Förlängd Referral nu med fri SuC för P3D
Moderator: Redaktion
Förlängd Referral nu med fri SuC för P3D

Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Re: Förlängd Referral nu med fri SuC för P3D
Jag tolkar det som att det blir ett pr efter sept 16
Tråkigt att vi hör inte kommer ha möjlighet till fri SuC på M3
Tråkigt att vi hör inte kommer ha möjlighet till fri SuC på M3
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Jag gissar att det blir annorlunda timing på P3D referrals och gratis supercharging i Europa.
Röd Model 3 AWD LR. TSLA investerare. Egen vindkraft via Solivind El Ekonomiska Förening & solpaneler. Tidigare en S75D. Bygger framtidens matproduktion hos Johannas.
Referral programmet ser likadan ut worldwide så jag ser inte att tesla ger oss i EU annat upplägg bara för att vi inte kunnat nytja fri SuC på M3bjelkeman skrev:Jag gissar att det blir annorlunda timing på P3D referrals och gratis supercharging i Europa.
- Bjelke
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Kollade i morse och såg att dom förlängt programmet igen men där ser det ju ut som att fram till 16:e September så
är det full fri SuC och efter det datumet så blir det ett år, men programmet slutar ju även det datumet så slutsatsen man
verkar kunna dra är att det är ett års fri SuC from 16/9 för alla som värvas from nu, men formuleringen är
helt klart lite knepig...
är det full fri SuC och efter det datumet så blir det ett år, men programmet slutar ju även det datumet så slutsatsen man
verkar kunna dra är att det är ett års fri SuC from 16/9 för alla som värvas from nu, men formuleringen är
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
Skulle tro att fri supercharging för första ägaren till dyraste bilarna alltid kommer att finnas på ett eller annat vis.
Alltid ett fint argument för nybilsköparna.
Alltid ett fint argument för nybilsköparna.
Eller slutsats att detta är sista programet ?Bjelke skrev:Kollade i morse och såg att dom förlängt programmet igen men där ser det ju ut som att fram till 16:e September så
Oj ett års begränsning var inte kul alls
.

Överta företagsleasing av min Model S Performance 100 Ludicrous:
https://teslaclubsweden.se/forum/viewtopic.php?f=21&t=20318
https://teslaclubsweden.se/forum/viewtopic.php?f=21&t=20318
MEN GE MIG EN P3D NU MED GRATIS SuC DÅ!!!!!
Skulle köpa en direkt om den bara gick att få
Kommer ju inte ha en chans att få en med gratis SuC i Sverige om dom inte rampar upp till 100k/v lite snabbt nu 
Skulle köpa en direkt om den bara gick att få

