5 vuxna i bilen mellan Malmö och Berlin, 3 vuxna resten av resan. Klimatanläggningen fungerade kanon.
Stanna och ladda var grymt, lagom långa sträckor mellan laddstoppen. Vid varje stopp hade bilen laddat mer än det som behövdes när vi var klara (toa/äta/handla). Gillar att superchargers ligger lätt tillgängliga utanför städerna. Ingen i bilen upplevde laddstoppen som något negativt, alla tyckte det var bra att stanna till lite ibland.
Använde abetterrouteplanner för att planera mellan städerna, knappade sen in första laddstoppet i bilens navigator. Vilket var tur, på ett ställe var laddarna avstängda för service så fick välja ett annat laddställe (Tyskland).
Navigatorn fungerade väldigt bra, den valde omvägar när det var stopp på autobahn. På något ställe var det vägarbete så vägen var avstängd, det fanns inte med i navigatorn så där fick vi använde Waze.
Fick bekräftat att bilen väjer åt sidan för att undvika kollisioner även om man inte kör på AP.
Vägarbete på autobahn. Bil i vänstra filen kör väldigt nära (över linjen), fritt på höger sida. Bilen plingar till och visar rött på vänster sida samt väjer lite åt höger. Tror inte det var så nära att den andra bilen hade kört in i fronten, men bra att bilen väjde undan. Ganska hårt vrid i ratten, men det hade gått att styra emot om jag ville det.
Det hände även en gång till vid vägarbete, den gången var det betongblock på höger sida. Körde rätt nära, bilen plingade till och höll emot så jag inte skulle svänga mer åt höger.
Väldigt smidigt att köra bilen. Normalt gillar jag inte att köra där det är mycket trafik (gillar t.ex inte att köra i Stockholm), men det fungerade bra med Teslan.
En "nackdel" är att bilen är stor. Parkeringsgaraget i Berlin var väldigt litet, men det gick. I Prag var en del gator samt infarten till parkeringshuset väldigt trånga.
Fungerade väldigt bra att göra en längre resa med bilen, föredrar nog den framför att flyga.
