Tips på verkstad för tredjeparts installation

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Iceman
Teslaägare

Tips på verkstad för tredjeparts installation

Inlägg av Iceman »

Har skaffat EVannex PARZ Rear Seat Cup Holders; http://evannex.com/products/parz-rear-seat-cup-holder

Undrar nu om någon har tips på en verkstad/mekaniker som kan installera dessa i området runt nordvästra skåne/halland/göteborg. Är själv tyvärr helt talanglös på sådant.

/Fredrik
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare

Re: Tips på verkstad för tredjeparts installation

Inlägg av HelectriC »

Av ren nyfikenhet, måste man inte ha armen väldigt långt upp med den? Ser ut att vara betydligt högre än orginalarmstöd?
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
Iceman
Teslaägare

Inlägg av Iceman »

Har alltid originalen tillbaka körda och en kaffekopp i hållarna fram, så det spelar ingen roll för mig. Har dock sett en del recensioner i USA och där säger de flesta att man vänjer sig och att man sedan inte vill gå tillbaka till de lägre.

Det visar sig nog med tiden.

Fredrik
Användarvisningsbild
Martinen
Teslaägare

Inlägg av Martinen »

Jag tycker att hela mittkonsolen är lite för hög för min smak. Fick ont i axeln första veckan jag hade bilen. Nu har jag höjt stolen så att den är ganska högt upp. Då blev det lite mer lagom, men jag hade föredragit att kunna sitta längre ner.
Användarvisningsbild
Jojo
Teslaägare

Inlägg av Jojo »

Hör med Tesla Göteborg om de kan rekommendera en verkstad i deras trakter, eller de t o m erbjuder en sådan tjänst själv, kanske i samband med service eller liknande.
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare

Inlägg av HelectriC »

Jojo skrev:
Hör med Tesla Göteborg om de kan rekommendera en verkstad i deras trakter, eller de t o m erbjuder en sådan tjänst själv, kanske i samband med service eller liknande.
Tesla brukar inte ta i tredjepartsdelar med tång ens, så att dom monterar dom nya ær nog uteslutet, men dæremot kan dom ju demontera de orginala? Då kanske det också ær mycket enklare att montera de nya sjælv, nær du ser hur færstanonrdningar etc ser ut.
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
REDNEB
Teslaägare

Inlägg av REDNEB »

Fina myspuffar du:)
Jag hade nog valt att gå till en bilsadelmakare. Dom är vana att pilla med inredningar. Vet inte vart du bor men Georg Svensson i Billdal ska vara duktig. Du har även Top'n Trim Shop i Helsingborg och Color Glo som finns på flera ställen i landet.
Skriv svar