Polestar 2 LRSM
3P vit/vit, ibland
3P vit/vit, ibland
- Bjelke
- Teslaägare
Ja kanske det...e5m1r skrev:Eller slutsats att detta är sista programet ?Bjelke skrev:Kollade i morse och såg att dom förlängt programmet igen men där ser det ju ut som att fram till 16:e September så
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
Lite trist för de som var först med P3D och inte fick fri suc då
Polestar 2 LRSM
3P vit/vit, ibland
3P vit/vit, ibland
Någon som vet hur det ser ut med förlängd Referral?
Är det gamla innan 1/8 som är förlängd och man har kvar sina tidigare levererade från den perioden?
Är det gamla innan 1/8 som är förlängd och man har kvar sina tidigare levererade från den perioden?
Precis står i klartext
Blir inte klok på hur det funkar.
Har 2 referral från april (levererade) och nu 2 under maj-juli. (Beställda ej levererade) Eftersom programmen ”överlappar” och 3-5 referralen gett olika i olika program.
För mina nr 1 och 2 blir det WC eller miniTesla så långt är allt klart men vad får jag för 3 och 4?
Och vad får jag för ev nr 5 om jag får en sån närmaste veckorna?
Har 2 referral från april (levererade) och nu 2 under maj-juli. (Beställda ej levererade) Eftersom programmen ”överlappar” och 3-5 referralen gett olika i olika program.
För mina nr 1 och 2 blir det WC eller miniTesla så långt är allt klart men vad får jag för 3 och 4?
Renault R5, Seat Mii, Tesla Roadster.
Fd:Hyundai Ioniq 5, Kia EV9, BMW i4, MG5, MYLR, Kia EV6, Skoda Enyaq, VW ID3, Kia eNiro, X100D, P85 4xe-Golf, e-up.
Fd:Hyundai Ioniq 5, Kia EV9, BMW i4, MG5, MYLR, Kia EV6, Skoda Enyaq, VW ID3, Kia eNiro, X100D, P85 4xe-Golf, e-up.
Jag tycker faktiskt att det här börjar kännas lite oseriöst. Referrals? Sånt håller väl typ folk på med som säljer veckotidningar? Och hur många gånger har det ändrats nu, fri Supercharging, inte fri, livstid, inte livstid, och så vidare.
Jag skulle hellre se att det infördes ett betalprogram där man enkelt kan välja det som passar en bäst, och där ett av alternativen är helt fri SuC bilens livstid mot en lite större engångskostnad.
Jag skulle hellre se att det infördes ett betalprogram där man enkelt kan välja det som passar en bäst, och där ett av alternativen är helt fri SuC bilens livstid mot en lite större engångskostnad.
Eller så kanske man ska se det positivt att i Europa kommer man kunna beställa en P3 innan programmet går ut även om leveranstiden kanske blir 6 mån. Det var ju ungefär den leveranstiden vi hade på 85D i början.
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Model 3 LR AWD Vit
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Det beror på vilken datum de aktuella bilarna beställdes det ör som programmet såg ut då som gällerLeo skrev:Blir inte klok på hur det funkar.
Så man ”nollas” alltså inte i totala antalet när man kliver mellan programmen. MEN ”belöningen” som delas ut blir utifrån aktuellt program när beställningen gjordes?
Dvs 1 och 2 (beställda nov-jan) blir nivå 1&2 enligt programmet sep-jan (WC eller miniTesla). Nr 3 beställd i april blir nivå 3 enligt programmet feb-april (fälgar eller hyrbil 1 vecka). Nr 4 beställd i juli blir enligt nivå 4 maj-juli (fälgar eller hyrbil 1 vecka). Ev ny nr 5 som beställer innan 16 sep ger då nivå 5 enligt nuvarande programmet juli-sep. (PowerW2 eller 61000 osv)
Shit vad invecklat system! Inte undra på att jag aldrig riktigt förstått. (Eftersom inget delats ut ännu heller)
Dvs 1 och 2 (beställda nov-jan) blir nivå 1&2 enligt programmet sep-jan (WC eller miniTesla). Nr 3 beställd i april blir nivå 3 enligt programmet feb-april (fälgar eller hyrbil 1 vecka). Nr 4 beställd i juli blir enligt nivå 4 maj-juli (fälgar eller hyrbil 1 vecka). Ev ny nr 5 som beställer innan 16 sep ger då nivå 5 enligt nuvarande programmet juli-sep. (PowerW2 eller 61000 osv)
Shit vad invecklat system! Inte undra på att jag aldrig riktigt förstått. (Eftersom inget delats ut ännu heller)
Renault R5, Seat Mii, Tesla Roadster.
- Bjelke
- Teslaägare
Ja så borde det bli 
Dvs två uppsättningar fälgar för dig...

Dvs två uppsättningar fälgar för dig...
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
Vad kostar det egentligen att ladda på suc för dom som inte har fri suc?
https://www.tesla.com/sv_SE/support/superchargingkontakten2 skrev:Vad kostar det egentligen att ladda på suc för dom som inte har fri suc?
1.90:- / kWh i Sverige
Model 3 - LR - AWD - FSD - Midnight Silver
I North Carolina kostar det 0.11 dollar per minut. I en del andra stater kostar det per kWh. I Europa vet jag inte om det är per kWh överallt eller inte?kontakten2 skrev:Vad kostar det egentligen att ladda på suc för dom som inte har fri suc?
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR AWD Vit
Det är olika, beror på om Tesla får sälja el eller inte.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS