Styrning
Moderator: Redaktion
Styrning
Jag har alltid haft styrningen på standard. Men idag provade jag att sätta styrningen på comfort. Har alltid trott att detta bara påverkar motståndet i ratten och därför inte brytt mig om den. . Men jag upplever nu efter lite körning i stan att även fjädringen blev mer följsam och förlåtande. Märkte knappt av brunnslock, fartgupp och andra skavanker i vägbanan med comfortinställningen. Är det fler som har märkt samman sak?
Stolt ägare till Electra, en Röd Tesla Model S 100D - 201711 med lite kul utrustning.
- danni
- Teslaägare
- Inlägg: 7265
- Blev medlem: 24 mar 2015 13:18
- Ort: Göteborg
- Referralkod: ts.la/danni1257
- Kontakt:
Re: Styrning
Solklart fall av placebo, skulle jag säga. Jag märker ingen skillnad alls.
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Re: Styrning
Den förmedlar nog väglaget mer på standard och sport mot comfort men fjädring ska det inte göra skillnad pådanni skrev:Solklart fall av placebo, skulle jag säga. Jag märker ingen skillnad alls.
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Re: Styrning
Kan vara placebo, men får långtesta inställningen när jag åker till Malmö imorgon. 

Stolt ägare till Electra, en Röd Tesla Model S 100D - 201711 med lite kul utrustning.
Re: Styrning
Återmatning i ratten blir ju mildare när man har comfort, då känns det lite mjukare
Polestar 2 LRSM
3P vit/vit, ibland
3P vit/vit, ibland