Tyst här idag!?

Här diskuteras andra tekniska frågor

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Martinen
Teslaägare

Tyst här idag!?

Inlägg av Martinen »

Det har varit helt tyst på forumet hela eftermiddagen.
Det är väl inte så att ni har ett eget liv utanför forumet? Då får ni lägga av med det omgående!
:D
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare

Re: Tyst här idag!?

Inlägg av bylund »

Tänkte också på att det varit få inlägg, men jag hade inte så mycket att skriva själv :)
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Användarvisningsbild
Zoidberg
Teslaägare

Inlägg av Zoidberg »

Kan ju dra en "rolig" historia som utspelade sig här om dagen.
Att ladda på en supercharger kan ibland vara som en gammal Bellmanhistoria.

Det var en dansk, en norsk och en svensk...
image.jpg
Model X75D & Model S75D
Kört Tesla sedan feb. 2015
Användarvisningsbild
Martinen
Teslaägare

Inlägg av Martinen »

Zoidberg skrev:
Kan ju dra en "rolig" historia som utspelade sig här om dagen.
Att ladda på en supercharger kan ibland vara som en gammal Bellmanhistoria.

Det var en dansk, en norsk och en svensk...

:lol:
Användarvisningsbild
Bjorn
Teslaägare
Referralkod: ts.la/bjrn381

Inlägg av Bjorn »

Jag har en mycket tyst dag i dag...
Jag skulle hämtat idag, men registreringen har inte lyckats.
DS ringer så fort han vet nåt, har han sagt. Även han är mycket tyst.
Model S LR -19
Model S 85D - 15 såld
Användarvisningsbild
Martinen
Teslaägare

Inlägg av Martinen »

På tal om nått som nästan är roligt.

Jag laddade vid lödde för ett tag sedan. nån gång under laddningen så tappade jag kontakt med bilen. När jag sen gick ut så stod det bara ett felmeddelande i instrumentpanelen. Nått i stil med vänligen vänta bootar eller nått.
inget funkade och jag kunde inte köra. Startade om både mittkonsolen och instrumentpanelen. Sen funkade allt.
När jag sen körde så stod det en ICE-bil på shell-macken med huven uppe och någon stod där och kliade sig i huvet för att något inte fungerade. Jag var sugen på att köra upp till honom och frågat om han testat att boota om den, för det brukar hjälpa.
Senast redigerad av Martinen, redigerad totalt 2 gång.
Användarvisningsbild
Martinen
Teslaägare

Inlägg av Martinen »

Bjorn skrev:
Nej vad tråkigt. Detta är ju nästan värre än om ens blivande fru inte dyker upp på bröllopet.
Är det trafikverket som Strular?
Användarvisningsbild
Bjorn
Teslaägare
Referralkod: ts.la/bjrn381

Inlägg av Bjorn »

Martinen skrev:
Jag vet inte.
Jag ringde Trafikverket i går. De säger att de har ingen info om bilen och höll på att mata in det som kom den 18/6. Allt äldre än det är klart.
DS säger att han skickade in för 14 dagar sen.

Den kanske har åkt in under skrivbordshurtsen när inmataren ställde sig upp för att gå och fika eller nåt sånt.
Model S LR -19
Model S 85D - 15 såld
Användarvisningsbild
Martinen
Teslaägare

Inlägg av Martinen »

Bjorn skrev:
Martinen skrev:
Jag vet inte.
Jag ringde Trafikverket i går. De säger att de har ingen info om bilen och höll på att mata in det som kom den 18/6. Allt äldre än det är klart.
DS säger att han skickade in för 14 dagar sen.

Den kanske har åkt in under skrivbordshurtsen när inmataren ställde sig upp för att gå och fika eller nåt sånt.
Jag kan inte fatta att sånt här ska vara så omständligt. Med tanke på hur många bilar som registreras så borde det finnas rutiner som funkar. Det skickas onödigt mycket papper för att vara 2015. Bilhandlare borde ju bara ha en inloggning till trafikverket där dom fyller i uppgifterna för en bil, och sen ska resten ske ganska automatiserat.
Det borde dessutom kunna vara senast bilhandlare kunde får ut registreringsnummer på förhand, och sen när dom har bilen så knyter dom bara registreringsnummer till den bilen.
Istället så ska allt vara så överdrivet tungjobbat.
Användarvisningsbild
Nicklas
Teslaägare
Referralkod: ts.la/ida2603

Inlägg av Nicklas »

Bjorn skrev:
Arghhh... Surt :(

Hoppas dom får ordning på det så att ni får er bil snart!
Användarvisningsbild
+46
Teslaägare

Inlägg av +46 »

Jag var förbi SC idag och köpte ett "bilkapell". Verkar vara rena högsäsongen så här sista dagarna i Q2. Räknade inte alla bilar men det var säkert minst ett dussin Teslor parkerade runt entrén.
Installerat 13,2 kWp solceller
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare

Inlägg av HelectriC »

Det kan väl inte vara så att folk har semester och plötsligt inte "har tid" att skriva på forumet :lol:
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
Martinen
Teslaägare

Inlägg av Martinen »

HelectriC skrev:
Det kan väl inte vara så att folk har semester och plötsligt inte "har tid" att skriva på forumet :lol:
Nej det tror jag inte. Semester = mer tid att spendera på forumet :?
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare

Inlägg av HelectriC »

Martinen skrev:
HelectriC skrev:
Nej det tror jag inte. Semester = mer tid att spendera på forumet :?
Jag trodde det var tvärtom :lol:
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
Larofo
Teslaägare

Inlägg av Larofo »

Martinen skrev:
När jag sen körde så stod det en ICE-bil på shell-macken med huven uppe och någon stod där och kliade sig i huvet för att något inte fungerade. Jag var sugen på att köra upp till honom och frågat om han testat att boota om den, för det brukar hjälpa.
:D Tack för tipset Martinen! Det kommer jag använda mig av när tillfälle ges.

