idag körde jag min andra bil som är en Toyota bensin. Används ibland av min fru i Uppsala. körde den till jobbet. Inte kört bensin på över en månad. Fasen vad det vibrerar, skakar, låter, omsidigt i köer etc... sedan var det lustigt att parkera... lägga i neutral, skall man ha växel i eller parkeringsbromsen? vad fasen stänga av lyset... går ur... piiiip... vad nu... ta ur nyckeln ja.... manuellt öppna bakluckan... hur låste man nu igen... ja just ja på nyckeln...
Man inser hur otroligt van man blir med alla självklarheter i model S.... Allt är så genomtänkt...
nu skall jag undvika bensinbilen läääänge..
köra bensin
Moderator: Redaktion
Re: köra bensin
Hahaha!!
Det är en av nackdelarna i plug-in hybriderna....att tvingas stå ut med oväsendet när du väl ska ut på längre turer. Mitsubishi Outlander PHEV verkar sälja riktigt bra, har sett en hel del såna i Sundsvall. Har inte sett en enda BMW i3 el/REX än dock.

Ofattbart att Outlandern säljer så bra. Provkörde den innan jag upptäckte Tesla. Till och med min fru, som var med på provturen, gapskrattade när jag tryckte gasen i botten - inget hände! Då ska man veta att det hon är van med en Chrysler Voyager vilket inte är någon raket direkt...
PHEV är en hybrid inte riktig elbil... dvs bättre än bensin men allt med bensinmotor går ju fetbort. 

Totally Ludicrous Tesla! P85DL, all utrustning, folierad blåmetallic.
Idag lämnade jag in min model S för en fix av en lackdetalj. fick en helt ny BMW 520d xDrive som lånebil. Oj vilken katastrof att köra. Slö som en traktor, någon autostop av motorn som går mig på nerverna (tur att jag hittade hur stänga av det skräpet), gasen i botten men inget händer ju... trots 16" fälgar är den stötigare än model S på 21". dock lägre vägljud från däcken men konstig hade det varit annars. Minns att jag tyckte BMW dieslar var trevliga... inte längre.... Tygklädseln i bilen kändes verkligen sunk. Nej lider och hoppas jag snarast får tillbaka min bil...
Totally Ludicrous Tesla! P85DL, all utrustning, folierad blåmetallic.