inte strular