Bra att det är tyst nån dag ibland. Man hinner snart inte läsa alla inlägg. ;)
Användarvisningsbild
ovelundkvist
Teslaägare
Kontakt:

Inlägg av ovelundkvist »

En av dem var min 85D MC Red som jag hämtade ut idag!

Eller igår egentligen eftersom klockan har hunnit bli 02:00 innan jag förmådde mig att sluta köra runt planlöst bara för att jag kan! :D

Inga problem med registreringen, men tyvärr en lackskada på bakluckan som jag uppräckte först i solljuset under eftermiddagen. Ska visa upp den på servicecentret imorgon...
Användarvisningsbild
bladh
Teslaägare

Inlägg av bladh »

ovelundkvist skrev:
En av dem var min 85D MC Red som jag hämtade ut idag!

Eller igår egentligen eftersom klockan har hunnit bli 02:00 innan jag förmådde mig att sluta köra runt planlöst bara för att jag kan! :D

Inga problem med registreringen, men tyvärr en lackskada på bakluckan som jag uppräckte först i solljuset under eftermiddagen. Ska visa upp den på servicecentret imorgon...
Grattis!
Hehe, kan tänka att det kommer bli en del planlöst körande för min del också.

Hmm, inget roligt med lackskadan.
Tanken är att jag ska hämta min bil på måndag. Har nästan 30 mil enkel resa till SC.
Pratade med DS igår just om att bilen ska vara ordentligt genomgången innan leverans.
Han bedyrade att så är fallet, annars levererar de inga bilar. De har flera kvalitets-kontroller på vägen.
Och den sista som tar 2-4 timmar görs när bilen är förberedd för leverans och "showroom-ready".
Kände mig något lugnad igår.
Men, nu blir man ju fundersam igen.
http://--- | Levererans mottagen 2015-06-29
Användarvisningsbild
Pontus
Teslaägare

Inlägg av Pontus »

Här nog aldrig åkt och handlat så mycket som de första dagarna med bil. Klart vi behöver några bananer... :-)
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Användarvisningsbild
bladh
Teslaägare

Inlägg av bladh »

Pontus skrev:
Här nog aldrig åkt och handlat så mycket som de första dagarna med bil. Klart vi behöver några bananer... :-)
:lol:
Användarvisningsbild
REDNEB
Teslaägare

Inlägg av REDNEB »

ImageUploadedByTapatalk1435243457.765838.jpg
Någon som glömde sin matlåda vid SC i Ljung:)

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
dstr
Teslaägare

Inlägg av dstr »

Pontus skrev:
Känner igen det där. Har ni tillräckligt med mjölk hemma? Helt säker på att det räcker till frukost?
Användarvisningsbild
Martinen
Teslaägare

Inlägg av Martinen »

Ja men ibland måste man bara köra en sväng.
För några veckor sedan körde vi till lödde för att handla på Ica. Tar ca 40 minuter. Men Vi har en Ica 2 minuter bort. ☺
När barnen gått och lagt sig och jag är själv hemma med dom så kan man ju inte köra iväg på kvällen. Då har det hänt ett par gånger att jag fått gå ut och sätta mig och knappa på skärmen. :roll:
Användarvisningsbild
ovelundkvist
Teslaägare
Kontakt:

Inlägg av ovelundkvist »

Nu har jag varit på SC och visat upp knöl/buckla i lacken. De säger att deras auktoriserade lackfirma ska undersöka om det går att polera bort och om det inte går ska den lackas om. Känns sådär på en ny bil för dryga miljonen måste jag säga. Varför byter de inte ut luckan istället?

Dessutom funkade inte min vänster bakdörr helt korrekt. När man öppnade den åkte inte fönstret ner tillräckligt mycket så att det slog i kromlisten över dörren. Det visade sig bero på att gummilisten runt dörren var felmonterad så att kalibreringen av rutans övre läge hade blivit fel. Efter ommontering av listen och ny kalibrering blev dörren bra.

Det känns som att den där kvalitetskollen de har i slutet av produktionslinan skulle kunna bli bättre...
Användarvisningsbild
bladh
Teslaägare

Inlägg av bladh »

ovelundkvist skrev:
Nu har jag varit på SC och visat upp knöl/buckla i lacken. De säger att deras auktoriserade lackfirma ska undersöka om det går att polera bort och om det inte går ska den lackas om. Känns sådär på en ny bil för dryga miljonen måste jag säga. Varför byter de inte ut luckan istället?

Dessutom funkade inte min vänster bakdörr helt korrekt. När man öppnade den åkte inte fönstret ner tillräckligt mycket så att det slog i kromlisten över dörren. Det visade sig bero på att gummilisten runt dörren var felmonterad så att kalibreringen av rutans övre läge hade blivit fel. Efter ommontering av listen och ny kalibrering blev dörren bra.

Det känns som att den där kvalitetskollen de har i slutet av produktionslinan skulle kunna bli bättre...
Hmm, känns ju verkligen inge vidare. Lider med dig.
Då har det hänt igen alltså. Fick bedyrat av DS häromdagen att de har väldigt omfattande kvalitetskontroller på SC av bilarna innan leverans också.
Trots det rinner sånt här igenom.
Skönt att de kunde fixa dörren.
Hoppas det löser sig med lack-bulan också.
Skriv svar