Jag borde kanske kunna sånt här men men ....

Moderator: Redaktion
Effekten minskas inte på AC-stolpar pga att hur mycket som laddas i angränsande stolpar men ibland kan en stolpe vara uppmärkt som 22 kW fast den bara levererar 11 kW eller kanske till och med bara 3,7 kW. Det beror troligtvis på att den är felaktigt uppmärkt men kan också bero på att en eller flera säkringar har löst ut.mgorgis skrev:Ok tack för alla förklaringar![]()
Jag har aldrig använt 22kw laddstolparna och inte heller den medföljande blåa kabeln så jag får testa det idag. Är det utlovat 22kw på publica 22kw
laddare? eller är det som SuC och Chademo, dvs det kan vara lägre pga trycket på laddningsstället?
Har inte Clever kortet (beställde nyss) så jag testade på InCharge AC 43KW och med 24A fick drygt 70 km/hGustafsson skrev:Testa på Clevers typ2 fasta kabel. Den kan ju ge 43 kW och fungerar 100% av gångerna. Kolla i appen eller bilen hur mycket du får.
Jag köpte Clevers kort över disk på en mack (Shell Stig Center Gbg?) för ett par år sedan. En eller annan hundring, och om man registrerade fick man lite mer ström på köpet. Än så länge har det inte kommit någon räkning. Laddade bara en gång, över natt i centrala Helsingborg. Men slapp vänta på brevbärarn ...mgorgis skrev:Har inte Clever kortet (beställde nyss) så jag testade på InCharge AC 43KW och med 24A fick drygt 70 km/hGustafsson skrev:Testa på Clevers typ2 fasta kabel. Den kan ju ge 43 kW och fungerar 100% av gångerna. Kolla i appen eller bilen hur mycket du får.
Japp 24/24 AGustafsson skrev:Fick du 24 A så lär du ha 16 kW laddaren i din bil.