Drag
Moderator: Redaktion
- Nicke Nyfiken
- Teslaägare
- Inlägg: 6198
- Blev medlem: 13 sep 2015 20:47
- Referralkod: ts.la/ericjohanniklas807
Re: Drag
Har samma oro. Men hoppas naturligtvis att det bara är att dragkrok inte funnit högre upp på priolistan iom att det hittills bara varis fokus nord amerika.Jerker skrev:Nu kanske det kan börja hända saker. Det som oroar mig är att de väntat med detta tills de haft 4-hjulsdrivna i produktion. Det kan bli en dyr dragkrok.
- OfarligTesla
- Teslaägare
- Inlägg: 5703
- Blev medlem: 17 feb 2018 09:16
Re: Drag
Reddit pratar om att det kan vara tester inför Model Y också eftersom plattformen är så lika, innan Xen presenterades sågs en S köra omkring med drag också så de har ju gjort det förr.
- Bjelke
- Teslaägare
- Inlägg: 19945
- Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
- Ort: Bollnäs
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Re: Drag
Man hoppas ju bilen är reggad på Tesla... så det inte är någon kund som eftermonterat drag på egen hand 

Renault R5, Seat Mii, Tesla Roadster.
Fd:Hyundai Ioniq 5, Kia EV9, BMW i4, MG5, MYLR, Kia EV6, Skoda Enyaq, VW ID3, Kia eNiro, X100D, P85 4xe-Golf, e-up.
Fd:Hyundai Ioniq 5, Kia EV9, BMW i4, MG5, MYLR, Kia EV6, Skoda Enyaq, VW ID3, Kia eNiro, X100D, P85 4xe-Golf, e-up.
Re: Drag
Den sägs köra runt med tillverkarskylt, så då är det väl inte långsökt att gissa att tillverkaren i fråga är Tesla.Jerker skrev:Det har sagts att det är en Teslaregistrerad bil. Jag vet inte hur stor trovärdighet det är i de uppgifterna.Leo skrev:Man hoppas ju bilen är reggad på Tesla... så det inte är någon kund som eftermonterat drag på egen hand
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Re: Drag
Det intressanta är ju hur Fred Lambert på Electrek beskriver det:LarsL skrev:Kan vara så att de nu börjar testa EU-versionen. EU och Norge är ju mer känsliga för att inte ha drag på en mellanklasssedan.
Alltså även på den Nordamerkanska kontinenten upplever man drag på 3:an som viktigt.One of the biggest missing features on the Tesla Model 3 is arguably the lack of an official towing capacity – even for a small trailer.
Re: Drag
Jag är rätt säker på att orsaken till att Model S inte har dragkrog är att kylningen av batterierna är sämre än på X.
Det är nog därför dom åker om kring med en Model 3 med tung släpkärra.
Det är tester för att kolla att batterierna inte går för varma
Jag är rätt övertygad om att Tesla har bättre kylning av batterier nu är när Modell S släpptes.
Det är nog därför dom åker om kring med en Model 3 med tung släpkärra.
Det är tester för att kolla att batterierna inte går för varma
Jag är rätt övertygad om att Tesla har bättre kylning av batterier nu är när Modell S släpptes.
MYP -22 | MIB | svart/svart
- OfarligTesla
- Teslaägare
- Inlägg: 5703
- Blev medlem: 17 feb 2018 09:16
Re: Drag
Fred är från Kanada där klimatet är som vårat och där man inte åker runt med en Pickup för att man råkar ha något att frakta någon gång då och då. Istället har de som vi oftare bilar med dragkrok istället, något som för en amerikan verkar väldigt långt borta på en mindre bil.Jerker skrev:Det intressanta är ju hur Fred Lambert på Electrek beskriver det:LarsL skrev:Kan vara så att de nu börjar testa EU-versionen. EU och Norge är ju mer känsliga för att inte ha drag på en mellanklasssedan.Alltså även på den Nordamerkanska kontinenten upplever man drag på 3:an som viktigt.One of the biggest missing features on the Tesla Model 3 is arguably the lack of an official towing capacity – even for a small trailer.
Blå Model 3 RWD LR med AP.
Nissan Leaf plus en elmoped, Gobyel.
Solceller på hela taket (ca 18kWp) och inga fossilmaskiner hemma.
Nissan Leaf plus en elmoped, Gobyel.
Solceller på hela taket (ca 18kWp) och inga fossilmaskiner hemma.
Re: Drag
Jag vet att Lambert är från Kanada, men Kanada ligger på den Nordamerikanska kontinenten!zyax skrev:Fred är från Kanada där klimatet är som vårat och där man inte åker runt med en Pickup för att man råkar ha något att frakta någon gång då och då. Istället har de som vi oftare bilar med dragkrok istället, något som för en amerikan verkar väldigt långt borta på en mindre bil.Jerker skrev:Det intressanta är ju hur Fred Lambert på Electrek beskriver det:LarsL skrev:Kan vara så att de nu börjar testa EU-versionen. EU och Norge är ju mer känsliga för att inte ha drag på en mellanklasssedan.Alltså även på den Nordamerkanska kontinenten upplever man drag på 3:an som viktigt.One of the biggest missing features on the Tesla Model 3 is arguably the lack of an official towing capacity – even for a small trailer.

Hur som helst är detta inte, som somliga vill låta påskina, nåt som bara vi i Skandinavien efterfrågar.
Re: Drag
Exakt, så länge de kan sälja något enkelt så är det enklare för dem att trimma in produktionen när bilarna byggs likadant. Om det ändå finns kunder så behöver de inte krångla till det för sig.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Re: Drag
Enligt kretskortet på förarplatsen ska det finnas uttag för trailer. Hintar det kommer dragkrok
https://www.youtube.com/user/Ingineerix

https://www.youtube.com/user/Ingineerix
Re: Drag
Hm... De försöker på alla sätt att få folk att köpa dyrare 3:or. Inget konstigt i det. Men man undrar ju när den rena basbilen blir tillgänglig...Jerka skrev:Visst går det att sälja bilarna utan drag, MEN om man t ex bara erbjuder drag med stora batteriet så kan man styra om försäljningen till de dyrare modellerna och på så sätt öka vinsten.