Det är väl inte så att ni har ett eget liv utanför forumet? Då får ni lägga av med det omgående!

Moderator: Redaktion
Zoidberg skrev:Kan ju dra en "rolig" historia som utspelade sig här om dagen.
Att ladda på en supercharger kan ibland vara som en gammal Bellmanhistoria.
Det var en dansk, en norsk och en svensk...
Nej vad tråkigt. Detta är ju nästan värre än om ens blivande fru inte dyker upp på bröllopet.Bjorn skrev:Jag har en mycket tyst dag i dag...
Jag skulle hämtat idag, men registreringen har inte lyckats.
DS ringer så fort han vet nåt, har han sagt. Även han är mycket tyst.
Jag vet inte.Martinen skrev:Är det trafikverket som Strular?
Jag kan inte fatta att sånt här ska vara så omständligt. Med tanke på hur många bilar som registreras så borde det finnas rutiner som funkar. Det skickas onödigt mycket papper för att vara 2015. Bilhandlare borde ju bara ha en inloggning till trafikverket där dom fyller i uppgifterna för en bil, och sen ska resten ske ganska automatiserat.Bjorn skrev:Jag vet inte.Martinen skrev:Är det trafikverket som Strular?
Jag ringde Trafikverket i går. De säger att de har ingen info om bilen och höll på att mata in det som kom den 18/6. Allt äldre än det är klart.
DS säger att han skickade in för 14 dagar sen.
Den kanske har åkt in under skrivbordshurtsen när inmataren ställde sig upp för att gå och fika eller nåt sånt.
Arghhh... SurtBjorn skrev:Jag har en mycket tyst dag i dag...
Jag skulle hämtat idag, men registreringen har inte lyckats.
DS ringer så fort han vet nåt, har han sagt. Även han är mycket tyst.
Nej det tror jag inte. Semester = mer tid att spendera på forumetHelectriC skrev:Det kan väl inte vara så att folk har semester och plötsligt inte "har tid" att skriva på forumet
Jag trodde det var tvärtomMartinen skrev:Nej det tror jag inte. Semester = mer tid att spendera på forumetHelectriC skrev:Det kan väl inte vara så att folk har semester och plötsligt inte "har tid" att skriva på forumet
Martinen skrev:När jag sen körde så stod det en ICE-bil på shell-macken med huven uppe och någon stod där och kliade sig i huvet för att något inte fungerade. Jag var sugen på att köra upp till honom och frågat om han testat att boota om den, för det brukar hjälpa.
Grattis!ovelundkvist skrev:En av dem var min 85D MC Red som jag hämtade ut idag!
Eller igår egentligen eftersom klockan har hunnit bli 02:00 innan jag förmådde mig att sluta köra runt planlöst bara för att jag kan!![]()
Inga problem med registreringen, men tyvärr en lackskada på bakluckan som jag uppräckte först i solljuset under eftermiddagen. Ska visa upp den på servicecentret imorgon...
Pontus skrev:Här nog aldrig åkt och handlat så mycket som de första dagarna med bil. Klart vi behöver några bananer...
Känner igen det där. Har ni tillräckligt med mjölk hemma? Helt säker på att det räcker till frukost?Pontus skrev:Här nog aldrig åkt och handlat så mycket som de första dagarna med bil. Klart vi behöver några bananer...
Hmm, känns ju verkligen inge vidare. Lider med dig.ovelundkvist skrev:Nu har jag varit på SC och visat upp knöl/buckla i lacken. De säger att deras auktoriserade lackfirma ska undersöka om det går att polera bort och om det inte går ska den lackas om. Känns sådär på en ny bil för dryga miljonen måste jag säga. Varför byter de inte ut luckan istället?
Dessutom funkade inte min vänster bakdörr helt korrekt. När man öppnade den åkte inte fönstret ner tillräckligt mycket så att det slog i kromlisten över dörren. Det visade sig bero på att gummilisten runt dörren var felmonterad så att kalibreringen av rutans övre läge hade blivit fel. Efter ommontering av listen och ny kalibrering blev dörren bra.
Det känns som att den där kvalitetskollen de har i slutet av produktionslinan skulle kunna bli bättre...