hur är det med detta, är det fordonsskatt på tesla? Har googlat lite och det verkar som att den är skattebefriad, kan detta verkligen stämma?
TESLA / Fordonsskatt
Moderator: Redaktion
-
Rickenbacker1
TESLA / Fordonsskatt
God morgon,
hur är det med detta, är det fordonsskatt på tesla? Har googlat lite och det verkar som att den är skattebefriad, kan detta verkligen stämma?
Re: TESLA / Fordonsskatt
Fick du leverans till i lördags (30/6-2018) var det så. (Skattebefriade 5 första åren)
Med nya Bonus/Malus har jag för mig att det blir 370kr/år +registerhållningsavgift framöver. Å andra sidan får du då också 60000 i supermiljöbilspremie.
Med nya Bonus/Malus har jag för mig att det blir 370kr/år +registerhållningsavgift framöver. Å andra sidan får du då också 60000 i supermiljöbilspremie.
Renault R5, Seat Mii, Tesla Roadster. Best BMW i3X
Fd:Hyundai Ioniq 5, Kia EV9, BMW i4, MG5, MYLR, Kia EV6, Skoda Enyaq, VW ID3, Kia eNiro, X100D, P85 4xe-Golf, e-up.
Fd:Hyundai Ioniq 5, Kia EV9, BMW i4, MG5, MYLR, Kia EV6, Skoda Enyaq, VW ID3, Kia eNiro, X100D, P85 4xe-Golf, e-up.
Registreringshållningsavgiften finns för de första fem åren också.
Sen när vi snackar så här stora summor så får ni inte glömma att internet kommer kosta 800kr/år efter 1 juli.
Sen när vi snackar så här stora summor så får ni inte glömma att internet kommer kosta 800kr/år efter 1 juli.
Vet vi att internet kostar 800kr? Det är ju inget
Polestar 2 LRSM
3P vit/vit, ibland
3P vit/vit, ibland
Jag tror inte Tesla har sagt något officiellt ännu. Det är spekulation från "journalister".Remuz skrev:Vet vi att internet kostar 800kr? Det är ju inget
Överta företagsleasing av min Model S Performance 100 Ludicrous:
https://teslaclubsweden.se/forum/viewtopic.php?f=21&t=20318
https://teslaclubsweden.se/forum/viewtopic.php?f=21&t=20318
Det gör den billigaste Model S ca 0,85 promille dyrare, det är förbi gränsen för grov rattfylla!Remuz skrev:Vet vi att internet kostar 800kr? Det är ju inget
Gränsen för grov rattfylla går vid 1.0 promille...pubbe skrev:Det gör den billigaste Model S ca 0,85 promille dyrare, det är förbi gränsen för grov rattfylla!Remuz skrev:Vet vi att internet kostar 800kr? Det är ju inget
Model 3 reserverad 2016-04-01, reservationen vilande tills vidare (borde väl ta retur på den). Skoda Octavia Bensin/Etanol får tjänstgöra vidare tills jag hittar den elbil som passar behoven praktiskt och ekonomiskt då jag köpt min sista fossilbil.