Du hittar på att jag skulle ha sagt att bilar dyrare än 600k säljer mer än bilar under 300k. Har aldrig påstått något sådant.nek0 skrev:Totala världsmarknaden för bilar i prisklassen 600k och uppåt är en droppe i havet jämfört med den totala världsmarknaden för bilar under 300 000kr.Legato skrev:Det verkar som du återigen börjat trolla, det är ju tråkigt. Orkar inte bemöta argument som du själv fattar är totalt nonsens. Återigen, världsmarknaden för husvagnsdragande sedaner är en droppe i havet jämfört med den totala världsmarknaden för bilar i prisklassen 600k och uppåt.nek0 skrev:Du bara skojar . Sedan 15.07. har jag kört Huskvarna-Uppsala-PiteåLegato skrev:Husvagn? Där pratar vi en försvinnande liten marknad. Du oroar sig för att marknaden för dyrare bilar är liten, jämfört med marknaden för husvagnsdragande sedaner så är den gigantisk...
Räkneexempel har du ju fått innan. Behöver du samma igen? Model 3 är i samma klass som BMW 3, Audi A4, Mercedes C, Lexus IS. Närmast en Kia Ceed har du väl Leaf 2 och Ioniq.
Lån kan i princip alla ta, det är bara en fråga om vilken ränta som ska in i beräkningen.
stannade i Piteå 4 dagar och körde dags turer till Jokkmokk Jukkasjärvi Kiruna Luleå Arvidsjaur och är nu igen i Uppsala. På de här 7 dagarna har jag sett tusentals husvagnar. Jag vet inte om du är blind eller bara skojar.
"Lån kan i princip alla ta, det är bara en fråga om vilken ränta som ska in i beräkningen"
Jag och många andra lånar inte till bilinköp. Köper den bil som jag kan betala
Att du har någon märklig princip kring vad du lånar eller inte lånar till är ju helt irrelevant. Om du köper en sämre bil pga dina egna principer så är det givetvis ditt egna icke-rationella beslut.
När man tappar argumenten så kommer man med påhoppen . Ja jag tycker också att det blir tokigt med sådana diskussioner.
Du argumenterade mot Model 3 med det enda argumentet att den ej kan dra husvagn (vilket vi inte ens vet om det stämmer ännu). Samtidigt argumenterade du mot Tesla med argumentet att det skulle säljas för få "dyra" bilar.
Det säljs givetvis flera 100 gånger fler bilar i den prisklassen än det säljs sedaner pga deras möjlighet att dra släp, alltså är ju argumentet extremt irrelevant.